Baktopic (Deel 1)

Ik haal meestal die verse in het koelschap, die is ook al rond en dat werkt dus lekker makkelijk ipv het geklooi met die velletjes haha, vind ik wel prima! Strooi altijd wel paneermeel onderin om zompig worden tegen te gaan

1 like

Oehh heb je een recept??

Ik had alles nog in huis, dus net wat kokosmakronen in de oven geschoven!

25 likes

Ik heb deze gebruikt, is wel veel deeg (zij zegt 14 koeken, ik 22 kleinere) dus je zou het kunnen verdelen.

1 like

Ik heb de ricottacake met blauwe bessen uit de Bakbijbel gemaakt vanmiddag, heel lekker luchtig.

23 likes

Ik gebruik altijd het verse deeg van Tante Fanny. Zij heeft een bodem voor hartige taart, maar haar pizzadeeg is ook erg lekker om als bodem te gebruiken.

1 like

Heb blondies gebakken! Ze hadden iets smeuïger mogen zijn

16 likes

Deze van Laura’s Bakery! Ik heb er wel 100 gram suiker en 20 gram boter minder in gedaan, want hij was echt zoet genoeg.

1 like

Heeft iemand trouwens het recept van de pinda-amandelkoeken van Yvette van Boven? Kan je dat ook met Calvé maken, of beter met van die 100% pindakaas?

Of mss een vergelijkbaar net zo makkelijk recept?

Ziet er lekker uit! Ik heb toevallig dit weekend mijn eerste focaccia gemaakt en hij was qua structuur best goed gelukt maar ik miste wel wat smaak. Wat had jij er op als topping? Dit was de mijne, hij was een stuk groter geworden dan ik verwacht had.

21 likes

Met zo’n taart kan je nieuwe levensjaar niet meer stuk, wat ziet hij er geweldig uit :grinning_face_with_smiling_eyes: nog gefeliciteerd!

1 like

Deze voeg ik meteen toe aan mijn nog te bakken lijst, deze moeten wel goddelijk zijn geweest. Bedankt voor het idee!

1 like

Ik heb een hele tijd terug het handgeschreven recept van iemand hier op het forum opgeslagen voor carrotcake en net gemaakt en hij is zoooo lekker. Wel zelf pecannoten toegevoegd (zowel in het beslag als bovenop de icing).

35 likes

Ik had voornamelijk mozarella en olijven, en verder maakte ik wat bloemetjes als topping met paprika, peterselie, tomaat en ui! Ik laat de mijne de volgende keer wat langer in de koelkast wel, hij zat er nu zo’n 4 uur in en ik lees overal dat minimaal 12 uur in de koelkast laten proofen wel heel goed is voor de smaak, dus wellicht helpt dat als je dat nog niet hebt gedaan! :slight_smile:

1 like

Ik vond hem ook tegenvallen, ga dit weekend kijken of ik mijn brownie recept kan omgooien. Dacht als ik nou die 30gr cacao weglaat en de donkere chocola vervang met witte is hij wel zoals ik wil. Denk dat ik er ook stukjes gezouten macadamia doorheen gooi

1 like

Oehh mag ik dat recept.

2 likes

Yesss. Heb echt geen idee aan wie de credits te geven, sorry voor diegene. :face_with_hand_over_mouth: Ik heb overigens 70 gram van beiden suikers aangehouden en het recept voor de icing gehalveerd, was meer dan genoeg!

9 likes

Zoek je het recept nog? Ik zie het namelijk ook staan op de website van AH.

Ik heb ze nog nooit gemaakt maar ze lijken me wel lekker! Waarschijnlijk kan het ook wel met gewone pindakaas.

Ja, ik vraag me dus af of deze klopt. Want op een andere plek zag ik alleen de 125 gram basterdsuiker staan en in dit recept zit nog eens 125 gram suiker erbij. Ik heb te weinig verstand van bakken om te zien wat de goede is hahaha

Goede tip om de smaken te laten trekken (proofen? Weer wat geleerd) in de koelkast, dat maak vast een verschil! En volgende keer ga ik er ook wat kaas en andere groenten op doen. Dankje :grinning_face_with_smiling_eyes:

2 likes