Ik geniet echt van dit topic. Bakken is echt mijn coping mechanism heb ik wel ontdekt.
Gisteren de dambordkoekjes gemaakt. Alleen geen geduld om ze heel nauwkeurig te maken haha.
Ik geniet echt van dit topic. Bakken is echt mijn coping mechanism heb ik wel ontdekt.
Gisteren de dambordkoekjes gemaakt. Alleen geen geduld om ze heel nauwkeurig te maken haha.
Omg deze foto doet me denken aan die chocoladetaart in Mathilda. Die leek me altijd zo magisch lekker. Helaas lust ik geen chocolade.
Ik gebruik zelf ook altijd de verhouding van 1:3. Je hebt trouwens verse, instant en droge gist en laatste twee hebben net een andere werkwijze. Ik vind dat er relatief veel gist wordt gebruikt in het Belgisch bakboek. Zelf heb ik geleerd dat je max. 2% van het aantal grammen bloem als droge/instant gist moet gebruiken.
Zelf koop ik nooit zulke grote pakken gist, omdat ik inderdaad merk dat het op een gegeven moment niet meer goed werkt. Gist kan je trouwens ook goed invriezen, misschien is dat een idee voor het gist dat je nu hebt.
Vind ze er nog steeds zo fancy uit zien. Denk nog te hoog gegrepen, maar hoe doen jullie dat met een half ei? Ik zie dat staan in het recept en krijg daar echt een error van.
Loskloppen in een bakje en op de gok de helft toevoegen.
Ei wegen, loskloppen en dan de helft van het gewicht toevoegen (en de andere helft bakken voor op brood)
Edit: Of gewoon twee keer zoveel koekjes maken
Nee maar die kleine zakjes maak je in 1x leeg, dus dan is koud bewaren na openen niet van toepassing natuurlijk!
Omigod. Ik ben echt blond
Sinaasappel cheesecake, komt uit het bakboek van de Hummingbird Bakery. Dit is overigens echt mijn lievelingsboek voor het bakken van cakes.
De cheesecake is heel lekker fris.
Haha wat hebben jullie m leuk versierd! Heel gezellig
Nou poe de mergpijpjes zijn af, hoor! Janny en Robèrt zouden ze afkeuren omdat ze allemaal verschillend van grootte zijn, maar oké. Lekker zijn ze wel
Oh ziet er heeeeerlijk uit! Was het goed te doen om ze te maken? Ik wil het ook eens proberen maar zie een beetje op tegen het werk En haal je marsepein in de supermarkt of online bestellen?
Mooi zeg!
Ja. Het ergste wat je kan gebeuren is dat het deeg iets langer moet rijzen omdat er iets minder gist in zit.
Gewoon iets meer gist gebruiken als hij over de datum is. Zelfs een jaar later kun je hem dan nog gewoon gebruiken.
Oeeeh ik heb vandaag iets soortgelijks met citroen gemaakt maar met sinaasappel lijkt me ook lekker! Hoe was ie?
Mijn citroen-meringuetaartjes:
En @itakepictures ja was wel ff klusje haha maar uiteindelijk best te doen! Met name veel verschillende stappen, sponge maken, boter crème maken, smeren, stapelen, snijden, smeren, vouwen, dippen
Heb de marsepein (en de jam, oeps!) gewoon bij de Albert Heijn gehaald
Welk recept heb je gebruikt? Die wil ik ook maken! Ze zien er heerlijk uit!
Van Rutger uit de bakbijbel!