Ik heb net een passievrucht-mangocurd gemaakt voor op een slof, maar ik proefde 'm net en het smaakt een beetje metalig? Heeft iemand anders dit ook wel eens gehad of weet iemand of er iets aan te doen is?
Thanks voor de inspiratie, deze net gemaakt! Is echt heerlijk
Wat me opviel aan dit recept is dat er helemaal geen custard in het recept zit? Ook niet in de room
Oh wauw zo goed had ik niet eens gekeken, ik had deze op mijn baklijstje staan en ging er gewoon vanuit dat het er in zit!
Ja ik wilde het eigenlijk dit weekend gaan maken en toen viel me dat op. Is banketbakkersroom gewoon gelijk aan custard dan? Of waarom heten het custard cakejes haha
Custard is eigenlijk hetzelfde als vanillevla. Banketbakkersroom is wat dikker, maar volgensmij worden de termen vaak een beetje door elkaar heen gebruikt
Goeie vraag. Ik ben het aan het googelen en vond dit recept voor banketbakkersroom op 2 manieren: https://www.patesserie.com/recepten/banketbakkersroom-zelf-maken-de-officiele-en-de-gemakkelijke-manier/
Of op basis van eidooiers, of op basis van custard. Misschien dat het daarom voor die cakejes allebei kan? Maar misschien heeft een van de pro’s hier een betere uitleg
Ik ben echt een sukkel als het om bakken gaat, maaarrrr er staat nu een carrotcake in de oven. Dus duimen dat ik straks een foto van mijn gelukte baksel kan posten
Ik heb gisteren de witte chocolade brownies van Laura’s bakery gebakken! Het moest wel echt veel langer in de oven dan aangegeven, dus vind de bovenkant wat te donker eigenlijk, maar hij is tenminste wel gaar nu. Hij is lekker (vooral m’n vriend heeft er al enthousiast van gegeten haha), maar gewone brownie heeft toch mijn voorkeur.
Ziet er verder ook niet zo mooi uit, maar ach.
Oh, ik vind die zoo lekker! Mijn moeder maakt die echt vaak (wel met wat minder suiker en wat grovere stukken noot en chocola). Echt verslavend.
Dit zijn mijn (mis) baksels.
Was er uiteindelijk toch wel blij mee, tot ik de foto van @Tedmosby zag
Nou helemaal geen misbaksels!
Wat voor smaak? Dit is echt nog te hoog gegrepen vork me haha.
Misschien nog leuk om te vermelden dat ik er roze kleurstof had bijgedaan…
Ik heb gewoon normale macarons gemaakt en gevuld met lemon curd.
Ja, dat is wel echt nodig. Want iets minder suiker en het worden dooreetkoekjes, met het origineel net iets te zoet voor. Mijn moeder doet 150 lichtbruine basterdsuiker en 140 witte basterdsuiker dacht ik.
Ik denk dat het je mango is, ik vind mango sowieso een metalige smaak hebben. Heb er afgelopen zomer een heerlijke fruitsalade mee verpest…
Nouuu e gescheurde heb ik natuurlijk mooi als onderkant gebruikt hahaha. Hoelang had jij ze in de oven en hoe heet?
Ik ben ook heel benieuwd naar het recept!
Bedoel je met instant gist, de gist in poedervorm in een plat vierkant zakje?
Die liggen in de winkel bij ons niet in de koeling en die bewaar ik zelf in de normale kast eigenlijk. Ik heb nog nooit verse gist gebruikt
Ik ga het nog eens proberen, had nu op 140 graden hete lucht maar heb de tijd drie keer verlengd hahaha! Ik ga het recept van Rutger ook eens checken