Baktopic (Deel 1)

Ik ga morgen de cheesecake brownies van Rutger maken! Vind mijn bakhobby lastig te combineren met afvallen, maar af en toe in het weekend mag ik van mezelf wat lekkers maken (en eten). En gelukkig is mijn vriend niet op dieet.
Oh en ik krijg een Smeg keukenmachine van hem voor mijn verjaardag! Duurt nog 1,5 maand maar can’t wait :grin:

Foto van de brownies volgt morgen!

6 likes

@itakepictures

Dit zijn mijn favorieten die ik gemaakt heb:

• Pavlovarol met perzik en bramen blz 263
  • Crumbletaart met rabarber en aardbeien blz 148 - heb er bijgeschreven dat het met ander fruit ook heel lekker moet zijn
  • Druiventaart blz 134 mijn favoriet van het boek tot nu toe! Zit wel super veel drank in (450 ml muscat). Ik had toen twee stukken achter elkaar gegeten en voelde dat wel nadien haha
  • Garibaldi koekjes blz 57 - beetje shortbreadachtig, dit koekje was wat meer uit mn comfortzone en had ik niet zo snel zelf gemaakt, maar heb ik met m’n bakgroepje gemaakt en vond het een leuk koekje
  • Gestreepte citroen en zwartebessentaart blz 145 - echte eyecatcher en lekker!
5 likes

Zo leuk dat al zoveel deze hebben gemaakt! En ziet er ook echt weer heerlijk uit. :grin:

Edit: je kan hem trouwens ook goed veganizen maar dan moet het wel langer in de oven heb ik het idee om hem te laten karameliseren

3 likes

Van:

Gemaakt met de peuter :ok_hand:t2:
& we vonden ze zelf niet zo lekker, want ik/we houden van gewoon zoooooet haha. Maar ze waren voor m’n schoonouders die voedselzandloper en liefst ook vegan eten enzo en die vonden ze heerlijk. De structuur enz was wel echt goed!

Edit: ik denk dat ze gedoopt in witte chocolade wel lekker zijn :joy:

14 likes

Ik ga zo custardcakejes bakken en hebben daarvoor 1/2 banketbakkersroom recept nodig. Hoe lang zou ik de andere helft eventueel kunnen bewaren voordat ik het verwerk?

Heb het al in de koelkast staan inmiddels hahaha. Hoop dat m’n sloffenbodem vandaag binnen komt. En anders moet ik misschien nog maar een batch custardcakejes maken. Of soesjes? Maar jouw idee klinkt ook super lekker!!

Bij gebrek aan een ekte koekstempel heb ik de custardkoekjes met een broodroosterstempel bewerkt :joy: mijn moeder zei “ach hoe schattig, zo zijn het maria-biscuitjes!”

56 likes

Hij stond al een tijdje op mijn bak wensen lijstje, maar nu na de aflevering van Heel Holland bakt van vorige week eindelijk overstag. Fries suikerbrood n.a.v. het recept van Rutger. :grinning_face_with_smiling_eyes:

39 likes

De pistacherol uit Sweet was hier echt een favoriet! Maar ik vond de sinaasappel-vijgencheesecake ook heeeeel lekker. Oh en de frambozencitroencupcakes oh en de erfgoedcake! Ja eigenlijk alles wat ik eruit heb gemaakt was super lekker haha alleen de victoriacakes waren een beetje mislukt

2 likes

Wat een gave stempel zeg, nog nooit zoiets gezien. Waar koop je zoiets?
Ik vind je custardkoekjes op deze manier heel leuk geworden, echt uniek!

1 like

Heb je een springvorm in huis? Ik maak mijn sloffen daar altijd mee bij gebrek aan sloffenring!

1 like

Ohhh goeie! Ga ik onthouden voor 't geval hij niet binnen is haha. Welke maat is jouw springvorm? En wordt de baktijd dan nog anders? Ik was van plan dit recept te gebruiken:

1 like

Ohhh ben heel benieuwd hoe deze smaakt! Vind je hem vergelijkbaar met die uit de supermarkt?

1 like

Dank je wel!

Het is de Holy Toast stempel van het merk Fred! Ik heb 'm ooit voor een euro ofzo op een rommelmarkt gevonden, maar op Marktplaats en Bol zag ik ze ook nog staan.

1 like

Ohh zo’n zin in carrot cake :drooling_face: Ik ga er van de week ook maar weer eens een bakken.

1 like

Dank! :heart:

Speciaal een account aangemaakt om (vooral) hier mee te kunnen posten :heart_eyes:
Heb al zoveel moois en lekkers voorbij zien komen!

Heb koken altijd al leuk gevonden maar sinds vorig jaar ontdekt dat ik bakken misschien wel nóg leuker vind :grin:

Ik wil nu dus binnenkort koekjes bakken en opsturen naar een vriendin van mij in Amerika. Weet iemand welke koekjes hier het meest geschikt voor zijn? En hoe ik ze dan het beste kan verpakken?

11 likes

Ik zag trouwens dat ie bij Amazon en Habitas Online veel goedkoper is dan bij bovenstaande linkjes, dus een beetje zoeken op Google is misschien toch handiger!

1 like

Ga ik doen, dank je wel!

@Raspberry Welkom!

1 like

Hij is iets meer cake achtig van binnen (had trouwens ook nog een eitje extra door het deeg gedaan om het iets rijker te maken) maar vooral de buitenkant is fantastisch! Moet ook eerlijk zeggen dat ik niet heel zuinig heb gedaan met de gembersiroop en suiker. :wink: Zeker voor herhaling vatbaar!

1 like