Baktopic (Deel 1)

Lekkere laag (witte) chocoladeganache overheen gooien :yum:

2 likes

@PrincessPeach Ik heb het kleine taartjes boek net binnen gekregen en hij is zo leuk! Echt een hele goede tip! Ik heb spontaan zin om allemaal taartjes te gaan bakken.

2 likes

Het komt blijkbaar heel nauw met die citroen!

1 like

Maar het was rasp van een halve citroen in het spijs en rasp van een halve citroen in de room toch? Dus in totaal gebruik je de rasp van een hele citroen in de slof. Nou ik vond dat in ieder geval ook veel te veel haha. Ik heb geen sap gebruikt, maar vond dit dus al too much.

1 like

Sinds ik dit recept gelezen heb, zit het in mijn hoofd. Ga hem vanavond eindelijk maken!
Hoe groot is de vorm ongeveer die jij gebruikt?

Oeh leuk! Ik heb een gewone springvorm van 24cm doorsnede gebruikt! (Maar ik had wel lekkage)

1 like

Ik frituur altijd in een gewone diepe kookpan, ik heb tegenwoordig wel kookpannen met een dikke bodem, maar hiervoor ging dat eigenlijk ook prima in mijn simpele kookpannen.

1 like

Ow, leuk! Gaaf boek hè!

1 like

Vanochtend kladdkaka (zweedse chocoladetaart) gemaakt. Had zin om iets lekkers te maken en dit is super makkelijk.

Ik heb dit recept gebruikt https://blackbirdsandcake.jimdo.com/vegan-kladdkaka-chocoladetaart/

32 likes

Heel leuk zeg die gelukskoekjes! Welk recept heb je gebruikt?

Van culy! Deed steeds 2 koekjes per keer, het is wel echt een werk met wachten en je staat eigenlijk de hele tijd bij de oven. Maar goed het resultaat is erg leuk.

Misschien een gietijzeren pannetje? Daar bakt mijn moeder ook altijd oliebollen in en je kunt hem ook meteen gebruiken als fonduepan. Bij de IKEA verkopen ze dat soort pannen in verschillende formaten.

1 like

Ik post hier bijna nooit wat, maar wil even kwijt dat ik het een heerlijk topic vind om doorheen te lezen! :smiling_face_with_three_hearts::yum:

15 likes

Ja ik vind dit zo’n heerlijk gezellig topic! Ook dat er likes komen op al mijn lelijke baksels, dat je denkt, wie wil dit nu zien?

5 likes

Was deze heel lekker?

Ik vind van wel, je moet wel van compacte taart houden.

ik kom hier om alle baksels te liken, lelijk of niet :heart:

4 likes

Ok, dan presenteer ik met terugwerkende kracht hierbij mijn poging tot pepernoten:

59 likes

Bananenbrood van Donna Hay

56 likes

prachtig, 10/10 would eat

1 like