Baktopic (Deel 1)

Ik heb gisteren mijn eerste slof gemaakt! Moet nog wat werken aan de presentatie gezien de hoeveelheid banketbakkersroom maar hij was lekker :sweat_smile:.

Ik weet niet meer wie het zei, dat citroenrasp in zowel het deeg als in de spijs bij de slof wat teveel van het goede was. Ik vond het bij het zelfgemaakte spijs voor gevuld speculaas ook overbodig dus ik heb het bij de slof in het spijs ook weggelaten maar ik miste eigenlijk wel iets fris dus zou het bij de slof volgende keer toch toevoegen.

37 likes

Ik las net dat het een ‘bekend’ probleem is van te lang mixen (dat zou kunnen, ik moest tussendoor nog een kind helpen en heb m toen laten doormixen). Vind het dan alsnog wel gek dat die bodem zo kruimelig blijft, maar vooruit.

Oh, dit systeem moet ik ook! Waar heb je dit vandaan? Zo leuk!

1 like

Amazon, maar ik zie nu dat deze niet meer leverbaar is https://www.amazon.co.uk/V-William-Morris-Recipe-Box/dp/0735332630 onderaan staat nog wel een lijstje met ‘customers who bought this, also vierde this’ misschien vind je daar nog iets tussen :slight_smile:

1 like

Toevallig want ik ga ook een chocolade taart maken zaterdag! Ik ga deze maken:

Heeft iemand verder nog tips voor biscuit te maken? Ik heb het 2x gemaakt en het is 2x mislukt :grimacing::grimacing::grimacing: en ik weet niet waar het fout gaat :sweat_smile:

3 likes

@Eddie misschien au bain marie de eieren opkloppen? Zie Rutger zn basisrecept voor biscuit.

1 like

Die heb ik 2x gevolgd maar ging dus fout :frowning:

@Eddie precies hetzelfde probleem. Maar wil het wel graag kunnen :laughing:

1 like

Ik gebruik altijd dit recept en nog nooit mis gegaan!

2 likes

Jaa die had ik ook al langs zien komen, echt een super mooie taart!

Ik heb nu bedacht om tartelettes met een laagje witte chocolade yoghurtcrème met yuzu te maken, daar bovenop pure chocolade ganache en wat gehakte pistachenoten ter decoratie. Maar misschien ga ik ook nog wel die taart van Nigella proberen haha, die lijkt me ook super lekker.

2 likes

Ik heb vandaag een flinke bakdag :sweat_smile: ik ben nu Fortune cookies aan het maken. Erna maak ik een vanille saus die gaat horen bij het toetje… De apfelstrudle. En dan voor avondeten eten we een crêpe taart. En dan wil ik eigenlijk ook nog koekjes gaan maken die onze save the dates gaan worden :sweat_smile: maar goed die maak ik als ik tijd over heb, de rest moet wel echt af.

9 likes

Ik gebruik altijd het recept van Laura’s Bakery voor biscuit

1 like

Nadat mijn eerste keer bananenbrood maken zo’n succes was (ook m’n collegas vonden hem ook erg lekker) besloot ik vandaag hetzelfde te maken haha. Maar dan in een ronde vorm, zonder noten en met bosbessen. Hij is lekker fruitig geworden en luchtig en licht door het gebrek aan noten.

Eigenlijk is die ronde vorm wel fijner, meer korst! Heb er weer bruine basterdsuiker overheen gegooid en het is een lekker crispy laagje geworden.

25 likes

Wat zijn jullie favoriete koekjesrecepten? Dus voor simpele koekjes zoals zandkoekjes etc. die ik met een uitsteekvorm kan maken?

Oh dit ziet er echt heerlijk uit! Gebruik je een speciaal recept? Of kan ik gewoon googlen op banenbroodrecept.

1 like

@FrauHelga heb jij toevallig een goed recept voor citroenkoekjes? Ik heb een tijdje geleden Deze gegeten en zou ze iets knapperiger willen.

1 like

Die van miljuschka!

Ik had vandaag maar 2 bananen gebruikt en dat was ook prima. Krijg je gewoon een wat lichte bananensmaak van.

2 likes

Zooo daar gaat een bak met suiker in, maar hij ziet er wel echt heerlijk uit

Eigenlijk wel he?! Damn. Nu je het zo zegt haha. Maar ja wie weet is ie daarom zo lekker :innocent:

In deze van laura zit helemaal geen suiker. Das ook wel wat apart maar ws ziet zij de bananen als suiker.

1 like

Ja in principe lijken bananen me ook wel zoet genoeg, maar kan me ook goed voorstellen dat geen suiker het brood wat smaakloos maakt. Bij carrotcake gebruik ik vaak 50 gram minder suiker dan in het recept staat en dan is hij alsnog zoet genoeg door de worteltjes. Misschien ook een kwestie van uitproberen. Ik ga hem binnenkort eens bakken met minder suiker, dan laat ik even weten hoe hij smaakt! Vind de recepten van Laura’s Bakery over het algemeen wel lekker!

Ik moet zeggen dat ik niet bij die van miljuschka zoiets heb van wow veeeel te zoet dit. Het smaakt gewoon als een lekkere cake en de suiker valt me niet echt op.
Maar ik denk dat er indd wel wat suiker af kan ja.

1 like