Baktopic (Deel 1)

Mooi geworden! Heb je de frosting een kleur gegeven of hoe is ie zo bruin/oranje geworden?

Ik kom er net achter dat ik te weinig roomboter heb voor mijn cake :unamused: denken jullie dat ik het resterende 1/3 deel met margarine kan aanvullen?

1 like

Om mijn eigen vraag te beantwoorden: kan kennelijk juist heel goed! Wordt er iets smeuïger van maar heeft nog wel de smaak van roomboter cake

@George ik heb dit recept gebruikt! (Zie nu net wel dat het een swiss meringue buttercream is, geen italian, haal ze altijd door elkaar :sweat_smile:)

@the.rebel.club heb indd wat kleurstof gebruikt, gewoon van die gel kleurstof van wilton volgens mij!

2 likes

Thanks! Dan ga ik die binnenkort ook eens proberen :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Ziet er heel mooi en lekker uit! En gefeliciteerd met je verjaardag!

1 like

Qua esthetiek niet de hoofdprijs, maar godsamme wat lekkerrrrrrr. Veel lekkerder dan uit de winkel (duh) en echt zo lekker smeuïg door de room erin, jammie :star_struck:

39 likes

Gefeliciteerd, en wat een top taart!

1 like

Bedankt voor deze tip trouwens, ik kom ook wel eens net te kort, goed om te weten!

1 like

Ik heb die custardkoekjes gemaakt, vind het geen enorme toppers (ik houd meer van de smaak en structuur van echte roomboterkoekjes, deze zijn mij iets te ‘zanderig’) maar wel lekker. En sowieso beter dan geen koek :heart:

Hahah dit denk ik ook altijd maar als een baksel niet supergeweldig is geworden

Deze!

2 likes

Gefeliciteerd, wat een prachtige taart!

1 like

Ik weet dat het een beetje vloeken is in dit topic, maar eerlijk gezegd vind ik Blue Band veel lekkerder voor cakes dan roomboter :flushed::flushed:

1 like

Hmm nee die heb ik nog niet, maar die kan ik wel aanschaffen!
@FrauHelga Dat ding is wel echt handig ja! Ik geloof dat mn boter inderdaad ook nog iets te hard was. Is uiteindelijk wel goed gekomen, maar was wel steeds even schrapen.

Dit is mn koffie kruimelcake geworden! Beetje plat, maar zo hoort hij geloof ik ook! Mn pa is er gek op haha

24 likes

Mijn fles zelfgemaakte vanille-extract is helaas alweer op. :sweat_smile: Gaat steeds sneller hier.

Ik doe nu ongeveer een jaar met een fles van 0,7 liter. Gelukkig heb ik een paar maanden geleden al nieuw extract gemaakt dus ik zit niet zonder.

Vanille-extract maak ik al jaren volgens de manier van Levine; een fles goedkope smaakloze wodka (meestal koop ik die in Duitsland) vul ik met ongeveer 8-10 opengesneden vanillestokjes en dan is het een kwestie van geduld hebben. Na een tijdje is de wodka bruin gekleurd en ruikt het heerlijk naar vanille.

24 likes

Wow, prachtig geworden! En gefeliciteerd! :tada:

1 like

Ik duw gewoon steeds de vanillestokjes die ik heb uitgeschraapt voor iets anders bij in het flesje en vul dan bij met vodka, eeuwigdurende voorraad!

5 likes

Dit topic helpt me bij mijn goede voornemens voor 2021, namelijk meer bakken. Plus wilde ook meer uit mijn kookboeken koken, dus 2 vliegen in 1 klap. Heb uit Zaitoun de molten chocolate, coffee & cardamom pots gemaakt met 70% pure chocolade. Recept door 3en gedaan, zodat ik 2 porties had. Heb geen ramekins, maar van die glazen potjes gebruikt van Gü haha, zijn iets kleiner zodat ze wat hoger zijn geworden. Alsnog lekker snel toetje!

65 likes

Pfoeh. Dat ziet er heerlijk uit.

2 likes

Woooooh :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

1 like