Baktopic (Deel 1)

Ik ben weer eens macarons aan het maken. Hoop dat het net zo’n succes is als de vorige keer.

5 likes

Hier ook bananenblondies! Ik weet niet of het aan mijn mega rijpe bananen ligt maar ik heb 150 gram minder suiker gebruikt. Het leek me al vrij veel en na het proeven van het beslag vond ik het helemaal prima zo.

15 likes

Mango passievurcht macaron :heart_eyes: vorige keer vond ik de vorm van de macaron wel iets mooier dan nu. Maar goed hij smaakt even lekker :grin:

Het lijken net omeletjes zo :face_with_hand_over_mouth:

Ik ben ook sinds gister een Instagram gestart, gezien ik wat opdrachtjes kreeg leek het mij handiger om een gehele bak insta te maken. Laat binnekort ook visite kaartjes afdrukken :ok_hand: mocht iemand mij willen volgen hoor ik het wel :slight_smile:

69 likes

Jaa ik ook, love baksels en die van jou zijn nog zo mooi ook

1 like

Het valt me op dat jullie vaak de hoeveelheid suiker aanpassen. Naar mijn weten heb je een bepaalde verhouding nodig, weet zo even niet exact, voor een bepaald soort beslag/kruimeligheid whatever. Wat houden jullie precies aan om het aan te passen?

2 likes

Ja leuk! Ik volg je graag

1 like

Insta: marieke.bakt

13 likes

Leuk! Wel grappig dat een oud collega van mij precies dezelfde naam heeft op IG en ook taarten bakt haha.

Haha ja waren er 2 bezet :sweat_smile: maar deze naam leek mij vrij algemeen!

Oeh ik heb ze ook gemaakt, zien er iets minder mooi uit omdat m’n chocolade te hard was om echt mooie stukken te maken. Maar top recept, gaat op de favorieten

29 likes

Welke verhouding gebruiken jullie bij het maken van een chocolade ganache als drip?
Ik heb zelf 100ml slagroom en 200gr pure chocolade maar ben bang dat het iets te vloeibaar is om als drip te gebruiken

Ik ben je gaan volgen met mijn eet insta haha, kan niet missen!

1 like

Haha ik heb zoveel verzoeken gehad inmiddels! Maar volgens mij volgde ik jou al op mijn ‘prive’ account! Ben als het goed is ook iedereen gaan terug volgen :wink:

2 likes

Leuk dat het topic de laatste tijd zo actief is! Ik heb vandaag op m’n vrije dag een taart gemaakt. Middels zijn de buren ook blij gemaakt met de taart, want het is veel te veel met z’n tweeën.

63 likes

Wow dit ziet er heerlijk uit!
Welk recept heb je gebruikt?

Deze ziet er uit alsof hij van de bakker vandaan komt!

2 likes

Ik volg je ook! Heb een plaatje met oorbellen.

2 likes

Ik heb je met mijn snackaccount gevolgd! Dacht mss krijg je dan ook meer exposure want ziet er echt tof uit al!

Vandaag heb ik maple syrup stoom puddinkjes gemaakt. Leuk en simpel! Met de hazelnoot chocoladepasta eitjes van de Appie. Ook lekker om hapje te nemen uit het midden en dan nog wat maple syrup in je pudding te gieten.

https://madebyellen.com/gestoomde-pudding/ Dit recept, enkel snufje zout toegevoegd en kleine eetlepel maple syrup op de bodem van de bakjes voor ik het beslag erin deed.

21 likes

Leuk, ik vind pudding maken zo leuk! Deze gaat op mijn
lijstje!

1 like

Dit is het recept: https://njam.tv/recepten/flantaart-met-slagroom-en-bresiliennenootjes

@DrWrenKingston dankjewel :blush:

1 like