Baktopic (Deel 1)

Ik heb een tijdje geleden een cranberry cheesecake gemaakt en die deco was echt mega goed gelukt al zeg ik het zelf, haha en zo easy

Zou het in jou geval dan dus wel met verse framboos en misschien muntblaadjes en witte chocoschaafsel doen oid?

1 like

Ik heb laatst toevallig nog een recept gedeeld van een witte chocolade cheesecake met frambozen swirl, die is echt super lekker!

En ik heb een tijdje terug een cheesecake versierd met meringues en dat zag er wel heel gezellig uit!

https://www.instagram.com/p/CIv_ArmD_KQ/?igshid=1ld3siaolps8n

Je kan eventueel ook in het midden wat verschillende formaten meringues en wat rood fruit doen.

1 like

Zou het in de koeling doen! Zie ik een reden over het hoofd om hem niet gekoeld te bewaren? Gekoeld heb je t minste risico dat er wat verzakt oid

1 like

Ik heb dit specifieke recept niet gemaakt maar wel veel Ghribas gegeten en af en toe ook gemaakt. Dat ze in je mond smelten kan ik bevestigen, ik vind ze heerlijk! De koekjes smaken heel zanderig. Ik heb twee recepten en bij de een wordt zonnebloemolie gebruikt en bij de andere half boter half zonnebloemolie. En er hoort inderdaad bakpoeder in te zitten. Ook kan je er sesamzaadjes en/of amandelen in doen.

1 like

Dank je, ben erg benieuwd! Had jij die 2 recepten allebei gemaakt en merkte je verschil?
Ik ga zo sowieso wel proberen te maken dit weekend! Ze heeft indd ook een versie met walnoten of pistachenoten erop staan en ik heb walnoten en amandelen in huis. Dus misschien maak ik die versies en de naturel.
Ik had laatst amandelkoekjes gemaakt van haar site en die waren ook lekker.

Ik heb dit recept vaak gemaakt. De smaak is prima. De walnoot variant is ook erg lekker

1 like

Leuk! Nog even een vraagje. Moet je dit deeg ook koelen na het maken? Dat staat er niet per se bij.

Nee, dat is niet nodig.

1 like

Ik weet niet meer wie hier laatst hier (toch?) het recept voor chewy cinnamon cookies heeft gedeeld, maar eeuwig dank! Die dingen zijn geweldig. Heb net een hele batch gebakken en heb er al 4 op :no_mouth:

Deze bedoel ik.

En as we speak staan er suikervrij koekjes op basis van erythritol in de oven voor op werk. Hoop dat het goed gaat, vind het altijd lastig om daarmee de juiste verhoudingen te vinden.

4 likes

Ik merk weinig verschil tussen de recepten eigenlijk. Ik ben ook wel benieuwd naar het recept dat jij deelde, misschien ga ik ze ook wel dit weekend maken!

1 like

Ok dit laatste is echt een flop. Koekjes worden amper bruin en ik kan ze geeneens oppakken zonder dat ze verpulveren.

Dus mocht iemand een recept hebben voor suikervrije koekjes die wél lukken, laat het me alsjeblieft weten

De roombotermoppen gebakken in mijn mini muffin bakvorm, goed gelukt! Nog bedankt voor het recept @FrauHelga

18 likes

Zien er lekker uit zeg!

Dit is het recept (voor wie geen zin heeft om te scrollen):

1 like

Had ik ook, en een truc op internet gevonden die werkt : maak een keukenpapiertje nat en knijp 'm uit. Leg dat over de basterdsuiker en stop dit 10/20 seconden in de magnetron. Haal de suiker los en herhaal als nog niet alles zacht geworden is.

(Basterdsuiker is van nature vochtig en droogt snel uit)

1 like

Ik heb Sweet van Ottolenghi aangeschaft en omg het lijkt me zo lekker allemaal! Krijg er helemaal keuzestress van. Heb sinds de lockdown eindelijk weer de smaak te pakken om te bakken, beetje jammer dat ik geen mensen kan uitnodigen om te proeven :sweat_smile:

5 likes

De rijstevlaai gesneden! Hij is heel mooi gelukt, was bang dat het te pappig zou zijn met snijden, maar hij blijft mooi in vorm. Volgende keer zou ik wel een of twee extra lepels suiker toevoegen of iets meer bruine suiker op de bovenkant

31 likes

Goeie tips bedankt!

1 like

Ik heb zo spijt dat ik ooit Sweet in de kringloop zag en niet had meegenomen. Ik nam hem bijna mee en dacht toen, nee kijk toch vaak op internet. Echt nog altijd spijt :pensive:

Leuk dat jullie met zovele mij zijn gaan volgen op insta! Nu nog meer zin meer te posten!

3 likes

De oatmeal cookies van Claire Saffitz zijn echt een aanrader! Je staat wel wat langer in de keuken omdat je noten moest roosteren, zelf de toffee maakt en er beurre noisette in het recept zit maar ze zijn echt vreselijk lekker

26 likes

Mijn vriend wil graag zelf kinder bueno’s maken, maar we kunnen online niet echt recepten vinden. Weten jullie er toevallig een?