Baktopic (Deel 1)

Het hangt inderdaad een beetje van de temperatuur in de betreffende ruimte af.
Mijn keuken is ooit aangebouwd aan het huis. In de winter koud, in de zomer warm. Het is er nu 14,6 graden. Als ik het er nu uit haal kan ik het morgenochtend prima gebruiken.
In de lente en herfst als de temperaturen minder extreem zijn, hou ik ongeveer 2 uur aan.

Leuk dat je ze gaat bakken!

1 like

Heeft iemand een leuk recept voor een verjaardagstaart voor een peuter? Mag best wat tijd kosten maar ik haak altijd af bij een enorme lijst aan ingrediënten.

Vandaag carrotcake gebakken met sinaasappel, pecannoten en walnoten. De frosting is een mix van mascarpone, roomkaas en limoensap + rasp. Hij is een beetje rustiek geworden, want ik heb het beslag in bakpapier gebakken.

20 likes

Ik had voor mijn dochter een 4 laagse taart met als basis gewoon een normale vanille cake (evt met kleurstof een leuk kleurtje geven)
Daar tussen een swiss merengue botercreme waar ik witte chocolade en gemalen oreokoekjes aan had toegevoegd! Hiermee heb ik ook de taart afgesmeerd alleen dan zonder de oreo erdoor.
Drip eroverheen en versieren met allemaal lekkers en een kaarsje :heart_eyes:

Heel anders dan wat ik normaal bak, maar wel een echte ‘verjaardagstaart’ en lekker!

4 likes

Rijstevlaai met kardemom uit Home Baked! Hij ziet er super uit, maar eerste keer dat ik vlaai heb gemaakt dus ik weet niet wat ik moet verwachten. Nog maar even laten afkoelen en vanmiddag een stukje denk ik

26 likes

Hoi! Ik ben gevraagd om voor morgen een taart te maken, moet een beetje feestelijk zijn. Ben geen professionele bakker, wat is een beetje leuk/lekker/makkelijk om te maken?

Ik dacht misschien iets van een raspberry swirl cheesecake? Hoe kan ik die nog opleuken en versieren?

Wat leuk zeg! Een cheesecake is altijd lekker, dus dat zal wel goed zitten.
Ik heb geen specifieke tips voor decoratie, maar ik kijk zelf wel eens op de site van Wilton voor inspiratie (https://www.wilton.com/ideas/). Misschien heb je er iets aan.

1 like

Wauw dat klinkt super zeg. Heb je hiervoor een recept gebruikt of is dit je eigen idee?

1 like

Rijstevlaai is echt mijn lievelings vlaai :drooling_face: zo lekker romig.
De toevoeging van kardemom lijkt me ook echt lekker! Ik krijg echt trek van die foto ook hahaha

1 like

Hahaha ook heel lekker, maar hoop dat deze toch niet zo kazig gaat smaken

In mijn zoektocht naar makkelijke en smakelijke koekjes, stuitte ik op ‘het supersimpele koekje voor opa Wim’ van Cees Holtkamp. Heerlijk, dat vleugje nootmuskaat geeft een bijzondere smaak.

Ze zijn een beetje donker, want ik had alleen donkere basterdsuiker… :blush:

18 likes

Ik heb voor de swiss merengue dit recept gebruikt

(Bij de jumbo hebben ze gepasteuriseerd eiwit!)

Heb dit recept verdubbeld en nog 100gr witte gesmolten chocolade aan toegevoegd.
Een deel heb ik opzij gehouden om de taart mee af te kunnen smeren en aan de rest heb ik nog gemalen oreo’s toegevoegd.
Voor de drip heb ik de deco melts van Funcakes gebruikt!

1 like

Ook weer een recept van Rutger

34 likes

Hebben jullie een idee hoe dit smaakt? Ipv boter gebruiken ze olie en er zit bakpoeder in. Heel apart of niet?
Er staat dat ze in je mond smelten.
Wie heeft dit weleens op?

Ik heb een tijdje geleden een cranberry cheesecake gemaakt en die deco was echt mega goed gelukt al zeg ik het zelf, haha en zo easy

Zou het in jou geval dan dus wel met verse framboos en misschien muntblaadjes en witte chocoschaafsel doen oid?

1 like

Ik heb laatst toevallig nog een recept gedeeld van een witte chocolade cheesecake met frambozen swirl, die is echt super lekker!

En ik heb een tijdje terug een cheesecake versierd met meringues en dat zag er wel heel gezellig uit!

https://www.instagram.com/p/CIv_ArmD_KQ/?igshid=1ld3siaolps8n

Je kan eventueel ook in het midden wat verschillende formaten meringues en wat rood fruit doen.

1 like

Zou het in de koeling doen! Zie ik een reden over het hoofd om hem niet gekoeld te bewaren? Gekoeld heb je t minste risico dat er wat verzakt oid

1 like

Ik heb dit specifieke recept niet gemaakt maar wel veel Ghribas gegeten en af en toe ook gemaakt. Dat ze in je mond smelten kan ik bevestigen, ik vind ze heerlijk! De koekjes smaken heel zanderig. Ik heb twee recepten en bij de een wordt zonnebloemolie gebruikt en bij de andere half boter half zonnebloemolie. En er hoort inderdaad bakpoeder in te zitten. Ook kan je er sesamzaadjes en/of amandelen in doen.

1 like

Dank je, ben erg benieuwd! Had jij die 2 recepten allebei gemaakt en merkte je verschil?
Ik ga zo sowieso wel proberen te maken dit weekend! Ze heeft indd ook een versie met walnoten of pistachenoten erop staan en ik heb walnoten en amandelen in huis. Dus misschien maak ik die versies en de naturel.
Ik had laatst amandelkoekjes gemaakt van haar site en die waren ook lekker.