Ik heb de Taartbijbel bewust niet. Met Hans heb ik minder dan met Rutger en ik heb begrepen dat de recepten in de Taartbijbel redelijk geavanceerd zijn.
Ik heb hem, ik vind het best een goede afwisseling tussen moeilijk en semi makkelijk. Ik denk wel dat je voor het boek een beetje moet kunnen bakken. Ik hou van wat meer uitdaging dus leek het mij een leuk boek. Ik volg Hans ook op Instagram en had via daar al wat taarten gezien. Verder ga ik zelf ook de koekjes en bakbijbel aanschaffen maar deze is de eerst geworden
Heb je de tompoucetaart al eens geprobeerd uit de taartenbijbel? Heb mijn collega beloofd om die te maken voor haar maar ben bang dat 't eindigt in een fiasco hahahaha.
Klinkt heel goed!
Die techniek had ik laatst gezien op YouTube, ik denk bij Claire Saffitz? Maar klinkt wel tof, toch leuk dat er iedere keer nog dingen te ontdekken zijn
Haha! Nee ik heb hem nog niet zo lang. Ga denk volgende week iets bakken eruit. De tompouce taart was me niet opgevallen, zal eens kijken.
Welk recept is dit? Ik heb ook nog blauwe bessen in m’n koelkast liggen
Dat is toch niets nieuws, heb dat heel vaak gezien (verschillende youtube filmpjes) doe het zelf ook soms en mijn familieleden ook vaak zien doen.
Ik vind dit de minste van de 3. Recepten zijn redelijk gevorderd. En ik merk dat ik.zelf meer ben van bijv. ‘Amerikaanee baksels’ dan verfijnde patisserie, en dat is wat voor een aanzienlijk.deel in het boek staat.
Dat zou kunnen. In haar boek geeft ze aan dat ze misschien niet de eerste is maar dat ze bij haar weten wel degene is die bedacht heeft om op cruciale momenten dit te blijven doen.
Dus bijvoorbeeld om de twee minuten om zeer gericht nieuwe rimpels in de koekjes te creëren.
Maar ik denk dat met bakken en koken net is als muziek, ook al verzin je iets nieuws, er is altijd een kans dat iemand anders hetzelfde al eens verzonnen heeft.
Feit is wel dat Sarah Kieffer de techniek op de kaart heeft gezet en veel meer mensen deze techniek zijn gaan toepassen.
Heb deze laatst gebakken en ze waren echt zó lekker! Heb er wel minder suiker in gedaan en dan zijn ze alsnog enorm zoet.
Heb overigens laatst de Bosch mum 5 keukenmachine gekocht voor het bakken en hij is wel echt een aanrader! Vind het zoveel fijner dan een handmixer
Ik heb deze al een hele tijd opgeslagen en ga m vandaag ff maken! Maar begrijp ik nou goed dat je de melk er gewoon onbehandeld overheen giet? En dan gaat het in de oven carameliseren? Ken dat alleen van dat je dat blikje eerst moet koken maar werkt dus ook zo? Zin in!!!
Portugese queijadas gemaakt uit de Delicious bakspecial. Niet de mooiste qua looks maar heel makkelijk recept en lekker!
Ja je giet het er idd gewoon over heen zonder eerst voor te behandelen. Het karameliseert in de oven. ik ben heel benieuwd hoe je hem vind!
(Grappig hoe dat werkt met recepten, want ik heb deze van een vriendin die hem heeft van een andere vriendin en die had hem ergens gelezen ofzo. Blijft zo leuk dat je zo eten kan delen :))
Heb hem vandaag binnen gekregen, lijkt me echt een fijn boek! Precies wat ik zocht: no nonsense recepten om even snel tussendoor iets te bakken met ingrediënten die je vaak al in huis hebt. Top!!
Ik ga hem morgen ook maken, lijkt me zo lekker, en zo simpel!
Hij zit in de oven!
Hier heb ik hem staan! Ze zijn niet zo zoet, ik vind dat zelf wel lekker, maar als je een zoetekauw bent kun je nog wat extra suiker aan het beslag toevoegen.
Hey wat een fijne tip dit, dank! Ik check regelmatig of tijdschriften bakspecials hebben maar deze kende ik nog niet. Meteen besteld.
@Fredje Wat fijn! Veel bakplezier gewenst.
Ik heb vanmiddag te veel babka deeg gemaakt, wat zouden jullie doen: het vlechten en rauw in de vriezer leggen, of afbakken en dat in de vriezer doen?
Ik zelf zou afbakken