Invriezen en later afbakken.
Half afbakken (ong. 10 minuten korter dan normaal) en dan in de vriezer, dan kun je hem later afbakken. Hij moet dan nog ongeveer een kwartier in de oven.
Ik heb deze gemaakt in een minitaartjes-variant. Het was wel lastig om ze uit de vorm te krijgen, omdat ze niet heel stevig zijn. Wel erg lekker!
Dit is inderdaad echt zo leuk. Nadat ik het recept van jou heb gekregen hebben nog twee andere vriendinnen het taartje gebakken, en één van hun moeders heeft het afgelopen week ook gemaakt! En iedereen is er fan van. Zo mooi inderdaad hoe recepten dan een wereld over ‘reizen’.
Sorry dubbelpost. Maar een bananenbrood kan je echt prima in een ronde bakvorm maken! Ik heb er net zelfs een gemaakt in een ronde boterkoekvorm omdat ik mijn springvorm even niet kan vinden. En dat is zelfs goed gegaan haha dus een springvorm lukt zeker wel.
Goed idee denk ik. Ik heb een keer het deeg gewoon ingevrorene en afgebakken maar toen was het best wel droog
Haha nou met deze post is het wel tijd om een update te geven van de faal die het was. Tijdens het afwegen van de ingrediënten raakte de batterij van m’n weegschaal leeg dus ik had de helft op gevoel toegevoegd. Maar toen vergat ik ook nog eens rijsmiddel toe te voegen Het eindresultaat was dus niet erg smakelijk. De volgende keer dat ik overrijpe bananen heb liggen doe ik een nieuwe poging (en inderdaad in de ronde vorm - of wie weet zijn de winkels dan weer open en koop ik een cakevorm).
Ook nog bedankt voor jullie advies @Marquez en @PrincessPeach, die omrekentabel is heel handig! (ik heb een klein oventje en kan geen grote taarten bakken).
Oooh wat jammer dat ‘ie niet goed gelukt was! Maar zonder weegschaal is het inderdaad super lastig volgende keer beter!
Dank je! Ik vind dat echt ideaal, wij zijn maar met z’n 2-en en dan is het zo handig wat extra te bakken voor een paar dagen later, scheelt je dan weer werk.
Wat is een lekker recept met overrijpe bananen buiten bananencake? Of een upgraded/ultieme versie van bananencake?
Heb je toevallig een wafelijzer? Deze zijn erg lekker.
Waren ze ook lekker chewy vanbinnen? Mijn laatste poging blondies waren te cake-achtig geworden.
Bananenblondies! Staat ergens eerder in dit topic geloof ik.
Ik doe t wel vaker met diepvries en dat gaat prima!! Niet ontdooien van tevoren
Speaking of bananen, heb nu deze in de oven! Miljushka’s bananenbrood.
Hopen dat de bruine suiker niet verbrand hehe… was m’n eigen toevoeging, lijkt me zo lekker een gecarameliseerd laagje op die banaan.

Anders even aluminium folie er op doen?
Hehe ja dat zou kunnen maar ben dan weer bang dat ie instort
Wachten het wel af! Zag het ergens in een recept ook dat ze suiker erop deden dus zal wel kunnen.
Oeh die is zo lekker! Goed idee van de suiker. Is het goed gegaan?
Ja! De suiker is niet verbrand iig!
Wel 100x in geprikt haha omdat ik een kleiner bakblik heb moest ik recept 30% verminderen maar baktijd is lastig te bepalen dan. En ik wil hem niet droog maar nog wat “smeuïg”.
Het ziet er iig lekker uit. Er zitten gehakte stukken chocola in die gevuld was met caramel. En wat walnoten.
Edit: gvd wat is dit lekker?!