Ik heb de Ghriba koekjes gemaakt. In 3 versies: naturel, sesam-amandel, en walnoot.
bakverhaal + foto
Weet natuurlijk totaal niet hoe ze horen te smaken, structuur etc. De eerste, naturel, had ik in bolletjes gedaan zoals recept. Ik heb maar een combimagnetron dus moest met hetelucht bakken, en juiste temperatuur vinden is lastig in dat ding. Kreeg na een tijdje wel de kenmerkende barstjes maar structuur van de ballen bleven heel zacht, verpulverde zowat uit elkaar als je erop duwde. Ik denk dat dat ‘t zanderige dan is. Heb ze extra lang erin gelaten omdat ik het niet vertrouwde en hoopte dat ze bruiner en knapperiger zouden worden. Nee, ze bleven de hele tijd hetzelfde. Heb ze er maar uit gehaald. Na een tijdje geproefd en mja, heel zanderig inderdaad. En het rare: de binnenkant is knapperig en buitenkant zacht. Haha meestal is dat andersom!
Ik vind ze verder niet vies! Alleen erg wennen.
Bij andere smaken had ik de bolletjes wat platter gemaakt, en temperatuur omhoog. Maar kreeg dan geen grote barsten.
Ik denk niet dat ik ze nog een keer ga maken maar was wel grappig voor een keer.
Straks alvast deeg maken van https://www.bakefromscratch.com/doubletree-signature-chocolate-chip-cookie/ chocolate chip cookies en morgen of overmorgen afbakken!