Baktopic (Deel 1)

Als ik het niet weggepoetst zou krijgen wel ja. Hij doet het er natuurlijk niet minder om, maar ik heb genoeg voor dat ding betaald dus dan wil ik wel dat hij ongeschaad is.

Als 't schoenen waren van 50 euro waar een klein krasje op zat had ik ze ook terug gedaan.

4 likes

Lekker! Zes uur afkoelen lijkt me wat veel, ik laat hem meestal een half uurtje in de vorm afkoelen en daarna zet ik hem op een rek.

@Phoebe Je zou de webshop even kunnen mailen voor de opties. Je kunt hem natuurlijk terug sturen, maar als je de kras niet storend vindt kun je wellicht wel een deel van je geld terug krijgen in plaats van hem te retouren voor een ander. Ik heb zelf ooit een demo model uit de plaatselijke kookwinkel gekocht, die had ook een kleine beschadiging en daardoor heb ik hem voor €275,- kunnen kopen.

5 likes

Thanks dat zijn goede tips! Ik las al dat je ze eigenlijk met vanalles kan vullen zoet en hartig. Ik ga ze denk ik voor het avondeten maken.

1 like

Boterkoek bak ik altijd in een speciale vorm met ronddraaiend mesje.

Zodra het bakblik genoeg is afgekoeld om te pakken draai ik dat mesje rond, een paar keer, zodat de bodem zeker los is. Daarna laat ik hem afkoelen in de vorm tot hij gegeten wordt en dat gaat altijd goed eigenlijk.

7 likes

Ok mooi bakvormpje! ik heb een ronde bakvorm gebruikt, ziet er hetzelfde uit als de jouwe maar dan zonder dat mesje. Ik had het in bakpapier dus kreeg hem er makkelijk uit. Heb hem op een rek laten afkoelen zoals @George zei.

1 like

Ik weet niet, het lijkt me wat taaiig en niet heel veel toevoegen. Maar misschien ga ik hem nog wel een keer maken met rozijnen.

De rozijnen waren bij mij juist lekker zacht geworden, vond het wel een toevoeging hoor!

1 like

Ik heb de cake gemaakt en hij is idd heel lekker! Het is ook echt een cake die het best in een lage vierkante vorm gemaakt kan worden ivm de topping. Hij moest bij mij trouwens veeeel langer in de oven dan wat zij aangeven.

Man ik ben echt zo onder de indruk van het eiwitschuim dat mijn kitchenaid weet te kloppen :heart_eyes: zo stevig zo mooiiiii

5 likes

Ik heb de eerste stengels rabarber al gespot! Denk dat ik hiermee weer iets lekkers ga bakken. Wat is jullie favoriet?

2 likes

Oeh wat fijn dat die lekker is! Dan ga ik deze cake zeker weten komende week ergens maken. Goed om te weten dat die wel in en lage vorm moet. Heb jij een brownie vorm aangehouden of een grotere? Weet je dan toevallig de afmetingen daarvan?

Deze rabarber pistache taart van Rutger!

3 likes

Deze rabarber-aardbei kruimelcake is echt m’n favoriet :heart_eyes: Maar is misschien echt meer een zomercake, want je moet er wel goeie aardbeien voor hebben.

1 like

Oja goede! Die zag ik vorig jaar hier en ben ik uiteindelijk niet aan toe gekomen. Dat word denk de eerste die ik ga maken :smiley:

1 like

Net weer een kladdkaka gemaakt, en bij mijn ouders op de stoep gezet.

Zag hier laatst gelukskoekjes voorbij komen en vond dat zo’n leuke manier, om mijn getuige te vragen. Gisteravond laat nog staan maken. Koste wat moeite en vuurvaste vingers, maar is uiteindelijk gelukt. Had er niet zoveel gemaakt, want had er maar een paar nodig.

14 likes

Ik heb inderdaad een brownievorm gebruikt, zal hem morgen ff voor je opmeten!

@Marquez mijn vorm is ongeveer 20 bij 20 cm

1 like

Hoi Bakkerssss!
Wij hebben met ontspanning nodig in ons gezin haha dus hebben besloten: we gaan meer bakken. Maar zonder papieren houvast gaat t niet gebeuren haha.

Ik zoek een boek zoals de bakbijbel ofzo? Maar dan met allerlei recepten, niet alleen taart maar ook bijv een keer focaccia ofzo?
En gewoon leuke simpele dingen: spritsen, brood, aardbei slof, koffiebroodjes. Alles wat!
Iemand hier de gouden tip :upside_down_face::heart:?

Ik zal UITERAARD het resultaat delen haha.

Misschien niet helemaal wat je zoekt maar het bakvorm taart ende koeck heb ik sinds kort en vind ik echt een aanrader.

1 like

Heeft iemand het boek Patisserie! van Christophe Felder? Is het een aanrader? Ik wil graag wat meer gaan werken aan klassiekere recepten en wat basisdingen goed onder de knie krijgen (toen ik gisteren HHB keek besefte ik me dat ik ook met m’n handen in het haar zou zitten bij soezenbeslag :joy:), maar kan nergens een volledige receptenindex vinden dus weet niet zo goed of dit dan een geschikt boek is… Andere aanraders zijn ook welkom! Dan heb ik eindelijk een verjaardagscadeautje voor mezelf :joy:.

1 like

@Fishing De Bakbijbel is meer gericht op zoet inderdaad. Heb je Rutger Bakt - De 100 Beste Recepten al eens bekeken? Er staan sloffen in, koekjes, maar ook brood en hartig.
Wellicht nog goed om te vermelden dat het boek Taart ende Koeck 100% vegan is.

@zaatar Ik heb het boek zelf niet maar heb het doorgebladerd. Mij trok het niet echt, ik vond het te technisch en de opmaak vond ik niet geweldig. Maar dat is natuurlijk heel erg persoonlijk.
De reviews op Bol zijn echter lovend en ik denk dat het een heel geschikt boek is als je technieken onder de knie wil krijgen.

2 likes