Ik ben je ook gaan volgen, leuk!
Leuk, ik volg je met mijn amateuristische bakaccount!
Ik ben je ook gaan volgen todaydream heet ik! Niet dat ik kan bakken maar ik hou wel van kijken naar lekker uitziende koekjes en taarten
Jaa ik volg haar al een tijdje. Echt te hoog gegrepen oor mij, maar zooo leuk om te volgen.
Ik ben je ook gaan volgen! Eindigt op erg.
Ik ga dit weekend butterscotch thumbprint koekjes maken met de butterscotchsaus die ik afgelopen weekend heb gemaakt.
Het is wel echt een cakeje! Meer Engelse pudding zeg maar, niet Nederlandse pudding (a la Mona). Even om teleurstelling te voorkomen haha
Die van Rutger! Die was voor mij voor de eerste keer ook foolproof dus hou mij maar aan deze vast
Super mooi . Wat voor recept is dit? Is het een aanrader?
Ik heb ein-de-lijk de bakspecial van Delicious. Hij was het wachten waard!
Tot mijn verrassing staat er een recept in van een taart die ik al ken, namelijk deze:
Deze heb ik al een paar keer gemaakt en is werkelijk heerlijk.
Uit de bakspecial ga ik denk ik eerst de chocolate chip cookies maken.
Wat een ontzettend mooie baksels allemaal!!
Ik heb afgelopen week de crème brulee vanille-chocolade cheesecake van Donna Hay gemaakt! (Uit het boek modern baking)
Edit: op de onderste foto was de knapperige crème brulee laag er helaas af gesmolten omdat ik hem toen al een paar dagen in de koelkast had staan…
Wow bedankt voor alle likes!
@Chan dankjewel! Ik heb dit recept gebruikt
https://uitdekeukenvanfatima.nl/recipe/ferrero-rocher-cake-2/
Het is zeker een aanrader! Maarrrrr als je zelf een goed recept hebt voor een chocolade cake zou ik die gebruiken. Vind deze een beetje droog (al merk je daar niet zoveel van icm de nutella creme). Lijkt me gewoon nog lekkerder als je hem maakt met een chocolade cake die iets meer moist is
Wow waar woon je en mag ik een stuk
@Eddie Dan heb je de taart waarschijnlijk op een te hoge temperatuur gebakken… Ik heb het ook wel eens gehad, kun je het er nog af snijden? Als je het de volgende keer op een wat lagere temperatuur bakt, dan kan het geleidelijker garen zodat wordt voorkomen dat de zijkanten veel eerder dan het midden gaar is (en het midden dus blijft rijzen terwijl de zijkanten al hard zijn).
@Kurisu ik heb de cheesecake afgelopen week gebakken, maar hij is nu al helemaal op
Ik denk het wel! Maar ik heb natuurlijk geen zicht op jouw oven. Iedere oven bakt anders en de temperatuur die staat aangegeven zegt niet altijd alles. Ervaring leert! Mijn oven bakt standaard harder dan hij aangeeft en moet hem daarom altijd ongeveer 20 graden lager zetten dan in het recept staat aangegeven
En succes met de cheesecake! Het is een makkelijk te volgen recept en hij is heerlijk (wel machtig!!)
Net een schattig broodje hamburger
Nou zien er prima uit hoor! Een voetje zit er iig op! Welke smaak heb je gedaan?
Ik heb een heteluchtoven en ik verlaag de temperatuur altijd 10-20% (meestal wat meer bij hogere temperaturen). In dit geval zou ik gebakken hebben op 150 graden, maar dat ligt ook aan je oven natuurlijk.
Ik ga morgen of zaterdag cheesecakeslof met blauwe bessen bakken
@FrauHelga ik ga morgen aan de slag met de roombotermoppen. Ik zit alleen even qua tijd: hoe ver van tevoren halen jullie je boter uit de koelkast als deze zacht moet zijn? Mijn huis is niet bijzonder warm, maar weet ook niet of het kwaad kan als je het ver van tevoren eruit haalt?