Vrije dag vandaag dus tijd gehad om koekjes te bakken. Chocolate chip cookies gemaakt met amandelmeel.
Dit ziet er zo mooi uit. Welk recept heb je gebruikt?
Wauw lekker! Zien er goed uit.
Komt t recept uit de bakbijbel?
Die van Rutger, maar dan zonder limoen:
Ik geniet enorm van alle foto’s en krijg zoveel zin in bakken, maar wil het allemaal niet eten en alles weggeven kan ik ook niet aan
Hebben jullie ook nog tips voor gezonde baksels?
Bananenbrood! Bak ik haast elke week of 2 stuks voor 2 weken.
Ik wil dit en ik wil het nu. Ziet er echt heerlijk uit!
Oooo heerlijk!! Heb je een recept!?
Wauw dit ziet er heerlijk uit!
Wat een leuke! Waar heb je ze mee gestempeld? Vind het een heel gaaf effect!
Thanks! Met een honingraatpatroon (is een soort plastic mat, officieel bedoeld voor deeg of chocolade volgens mij)
De koekjes zijn niet mijn favoriet helaas, ik proef weinig van de vanillecustardsmaak, ondanks extra vanilleextract, maar ik proef wel weer het gevoel van maizena. Hopelijk wordt dat minder als ze zijn afgekoeld
Thanks voor de tip, net besteld! Voor 2 euro het proberen waard
Bakkers,
Ik wil morgen een gewone vanille cake maken maar ik heb gezouten boter gekocht in plaats van ongezouten. Gaat het wel lekker zijn, moet ik mijn recept aanpassen of gewoon geen cake bakken?
Uit de Koekjesbijbel!
Dit kan volgens mij wel hoor! Qua smaak zal het wel iets anders zijn en zou geen extra zout meer toevoegen.
Heb je zonnebloemolie in huis? Daar kun je ook cakes mee bakken, dan zou ik de gezouten boter gewoon gebruiken voor op brood of iets dergelijks.
Ik vond ze na het bakken niet heel boeiend, maar de volgende dag waren ze beter!
Veel bakkers hebben juist een voorkeur voor gezouten boter! Ook veel Amerikaanse blogs (ik heb bijv wel eens wat gemaakt van Cookies and Cups, geen vanille cake alleen).
Zou voor de zekerheid wel een recept zoeken dat ook gezouten boter gebruikt. Ik vind het vaak wel meer diepgang geven.
Dat maakt echt niet uit! Ik heb jarenlang gezouten boter gebruikt (mijn moeder kocht niet anders) en dat werkt hetzelfde als ongezouten boter. Alleen kun je iets minder extra zout toevoegen