Ik heb hem besteld naar aanleiding van jouw bericht hier 2 weken terug ofzo en ik heb hem gisteren in huis gekregen!
Whooo dit ziet er echt fantastisch uit, heb je een recept?
Ik heb vandaag de custardcakejes van Rutger gebakken. Kreeg alleen echt met geen mogelijkheid 12 cakejes uit het beslag hahaha, terwijl ik juist weer te veel banketbakkersroom leek te hebben Ga ze vanavond proeven, net (zelfgemaakte) pizza op.
Mijn sloffenring is vanmiddag ook binnen gekomen dus morgen ga ik van het resterende deel banketbakkersroom een (of twee) slof(fen) maken! Echt zin in. De spijs ligt al lekker in de koelkast. Naar aanleiding van de berichten hier heb ik besloten alleen citroenrasp in de spijs te doen, dus in 't deeg sla ik het over.
Aha, blijkbaar leveren ze ontzettend langzaam! Fijn dat jouwe uiteindelijk wel is gekomen.
Wat is er veel gebakken hier! Heb alles geliked want het ziet er weer geweldig uit.
Ik wil morgen kokosmakronen maken maar zie in het ene recept dat je de eiwitten stijf klopt en gewoon kokosrasp erbij doet en dan oven, bij ander zeggen ze eerst het eiwit au bain marie opwarmen en roeren tot het gaat kleven.
Wat is de betere methode? Ik wil wel lekkere zachte chewy makronen en niet een soort harde merengues ofzo.
Nog bedankt voor het recept! Ik heb ze net gemaakt en kan niet wachten tot ze goed afgekoeld zijn. Ik dacht ik keer gewoon het bakblik om zodat ze makkelijk uit de vorm komen, resultaat allemaal banketbakkersroom op het aanrecht .
@Raspberry welkom!
Thanks! Ik heb dit recept gebruikt
Ik maakte ze vroeger altijd met de au-bain-marie methode en ik heb ze toevallig dinsdag gemaakt door de suiker/kokos/eiwit in een kom te doen en te mengen, dus zo simpel mogelijk, en die zijn ook lekker chewy van binnen en knapperig van buiten geworden.
Ok goed om te weten! Had je bij de simpele methode de eiwitten eerst stijf geklopt of dat ook niet eens?
Ik meng de ingredienten altijd gewoon kort in een steelpannetje tot de suiker is opgelost, werkt top vind ik!
Dit is een handig artikel waarin beide ‘methodes’ vergeleken worden: https://www.kokenmetkarin.nl/2017/10/16/kokosmakronen/
Oh dat is duidelijk! Die verwarmde methode ziet er wel meer uit als waar ik voor wil gaan!
Nee ook niet, echt alleen maar gemengd!
Edit: Ik heb even het linkje van @yallayalla bekeken en mijne zien er ook uit zoals die verwarmde methode. Als je de eiwitten stijf klopt wordt het eerder een soort meringue met kokosrasp.
Als je echt heeel veel zin hebt in een koekje bij de thee en de supermarkten al dicht zijn…
Kaneelkoekjes!
Dat staat ook op mijn planning voor morgen, lekker!
Ik gebruik dit recept. Alleen ipv 2 uur koelkast, leg ik het deeg een half uurtje in de diepvries! Misschien heb je er iets aan☺️
Wij hebben vandaag de empanadas en de pecan karamelrepen gemaakt uit Rutger bakt. Bij de empanadas ook een chimcurri. Heerlijk