Oh dat is wel fijn! Het is echt niet lekker als hij mierzoet blijkt te zijn, maar hij mag best wel lekker zoet zijn.
@C3PO Oeh thanks, dat is wel goed om te weten!
Oh dat is wel fijn! Het is echt niet lekker als hij mierzoet blijkt te zijn, maar hij mag best wel lekker zoet zijn.
@C3PO Oeh thanks, dat is wel goed om te weten!
Helaas niet… Ik ken deze koekjes wel en vind ze heel lekker. Mocht iemand anders hier een lekker recept hebben voor citroenkoekjes dan ben ik ook zeer benieuwd!
Ja natuurlijk wil ik dat ook voor jou wel doen. Volgens mij is een foto delen iets wat niet mag van de uitgever ivm copyright, dus ik typ het toch even over voor je. En ook wat aangepast. Komt dus uit het boek zout, vet, zuur, hitte van Samin Nosrat. Echt een aanrader!
Ingrediënten
Bereiding
De taart is, strak in folie gewikkeld, vier dagen houdbaar bij kamertemperatuur of twee maanden in de vriezer.
Vanilleroom
Bereiding
(voor de taart heb je dus 2x dit recept nodig!)
Ah jammer, maar dan zoek ik gewoon even verder. En als iemand anders een weet, dan ben ik heel benieuwd! En tot dan koop ik deze koekjes wel gewoon, ze zijn erg lekker idd!
Ik wilde deze even delen want het werkt dus echt!! Het is een lining paste van Nancy birtwhistle en het zorgt ervoor dat je taart echt zo makkelijk uit de vorm floept.!
Oja ik had de helft gedaan en dat was genoeg voor 3 taartvormen van ong 22-24cm
Dit gebruik je dan ipv dat je invet met alleen boter/olie/bakspray?
Ja! Meestal werkt dat toch niet helemaal top bij mij, dus gebruik vaak bakpapier maar dit is nog makkelijker
Hebben jullie trouwens ook dat je cake niet zo mooi rijst in een siliconen bakvorm?
Ik ga vanavond nog wel even in mijn bakboeken snuffelen of daar misschien iets van citroenkoekjes in staat.
Ik zag laatst dit op Etsy, echt ideaal voor eigen receptenboeken, ook megaleuk als cadeau. Zoekterm is meestal iets van ‘engraved personalized wooden recipe book’
@Marquez Ik heb verschillende bakboeken bekeken, maar de citroenkoekjes waarvan ik een recept heb, lijken allemaal wat zachtere citroenkoekjes (met de Subway cookie textuur).
Toen ben ik online gaan kijken en ik vond dit:
Het recept ziet er makkelijk uit dus die koekjes ga ik proberen te bakken dit weekend denk ik.
Deze vind ik ook mooi om te zien, die ga ik later misschien nog een keer proberen:
Verder heb ik nog diverse recepten gevonden voor Goudse moppen. Die heb ik nog nooit gegeten maar daar gaat blijkbaar ook citroenrasp in, en ze zien er bros uit. Die wil ik ook nog wel proberen.
Oh zien er goed uit! Dankjewel! Ze lijken ook wel op die koekjes (ik wist niet goed waar ik op moest zoeken, maar dat het geen zandkoekjes moeten wezen wist ik wel) ik kan alleen geen Frans, maar met een woordenboek kom ik vast ver. Werken ze daar nog met aparte dingen qua wegen of is dat gelijk met ons? (Mocht je dat toevallig weten)
Aan het recept te zien met een soeplepel en een koffielepel, de rest is gelijk aan ons maatstelsel.
Als je Chrome gebruikt op je computer / tablet / telefoon wordt er als het goed is een automatische vertaling aangeboden! Soms klopt er een woord niet, maar uit de context of plaatjes blijkt vaak wel wat er bedoeld wordt.
Met mijn school-Frans en de automatische vertaling kom ik een heel eind, Google heeft zelfs al weleens Tsjechische en Kroatische recepten voor me vertaald terwijl ik die talen absoluut niet spreek.
Qua bakken is Frankrijk min of meer hetzelfde als Nederland en België, ze gebruiken grammen gelukkig. Als je een keukenweegschaal hebt zit je dus safe.
Wel kan er wat verschil zijn in suiker, NL heeft vaak basterdsuiker in koekjes en dat kennen Belgen en Fransen volgens mij niet. Ook is het nog zo dat Fransen in bakrecepten soms gezouten boter gebruiken terwijl bij ons ongezouten boter de norm is. Maar dat is eenvoudig op te lossen door zelf een snufje zout toe te voegen.
In bovenstaand recept wordt poedersuiker gebruikt (alhoewel Chrome het automatisch vertaalt naar basterdsuiker), dat is bij ons ook gewoon verkrijgbaar.
Allemaal erg goed gelukt. Het koekjesdeeg ligt enkel nog in de koelkast.
Wat mooi geworden vooral die gelukskoekjes! En wat leuk dat je gaat trouwen, gefeliciteerd!
Er zit echt een MEGA dikke scheur in mn cheesecake.
Volgende keer een schaaltje water onderin de oven zetten! En voor nu, is het te maskeren met toppings? Lekker wat frambozen en geraspte witte chocola bijv eroverheen. En ach, hij zal er vast niet minder om smaken!
Normaal zet ik de stoom aan inderdaad… vergeten. En dit recept was ook wat te veel mixen denk ik. Ach, hij zal idd vast wel smaken!