Baktopic (Deel 1)

Ik kom hier heel trots m’n eerste echte baksel showen: kanelbullar! (Zweedse kaneelbroodjes). Normaal kom ik niet verder dan een bananenbrood eens per half jaar, dus ben helemaal blij. Volgende keer alleen iets meer ei gebruiken zodat ze wat bruiner worden.

41 likes

Geen idee of dit het juiste topic is, maar het is een taart en het zat in een springvorm :joy:

Ik heb vanavond de pastataart met flespompoen gemaakt van Ottolenghi! Was echt heel lekker. Ik maak wel regelmatig hartige taart met zelfgemaakt deeg of bladerdeeg, maar deze was ook heel lekker en dus leuk voor de afwisseling.

20 likes

Pastel de nata! Heel makkelijk en echt superlekker

24 likes

Het ging hier een tijdje geleden over weegschalen, heb er eentje van silvercrest van de lidl online shop. Waardeloos ding. Je kan iets er drie keer opleggen, dan geeft ie 3 keer wat anders aan. En ook geen kleine verschillen, maar 124, 220, 23🙄

Omg dit zijn de beste koekjes ooit!!! Je krijgt bij het inchecken inderdaad een warm perfect chocolate chip cookie! :drooling_face::drooling_face::drooling_face:Bedankt om dit recept te delen, dit maakt mijn dag

2 likes

Die zijn schitterend, daar mag je zeker trots op zijn!

@5HT Wat leuk om te horen! Veel succes met bakken. :smiley:

2 likes

Mooie dingen heeft iedereen weer gebakken!

Ik had gisteren een cake gebakken met rozijnen (24u geweld in amaretto), maar het beslag ging helemaal schiften. Was ook niet zo lekker geworden, best wel droog. Vandaag herkansing, ben gegaan voor een marmercake met chocoglazuur. Vond ik vroeger op verjaardagen altijd zo lekker als je die kreeg!

Vind het er heel gezellig uitzien :upside_down_face:

25 likes

Alsof ze van de versafdeling komen :heart_eyes:

2 likes

Verse appelflappen :drooling_face: De volgende stap is zelf het bladerdeeg leren maken

15 likes

Goeie tip, dankje!

1 like

Echt leuk hoe actief dit topic de laatste tijd is.
Vandaag m’n eerste poging voor een kladdkaka(Zweedse chocoladetaart). Excuses voor de iets mindere fotos.
Echt de perfecte taart met zachte binnenkant en zo’n crispy randje, volgens mij is het recept laatst hier gedeeld.

32 likes

Chocolade mouse taart. Hij was erg lekker! Helaas geen foto van de binnenkant.

42 likes

Vandaag ga ik lemon curd maken en alvast twee biscuits bakken, zodat ik morgen kan afsmeren en decoreren :partying_face:. Denk dat ik ook nog wat anders ga bakken als ik toch in de keuken sta de hele dag, heb m’n grootouders al even niet gezien dus breng misschien een taartje langs ofzo!

2 likes

Luie zondagochtend betekent in ons huishouden dat er iets lekkers gebakken wordt voor het ontbijt.

Ik gebruikte dit recept:

Maar ik deelde het recept door 5, en vervolgens vermenigvuldigd met 3.
Uit het beslag haalde ik 9 wafels. Ze zijn heerlijk! Ik voegde nog een flinke snuf kaneel toe aan het beslag en nu ruikt het naar kerstmarkt in de keuken. :heart_eyes:
Dit recept is denk ik mijn favoriet tot nu toe.

We aten de wafels met poedersuiker en Lyle’s golden syrup.

En ik val een beetje in herhaling maar wat is dat wafelijzer van Lidl fantastisch. Er blijft gewoon niets achter in het ijzer na het bakken, en de wafels zijn zo klaar.

35 likes

Ik maakte gister de carrotcake van Rutger, ik vond hem heerlijk! Wel de rozijnen weggelaten, zoals ik hier al een paar keer had gelezen.

22 likes

Waarom de rozijnen weglaten? Heb de berichten daarover gemist, maar ik heb hem laatst gemaakt volgens het recept van Rutger en vond hem lekker!

Heeft iemand weleens arepas gemaakt? Ik wil ze deze week voor het eerst gaan maken. Het maismeel heb ik al in huis en het schijnt best makkelijk te zijn. Nu nog een lekkere vulling bedenken.

Ik heb de zebrakoekjes en de roombotermoppen gemaakt, heerlijk! De roombotermoppen zijn zo lekker bros, de zebrakoekjes iets compacter, ik denk omdat in de moppen deels zelfrijzend bakmeel gebruikt wordt. Ga ik volgende keer bij de zebrakoekjes ook proberen.

28 likes

Mijn vriend komt uit Venezuela. Eten we dus geregeld thuis. Belangrijk om het niet op te hoog vuur te maken want dan is de binnenkant nog niet gaar. Sowieso blijft de binnenkant als het goed is redelijk zacht. Je kunt als je wil ook wat uit de binnenkant halen als je hem opensnijdt.

Wij eten het vaak voor ontbijt met roerei, kaas en avocado. Je kunt het ook in de avond eten met bijvoorbeeld stoofvlees.

1 like

Voor het eerst boterkoek gemaakt!
Rutger zegt 6 uur laten afkoelen in de vorm maar Laura zegt daar niks over. Wat is jullie ervaring hiermee?
Gemaakt met Laura’s bakery recept

23 likes