Nice! Ik gebruik altijd mn shortbread recept, normaal doe ik met anijs maar nu met kaneel voor de verandering
Ik heb vandaag voor het eerst sinds tijdens iets geprobeerd te bakken. Red velvet cupcakes, ze waren niet slecht gelukt voor een eerste keer! Nou vroeg ik me af… ik had het recept gehalveerd omdat ik geen 24 cupcakes hoefde en zelfs toen vroeg het recept om 250g poedersuiker in de cream cheese topping. Dat is een hele bus. Leek mij vrij veel, dus heb daar weer de helft van gebruikt en het was nu nog steeds mierzoet. Volledige recept vroeg dus voor 2 bussen poedersuiker voor 24 cupcakes. Is dit normaal of echt veel?
Dit vind ik ook heel veel hoor! Was het toevallig een Amerikaans recept? Ik heb het idee dat ze daar bij frostings en botercrème etc vaak heel veel suiker gebruiken. Ik doe het meestal naar smaak, dus een lepel suiker erbij, even mengen en proeven. Dan maak je het precies zoals jij het lekker vindt.
Het was een recept van Nigella. Volgende keer ga ik idd zelf steeds proeven, merk ook dat ik liever meer roomkaas heb en minder boter.
die brownies
Jammmmmie dit ziet er goed uit zeg!
Ohhh die taart ziet er precies zo uit zoals ie hoort! Mooi glazuur, je zou er zo je gezicht in duwen.
Zijn de espresso chocolate shortbread cookies van Dorie? Zo ja: die zijn zalig.
Ja die zijn van Dorie Greenspan! Heeeeeel lekker.
Prachtig!
Zo’n heerlijk topic om door te kijken.
Het bekende, snelle notentaartje is net op, zo eens kijken wat het volgende baksel wordt
Dit klinkt heerlijk! Heb jij oploskoffie gebruikt voor de koekjes, of gewoon gemalen koffie? Ik heb een pot oploskoffie in huis om mee te bakken, maar die vind ik niet zo lekker. Dus ik ben nog op zoek naar een alternatief! @FrauHelga misschien heb jij ook nog een tip
Oh Rutger houdt ook nooit op met nieuwe lekkere recepten…
Deze staan per direct voor dit weekend op de planning! Pecan caramel sinaasappelkoekjes! Insta recept
Voor die koekjes gebruik ik altijd espressopoeder van AH. Om zo te drinken vind ik het niet lekker, maar in de koekjes werkt het heel goed.
Als het door de boter en suiker gemengd is wil ik eigenlijk de kom leeglepelen, zo lekker vind ik het. Maar de koekjes zelf zijn nog lekkerder.
Dit zijn de koekjes toen ik ze de laatste keer bakte, eind december.
Ja ik had nu een versie van de Lidl en die vond ik ook in baksels niet zo geslaagd haha, vandaar dat ik een ander wil kopen! Maar dan ga ik dus even langs de Appie.
Ja heb ik al eens gedaan na Sint Maarten, toen ik reepjes overhad. Werkt prima! Met stukjes Milky Way, Mars, Snickers, etc. Ik had zo’n mixzak. Wel wat zoeter natuurlijk dan met nootjes, maar zeker lekker.
Ik heb ze ook al eens gemaakt met Oreo’s er in. Naturel maar ook met smaakjes (pindakaas of munt).
Afgelopen vrijdag had ik een groot groente- en fruitpakket gekocht bij een teler en daar zaten ook limoenen in. Ik heb daar nu geen plannen voor dus heb ik het sap en de rasp afzonderlijk ingevroren.
Raspen doe ik tegenwoordig met een gele Microplane rasp en die is zo fijn. Omdat de rasp gebogen randjes heeft blijft het rasp er op liggen.
Het raspen gaat zoveel vloeiender dan met andere raspen die ik in mijn leven heb gehad, het kost amper moeite. En hij raspt heel dun waardoor je enkel het groene van de limoenschil raspt, en niet het witte (bittere) dat er onder zit. Voor mensen die vaak citrusrasp in baksels gebruiken is het misschien een aanrader.
Kokosmakronen. Achteraf gezien had ik ze wel wat mooier kunnen vormen maar had gelezen dat je ze niet echt compact moest maken. Dus heb ze gewoon in hoopjes erop gelegd.
Ik vind juist die knapperige uitsteeksels ook echt heel lekker, dus ik maak m’n kokosmakronen altijd expres zo. Soms doop ik de onderkant in de chocolade, dan ziet het er meteen iets fancier uit
Die stekels zijn indd lekker crispy
De binnenkant wel ietwat droog dus ws net iets te lang in oven.
Ik maak nu een tweede lading.