Met dat recept kan ik twee sloffen met een springvorm van 18cm vullen en houd ik nog wat over. Dus twee keer 20 tot 22 gaat ook lukken! Ik bak ze 20 minuten in mijn oven, maar die wordt echt flink heet. Als een recept 20 tot 25 minuten zegt ben ik met 18 minuten meestal al klaar haha.
Goed om te weten, dankjewel!!
Ben gisteren begonnen met quiches uit Petit Gateau kleine hartige taartjes… dus deeg gemaakt en nacht laten rusten. Kom ik erachter dat het aan te raden is om ook de saus een dag van tevoren te maken.
Dus morgen eindelijk quiche eten haha. Benieuwd of ze lukken!
Vandaag voor het eerst spritsen geprobeerd, natuurlijk met het recept van Rutger. Maar toen ik ze op de bakplaat wilde spuiten kneep ik zo de spuitzak kapot In het boek stond dat je ook gewoon balletjes kan maken en ze plat drukken, dus dit is het geworden!
Wat vind je van het kookboek van ze?
Ik heb de pindakaaskoekjes van Yvette gemaakt! En OMG ze zijn lekker zeg. Niet de mooiste koekjes die ik ooit gebakken heb, maar dat maakt niet uit.
Net als @bunnyslippers heb ik het recept gehalveerd. Van het deeg draaide ik 12 balletjes van zo’n 30 gram.
Het stempelen van de koekjes ging prima, de stempel bleef niet plakken en de afdruk was goed zichtbaar:
Na het bakken echter niet meer. De volgende keer druk ik de bolletjes gewoon plat en gebruik ik geen stempel meer denk ik. Ik ben de zeezoutvlokken vergeten, die zal ik de volgende keer er nog opdoen.
9 minuten bakken was mij bij genoeg. De koekjes zijn heerlijk en ook deze gaan in het boekje met recepten voor mijn dochter.
Ze zien er goed uit! Heb jij ze ook met 100% pindakaas gemaakt? Ik heb alleen standaard pindakaas in huis nu
Ik gebruikte deze van AH:
Ook gewoon standaard pindakaas dus. Ik ben benieuwd of andere pindakaas nog een ander resultaat geeft, maar de gewone werkt in ieder geval prima.
Jaaa, ze zijn lekker hè! En ook zo simpel. Ik ga ze nu ook een x maken met gewone pindakaas, kijken wat het verschil is.
Waar had jij de bakspecial gekocht?
Ik had hem online besteld via de website van Delicious, maar ik heb gemerkt dat tijdschrift.nu daar achter zit en het regent klachten over die club. Ik heb nu al meermaals de belofte gekregen dat het tijdschrift verzonden gaat worden en het gebeurt maar niet.
Ik heb een abonnement op delicious dus ik kreeg hem automatisch meegestuurd. Wel echt balen dat het bij jou zo lang duurt! Voordat ik een abbo had kocht ik de specials ook wel eens los bij de boekhandel.
Nee ik geeft altijd minimaal de helft weg anders krijgen we het nooit op. Meestal probeer ik het ook te timen met bezoek / op bezoek gaan, zodat ik die wat toe kan stoppen
Ik vergeet juist heel vaak zelf iets te eten en tegen de tijd dat ik er dan zin in heb, heb ik alles al weggegeven .
Vandaag Rutgers brownies met hazelnoot & de cheesecake brownies gebakken, vier vanavond online m’n verjaardag met vrienden en zo hebben ze iets te snacken tijdens het Jackboxen.
Hee ik heb ook zojuist de cheesecake brownies van rutger gemaakt! Ik zal straks even wat foto’s posten. Hoe is ie bij jou geworden?
Ik ben ook weer aardig aan het bakken geweest vandaag. Ik heb honeycomb gemaakt, brownies met 3 soorten chocolade en een focaccia. (En een soepje voor bij de focaccia, maar dat is natuurlijk geen bakken haha)
Wat tof!! Hij moet nu nog ietsjes steviger worden, maar heb een klein stukje geproefd en vind hem heel lekker geworden! Al was mijn cheesecake mix wel heeeel vloeibaar, dus mooie swirls maken lukte niet echt. Ben benieuwd naar de jouwe!
Ja mijn cheesecakmengsel was ook erg vloeibaar idd, dus de tweede laag browniebeslag er bovenop bleef een beetje drijven. Swirl lukte ook niet echt maar ach. Hij staat nu af te koelen, vanavond proeven!
Ja dat doe ik meestal ook, alleen zitten die nu dicht helaas.
Mijn lokale Bruna had hem niet, ik heb ze even gebeld, en de AH ook niet. Maandag maar weer even naar die klantenservice bellen.
Ik heb ze vandaag gemaakt en vind ze echt super lekker! Crunchy van de bovenkant en enorm zacht/luchtig van de binnenkant. Ik heb geen extra suiker toegevoegd en mis het ook niet, want mijn blauwe bessen geven genoeg smaak af.