Ze zijn heel lekker door de pecannoten en gezouten karamel Haar boek staat op mijn verlanglijstje. Heeft ze naast cups of de ingrediënten in ml/gram uitgedrukt? Op youtube doet ze dat wel en dat vond ik heel fijn dus was benieuwd of ze dat ook in haar boek gedaan heeft
Zien er wel uit alsof ze mega lekker zijn en dat is het belangrijkste!
Ik ben ze nu aan het maken haha. Liggen nu te rusten in de koelkast, maar ik heb het gevoel dat ze echt heel lelijk worden was niet zo strak met de laagjes
Ja!
Oehhh glaze!!! Gaaf wil dit graag een keer doen met zo’n donkerblauw/glitter galaxy effect
Weer uit de bakspecial van delicious cheesecake met bodem van brioche/shortbread/gebruinde boter en bovenop een laag van rietsuiker gemengd met kaneel. Super machtig maar heel lekker!
Oh dit klinkt echt enorm lekker!
Totaal geen mooie foto’s (want geen daglicht), maar wel ontzettend lekker! Beetje geïnspireerd op de koekjes (koeken!) van humbleandcruble.
Met pistachevulling, pistachenootjes, melk en witte chocoladechips.
Oooh heb je een recept ? Ik vind pistache en witte chocolade zo een heerlijke combi!
Vandaag voor het eerst geprobeerd om vegan macarons te maken. Ben de hele dag bezig geweest, met het bakken van kleine batches. Verschillende hoogte, tray en temperatuur. Heb namelijk alleen maar een combimagnetron en die springt van 130 graden naar 100 graden. En voor taarten en koekjes is een combimagnetron niet erg, maar voor macarons is het best vervelend. Pas als de keuken wordt verbouwd krijg ik een echte oven.
Zijn basic macarons zonder kleurstof, met aardbeien botercreme. Zijn wel een beetje klein.
Tips voor vegan macarons zijn welkom. Ze zijn nu namelijk nog hol tussen het voetje en de bovenkant.
Ik had namelijk bedacht om macarons te maken als bedankje als we gaan trouwen. Moet dus nog wel flink oefenen.
Sorry, effe een mededeling hoor die ik kwijt wil. Maar ik ben toch ineens helemaal om. Die ghriba koekjes zijn juist wél heel lekker en de structuur is ook lekker haha. Ik zat de hele avond te denken aan die koekjes dat ze toch wel grappig waren en dat ik zo graag nog meer ervan wil eten om te proeven of ik ze nou lekker vond of toch niet.
Toen kon ik mezelf niet meer inhouden en heb het weer gegeten en ja, ik ben toch wel fan!
Lekker plakkerig en zandig in je mond, maar toch ook een beetje krokant aan de bodem.
Jullie hebben hier niks aan verder sorry
Het beslag van een boterkoek is inderdaad super plakkerig. Ik gebruik zelf altijd een lepel die ik onder heet water houd. Dan gaat het een stuk gemakkelijker. En wanneer je dan het laatste beetje ei eroverheen hebt gedaan, nogmaals met een lepel eroverheen strijken.
Ik vind het er beide super lekker uitzien!
Oooo myyyyy goooood
Dit is geweldig!
En thanks @Florence en @Whiskey voor de tip en de complimenten (trots ). Goed om te weten dat t beslag dus zo hoort.
Echt mijn favo combi! Heb je een recept?
Ik ga vandaag een cheesecake bakken, maar ik heb geen grotere ovenschaal zodat ik de cheesecake au bain Marie kan bakken. Kan ik ook gewoon een schaal met water onderin de oven zetten zodat de cheesecake niet gaat scheuren? Of werkt dit niet zo goed?
Heb je niet toevallig een ovenbestendige pan waar hij in past?
Nee… in ieder geval niet een die groter (breder) is dan de bakvorm van de cheesecake.
Ah jammer! Ik heb überhaupt nooit een cheesecake au bain marie gebakken (maar ik heb dan ook een stoomoven), maar ik denk dat een schaaltje water in de oven zetten best kan helpen hoor! Ik lees online dat het er vooral om gaat dat de bovenkant niet uitdroogt en op deze manier blijft het lekker vochtig in de oven. Dus dat is zeker het proberen waard!