Baktopic (Deel 1)

Waar had jij de bakspecial gekocht?
Ik had hem online besteld via de website van Delicious, maar ik heb gemerkt dat tijdschrift.nu daar achter zit en het regent klachten over die club. Ik heb nu al meermaals de belofte gekregen dat het tijdschrift verzonden gaat worden en het gebeurt maar niet.

Ik heb een abonnement op delicious dus ik kreeg hem automatisch meegestuurd. Wel echt balen dat het bij jou zo lang duurt! Voordat ik een abbo had kocht ik de specials ook wel eens los bij de boekhandel.

Nee ik geeft altijd minimaal de helft weg anders krijgen we het nooit op. Meestal probeer ik het ook te timen met bezoek / op bezoek gaan, zodat ik die wat toe kan stoppen :blush:

1 like

Ik vergeet juist heel vaak zelf iets te eten en tegen de tijd dat ik er dan zin in heb, heb ik alles al weggegeven :sweat_smile::flushed:.

Vandaag Rutgers brownies met hazelnoot & de cheesecake brownies gebakken, vier vanavond online m’n verjaardag met vrienden en zo hebben ze iets te snacken tijdens het Jackboxen. :joy:

3 likes

Hee ik heb ook zojuist de cheesecake brownies van rutger gemaakt! Ik zal straks even wat foto’s posten. Hoe is ie bij jou geworden?

2 likes

Ik ben ook weer aardig aan het bakken geweest vandaag. Ik heb honeycomb gemaakt, brownies met 3 soorten chocolade en een focaccia. (En een soepje voor bij de focaccia, maar dat is natuurlijk geen bakken haha)

57 likes

Wat tof!! Hij moet nu nog ietsjes steviger worden, maar heb een klein stukje geproefd en vind hem heel lekker geworden! Al was mijn cheesecake mix wel heeeel vloeibaar, dus mooie swirls maken lukte niet echt. Ben benieuwd naar de jouwe!

1 like

Ja mijn cheesecakmengsel was ook erg vloeibaar idd, dus de tweede laag browniebeslag er bovenop bleef een beetje drijven. Swirl lukte ook niet echt maar ach. Hij staat nu af te koelen, vanavond proeven!

1 like

Ja dat doe ik meestal ook, alleen zitten die nu dicht helaas.
Mijn lokale Bruna had hem niet, ik heb ze even gebeld, en de AH ook niet. Maandag maar weer even naar die klantenservice bellen.

Ik heb ze vandaag gemaakt en vind ze echt super lekker! Crunchy van de bovenkant en enorm zacht/luchtig van de binnenkant. Ik heb geen extra suiker toegevoegd en mis het ook niet, want mijn blauwe bessen geven genoeg smaak af.

1 like

Ik heb hem besteld naar aanleiding van jouw bericht hier 2 weken terug ofzo en ik heb hem gisteren in huis gekregen!

1 like

Tulband cake met een pecan/kaneel vulling :drooling_face:

50 likes

Whooo dit ziet er echt fantastisch uit, heb je een recept?

Ik heb vandaag de custardcakejes van Rutger gebakken. Kreeg alleen echt met geen mogelijkheid 12 cakejes uit het beslag hahaha, terwijl ik juist weer te veel banketbakkersroom leek te hebben :woman_shrugging:t3: Ga ze vanavond proeven, net (zelfgemaakte) pizza op.

Mijn sloffenring is vanmiddag ook binnen gekomen dus morgen ga ik van het resterende deel banketbakkersroom een (of twee) slof(fen) maken! Echt zin in. De spijs ligt al lekker in de koelkast. Naar aanleiding van de berichten hier heb ik besloten alleen citroenrasp in de spijs te doen, dus in 't deeg sla ik het over.

23 likes

Aha, blijkbaar leveren ze ontzettend langzaam! Fijn dat jouwe uiteindelijk wel is gekomen.

Wat is er veel gebakken hier! Heb alles geliked want het ziet er weer geweldig uit.

Ik wil morgen kokosmakronen maken maar zie in het ene recept dat je de eiwitten stijf klopt en gewoon kokosrasp erbij doet en dan oven, bij ander zeggen ze eerst het eiwit au bain marie opwarmen en roeren tot het gaat kleven.
Wat is de betere methode? Ik wil wel lekkere zachte chewy makronen en niet een soort harde merengues ofzo.

Nog bedankt voor het recept! Ik heb ze net gemaakt en kan niet wachten tot ze goed afgekoeld zijn. Ik dacht ik keer gewoon het bakblik om zodat ze makkelijk uit de vorm komen, resultaat allemaal banketbakkersroom op het aanrecht :sweat_smile:.

@Raspberry welkom! :blush:

17 likes

Haha wat toevallig!

Zelfde probleem :grin:. Veel plezier met het maken van de slof(fen)!

11 likes

Thanks! Ik heb dit recept gebruikt

1 like

Ik maakte ze vroeger altijd met de au-bain-marie methode en ik heb ze toevallig dinsdag gemaakt door de suiker/kokos/eiwit in een kom te doen en te mengen, dus zo simpel mogelijk, en die zijn ook lekker chewy van binnen en knapperig van buiten geworden.

1 like