Recept please
Ik heb even gegoogled, want I want this gewoon. Komt dit recept een beetje overeen met die van jou?;
Edit: niet het goede recept. Heb in volgende post de goede link! Deze heeft teveel bloem. Heb dus alles door 3 gedaan, bij de kleinere hoeveelheden beetje gegokt.
Ohh dit ziet er zo lekker uit!
O wacht klopt niet! Veel te veel bloem, nulletje teveel!
Deze klopt wel, je moet even stuk naar beneden scrollen voor het recept.
Thanks!! Ik houd echt van gerechten uit die keuken. Laatst perzische rijstepudding gemaakt, super lekker, of perzische liefdestaart. Is dit boek waar je deze uit hebt een aanrader? Veel bijzondere recepten met lekkere kruiden etc? En zijn het vooral lekkernijen of hoofdgerechten en als er veel van deze laatste zijn, zijn er ook gerechten zonder vlees?
Ik wil graag een recept maken waar 20 gram kokosmeel in moet, Ik heb dat niet in huis en kon het niet vinden bij de appie, en wil nu niet echt verschillende supermarkten gaan afstruinen. Kan ik dit vervangen voor havermeel of gewone bloem? Ik heb wel gelezen dat kokosmeel veel vocht opneemt dus dat het niet 1 op 1 vervangen kan worden. Iemand hier ervaring mee?
Ik wil morgen een quiche/hartige taart maken maar wat is een goede bodem? Is die kant en klare van koopmans lekker/een beetje luchtig? Of kan ik beter wat anders gebruiken? Ik ben ook nog een amateur dus zelf maken liever niet😂
Oh my, dit moet ik echt maken. Dat zijn echt m’n lievelingscakejes.
Heb je het recept? (kon hem niet vinden met naar boven scrollen)
Het zijn deze!
Ik vervang dat volgensmij ook wel eens door geraspte kokos? Alleen als er ook een deel gewoon bloem in het recept voorkomt, anders zou ik t niet weten
Heb je ook in het Zonnatura schap gekeken? Vaak heb je van Smaakt dit soort producten. Of bij De Tuinen (zijn nu ook open).
Moet eerlijk bekennen dat dit het eerste recept is dat ik eruit heb gemaakt. Ben komende tijd wel van plan er meer uit te koken, dus zal een update geven!
Vandaag is het plan om gevulde koeken te bakken met zelfgemaakt amandelmeel voor zelfgemaakt amandelspijs. Hoop dat het allemaal lukt en deel natuurlijk een fotootje hier.
Ik haal kokosmeel bij Holland & Barrett!
Ik woon in België en vraag me steeds af wat jullie bedoelen met “spijs”. kan iemand dit toelichten?
Amandelspijs is een mengsel van suiker en amandelen en wij gebruiken dat bijvoorbeeld in gevulde koeken, onderin sloffen of appeltaart, soms in een koffiekoek of voor een amandelstaaf.
Aha, marsepein dus !
Edit: net even gegoogled en het is vergelijkbaar met marsepein maar met minder suiker en meer amandel
Qua smaak kun je het wel vergelijken met frangipane, zeker als je spijs meebakt in een taart. Frangipane is alleen iets romiger.
Tl;dr: lelijke gevulde koeken geworden maar fantastisch qua smaak en structuur.
Pff 5 uur later en de gevulde koeken zijn eindelijk allemaal gebakken
Ik moest ze per 5 een half uur bakken dus… (kleine combimagnetron)
Ook heb ik niet goed opgelet en kristalsuiker ipv basterdsuiker gebruikt. Het lijken niet echt gevulde koeken, meer gewoon koekjes met een laagje spijs erin.
Nou ja, lelijk zijn ze zeker maar de smaak zó chewy van binnen. Heerlijk!
Nog meer kletspraat en foto’s
Ik worstelde met het koekdeeg want het plakte aan alles en kreeg het niet mooi dun gerold dus toen maar een soort dumplings/pasteitjes ervan gevouwen, kwam m’n aziatische kant weer ff naar boven Maar in de oven werden ze weer plat gelukkig.
Het laagje spijs is uiteindelijk best dun geworden maar toen ik het erop deed was het wel een flink bolletje.
Ik denk niet dat ik het snel weer maak aangezien het echt wel veel werk was, maar qua smaak is het wel heel lekker. Heb er 22 gemaakt!
Heb wat amandelmeel over dus volgende keer simpele amandelkoekjes maken denk ik.