Zou het niet aanraden eigenlijk…
Beetje brownie-achtig compact?
Mijn biscuit is gelukt meiden!! Eindelijk, wel nu een chocolade versie dus de basic moet ik toch echt ooit nog keer doen. Had het recept van Laura’s bakery gebruikt. Zal morgen van de gehele taart een foto maken
Ja zit geen bakpoeder in dus rijst ook niet
Iemand die worstenbroodjes uit de broodbijbel (staat ook op rutger bakt) wel eens gemaakt? Ik ga ze morgen maken en was benieuwd of ze de dag erna ook nog lekker zijn! Anders kan ik het restant moeten beter bij vriendinnen langsbrengen ofzo
Ja hoor, zijn dan nog goed te eten. Je kan ze evt ook invriezen.
Oh ja goeie!!
Iemand hier had ze laatst gemaakt en die zagen er zo lekker uit, ik moet er af en toe nog aan denken! Ik doe dat soort broodjes meestal de volgende keer dat ik ze wil eten nog heel even in de oven (8 tot 10 min op 180 graden) dan zijn ze weer lekker warm en knapperig.
Edit: Dat waren de frikandellenbroodjes van @PizzaFunghi met het deeg van de worstenbroodjes!
Wat bakken jullie het liefst?
Ik heb periodes waarin ik bijvoorbeeld vaker cakes of tulbanden bak, en ik heb een cupcake-fase en een cheesecake-fase gehad.
Maar koekjes bak ik het allerliefst. Al vanaf mijn jeugd. Recepten halveren gaat vaak makkelijk, koekjes(deeg) kan je vaak invriezen, en je kan er veel mensen blij mee maken. Met een cheesecake kan je ook veel mensen blij maken maar uitdelen is omslachtiger.
En een koekje heeft iets troostends, vind ik, mij kan je na een rotdag echt opvrolijken met een perfect afgebakken koekje.
Sinds corona ben ik nog meer koekjes gaan bakken en ik verwacht dat dat nog even zo blijft.
Er is een hotelketen in Amerika (DoubleTree voor de kenners) die in april het recept van hun eigen koekjes heeft vrijgegeven.
Ik heb nog nooit in hun hotels geslapen maar blijkbaar krijgen gasten daar altijd vers afgebakken koekjes. Vanwege corona vonden ze het een goed idee om het recept vrij te geven zodat mensen het thuis konden gaan nabakken, en als ik social media mag geloven is dat massaal gedaan.
Ik wil ze ook nog gaan bakken, ook al heb ik het origineel nog nooit gegeten. Ben echt benieuwd of dit echt zulke lekkere koekjes zijn zoals iedereen zegt.
“DoubleTree Signature Chocolate Chip Cookie - Bake from Scratch” https://www.bakefromscratch.com/doubletree-signature-chocolate-chip-cookie/
Vanmiddag ga ik wat koekjes bakken van Smulweb.
Ik heb een wafelijzer gekregen met kerst, dus ik zit nu duidelijk in een wafel-fase. Het allerliefst bak ik inderdaad ook koekjes, om de redenen die jij ook geeft: makkelijk aan te passen en makkelijk uit te delen. Ik ben wel meer van lekkere koekjes dan van die kunstwerk-koekjes die er heel mooi uitzien maar vaak hetzelfde smaken
Ik vind taarten het leukst om te bakken, maar goed, ik woon nu maar alleen dus eindig nu vaker met koekjes, brownies, cake etc wat makkelijker in te vriezen is. Kan mijn geluk niet op met verjaardagen en feestdagen waarbij ik een drielagentaart kan maken in allerlei combinaties
Wil eigenlijk meteen die koekjes maken die je net hebt gepost. (Alleen de eieren zien te vervangen)
Zelf vind ik taarten het leukst om te maken. Ook vaak minder bewerkelijk dan koekjes voor mijn gevoel. Is het dus het dus totaal niet.
Ik neem vaak baksels mee naar mijn werk of geef mijn vriend wat mee naar zijn werk.
Koekjes of cake! En qua taarten vind ik worteltaart, kwarktaart en MonChou leuk. Makkelijk, snel en echt lekker. (Ik heb verder niet veel met taart)
Ik vind bonbons maken ook wel leuk. Maar eigenlijk is het gewoon dat het een beetje vlot maar moet zijn en je niet ellenlang in de keuken moet staan. Ooit eens hazelnoot gebakjes gemaakt met een workshop. Heel lekker, maar het duurde zooooo lang. En al die herhalende dingen. Mweh.
Ik weet dat ik hier eigenlijk nooit post (maar lees wel mee!), maar ik bak het liefst taarten en koekjes, en dan vooral de wat minder bewerkelijke dingen maar meer ‘gewone’ dingen. Op mijn huis gaat alles zo snel op haha. Dus dingen als chocoladetaarten en koekjes
Zo leuk om jullie antwoorden te lezen!
Ik vind royal icing koekjes altijd zo mooi, en zo knap als mensen zo netjes kunnen werken. Maar qua smaak vind ik er weinig aan. Het liefst bak ik dus gewoon chocolate chip cookies die qua looks minder zijn.
Uitdelen van brownies en grotere baksels etc deed ik voor Corona ook, maar ik werk nu fulltime thuis helaas.
Hele luxe stapeltaarten heb ik meermaals gebakken, o.a. voor bruiloften van vriendinnen, maar ik heb dan zoveel stress! Dan is het ontspannende effect dat bakken normaal op mij heeft helemaal weg, dus die bak ik bij hoge uitzondering.
Ik vind het zo knap dat HHB-bakkers in korte tijd zulke mooie taarten kunnen maken want als ik zoiets moet maken kost het me veeeeel langer.
Heeft iemand hier een geweldig recept voor een biscuittaart? Mijn taarten blijven altijd zo dense zeg maar😟
Ik heb gister voor mijn dochter een Bing taart gemaakt
Ik heb al stress als ik een paar taarten voor mijn verjaardag maak dus voor een bruiloft snap ik dat helemaal, haha.
Zelf vind ik die berwerkeljke taarten (en koeken ook wel) er mooi uit zien maar qua smaak vaak niet zo. Dan heb ik liever dit https://omabakthetlekkerst.nl/2019/11/05/karnemelkcake/ (moet ik nog proberen hoor)
Wat is jullie favoriete hartige baksel?
Ik heb mijn schoonmoeder beloofd om binnenkort iets kazigs te bakken. Hebben jullie een leuk idee? Ok kom niet verder dan minikaasbroodjes of dingen met bladerdeeg nu haha.
Cheesecake? Of moet het hartig zijn?
Ja, iets hartigs inderdaad. Ik ben echt veel creatiever met zoete baksels merk ik haha