Baktopic (Deel 1)

Ik ga eens kijken!! Dankjewel :grin:

1 like

Ik wil binnenkort (mss wel vandaag) Hollandse pannenkoeken met kaas bakken. Houd je panty vast, maar ik heb dus nog nooit Nederlandse pannenkoeken gemaakt. Mijn favo zijn altijd bij zo een typische blokhut in het bos, en die zijn zoo lekker. Bij veel recepten zie ik dat ze gewoon (plakken) kaas erop smelten en dat vind ik dus niks. Ik wil gewoon dat de kaas door heel de pannenkoek zit. Bij die blokhut van mij gebruiken ze dus geraspte kaas, en het is ook echt een beetje crispy, niet gewoon erop gesmolten.

Iemand DE tip, voor lekker beslag en hoe ik dit zo krijg?

Heeft iemand de ultieme tip voor een bodem voor cheesecake?
Ik begin volgende week met mijn nieuwe baan en wil hierdoor graag lekker gebak meenemen. Ik zat te denken aan een cheesecake van Donna Hay, dus deze heb ik gister proef gebakken, echter is de bodem compleet verkruimeld en totaal niet goed. Omdat ik geen tijd heb om nogmaals een proefpoging te doen, moet het nu eigenlijk wel in een keer goed gaan. Dus heeft iemand een ultiem receptje?
De variant van koekjes (Maria koekjes) crushen en boter er bij (deed al flink meer) werkt dus van geen meter.

Ik denk dat ze die geraspte kaas er gewoon meteen opstrooien. Dus beslag in de pan, kaas erop dan smelt het ook iets in het beslag. Je moet hem dan natuurlijk ook nog draaien en dan wordt het wat krokant.

1 like

Ik doe zelf altijd eerst beslag in de pan, plakjes kaas en over de plakjes kaas weer een klein beetje beslag!
Wanneer ik hem omdraai wordt die kant dus ook gebakken ipv dat je hem alleen aan 1 kant laat smelten.

Met het beslag kan ik je niet helpen want ik gebruik daar zelf altijd een pakje voor :see_no_evil:

1 like

Geen tip voor de kaas, want dat gebruik ik nooit. Wel voor je beslag: een derde van de bloem vervangen voor boekweitmeel en een scheutje olie door het beslag. Lekkerste pannenkoeken ever.

5 likes

Geen recept, wel ideeën

Gewoon taart deeg? Bijv deze: https://biancazapatka.com/en/baked-cheesecake-with-plums/ (wel vegan recept)

Of bodem loos zoals deze https://www.culy.nl/recepten/burnt-cheesecake/ of Duitse kasekuchen.

Je kan ook een cake bodem gebruiken. Het hielp bij mij al trouwens on de koek-en-boter bodem even af te bakken, maar ik maakte ook vooral oreo baileys cheesecake dus met oreo koekjes op de bodem, misschien dat die sowieso al meer plakken door de vulling

Ja, pannekoeken sowieso altijd met boekweitmeel! Anders zijn het gewoon grote poffertjes :grinning_face_with_smiling_eyes:

Hooooow gelijk zin hierin :drooling_face:

1 like

Pffff om geen enkele website is het Wilton #1A Spuitmondje te koop :sob:. Heeft iemand nog tips voor een soortgelijk spuitmondje dat wel ergens voorradig is??

Ik ben deze brownie cookies aan het maken, ben benieuwd! Op jouw foto zien ze er een beetje roodachtig uit, maar dat is het licht denk ik?

1 like

Volgens Bouwhuis is 1A 13mm, dus ik heb even gezocht naar spuitmond glad 13 mm en dan kan ik zo de volgende vinden:

1 like

Ik gebruik altijd dit recept: https://brendakookt.nl/2015/11/01/pannenkoeken/

Voor kaaspannenkoeken doe ik geraspte kaas door het beslag. De kaas die aan de buitenkant zit wordt crispy en de kaas aan de binnenkant zorgt voor een lekkere smeuïge kaassmaak.
Ook een lekkere combinatie is spek met appel. Die combi tussen zoet en zout is heerlijk :smiling_face_with_three_hearts:

3 likes

Modern Baking van Donna Hay kost bij (mijn) Albert Heijn maar 17.50 euro, zal dat een prijsfout zijn? :thinking: Vond 'm voor 36 euro te duur maar sta nu echt heel erg te twijfelen en argumenten te verzinnen waarom ik het niet zou doen. Hellup.

Misschien een aanbieding? Maar klinkt echt niet duur. Zou zeggen meenemen! Als de kassa die duurdere prijs aangeeft gewoon zeggen dat er een andere prijs op staat.

Heb 'm met de handscanner gedaan dus dat gaat wel goed. Stond geen prijs bij dus toen ik scande en 17,50 zag staan dacht ik echt wtf hahahaha. Hij gaat mee.

5 likes

Cool! Ik heb ooit eens een kookboek van die schrijfster die de joodse keuken, Spaanse etc. Onder de loep neemt zien liggen voor 10 euro. Weet niet meer welke keuken het was, maar nog altijd spijt dat ik die heb laten liggen. Goede keuze dus om hem mee te nemen! :grin:

Haha ik ga de boeken hier nu ook maar eens wat beter in de gaten houden :joy::joy:

1 like

Ooo super, dankjewel! :heart: Ik heb me suf lopen Googlen maar hier had ik nog niet aan gedacht.

1 like

Die vulling wil ik maken en opeten met een lepel! :exploding_head:

1 like