Deze hompen gaan de oven in, ben heel benieuwd! Moeten grote Levaine-bakery chocolate chip cookies worden. Let niet op het gebrek aan bakpapier…
Wauw dat ziet er niet verkeerd uit zeg! Welk recept heb je hiervoor gebruikt?
Deze! Ik zou wel iets meer zout doen volgende keer, en misschien 2 minuutjes langer in de oven.
Dank! Die blog kende ik nog niet, ziet er leuk uit! En het recept lijkt ook makkelijk.
Ze gaan op het (immer groeiende) to-bake-lijstje.
Dit zijn m’n favoriete koeken om te bakken. Ben zo blij als ik weer een voorraad in de vriezer heb liggen. Ik vind deze ook lekkerder dan die van Cupcake Jemma, in elk geval lukken deze bij mij altijd.
Ik heb laatst wat koekrecepten opgezocht en valt me op dat de meeste van die koekjes wel redelijk hetzelfde recept hebben.
Zoals deze lijkt wel veel erop ook
Maar ik heb zelf geen corn starch/maizena en wil niet per se die melk toevoegen (kan wel hoor maar liever melkloos). Denken jullie dat dat echt veel verschil geeft qua smaak. Wat doet maizena?
Die Doubletree cookies die ik laatst maakte hebben geen melk en maizena en smaken perfect. Vandaag nog 6 bollen deeg uit de vriezer afgebakken ervan
De maizena snap ik ook niet helemaal. Bij koken is maizena een bindmiddel wat je voor gebruik in koud water moet oplossen en daarna door verhitting zal binden. Bij bakken wordt er nog wel eens zetmeel aan biscuit toegevoegd, hierdoor wordt het biscuit luchtiger, malser en het helpt bij het rijzen. Dit komt omdat het zetmeel het eiwit/glutenpercentage van de bloem vermindert, dat zorgt namelijk voor de elastische structuur van brood, maar dat wil je juist niet in een biscuit terug zien. Maar waarom dan in koekjes? Ik gok dat de koekjes hierdoor iets minder uitlopen, omdat het zetmeel vocht opneemt. Echt nodig lijkt het me niet per se, dus je zou het zeker zonder kunnen proberen.
Als je liever geen melk gebruikt kun je het ook water gebruiken, echter heeft melk natuurlijk een romige smaak die je dan mist. Je kunt experimenteren met water, of plantaardige melk. Dat is maar net wat je zelf lekker vindt.
Ik heb laatst ook maizena gebruikt in een koekje, maar ik vond het niks toevoegen. Ik had het idee dat, als ik het vervangen had door gewone bloem, het koekje brosser/minder compact was geweest.
Amerikanen gebruiken vaak cakeflour in koekjesdeeg, daar zit ook maïzena in. Ik denk om het luchtiger te maken inderdaad, er zijn mensen die bij koekjes een cake-achtige structuur lekker vinden. Maar Europeanen eten over het algemeen meer brosse koekjes.
Ik denk dat het eenvoudig weg te laten is.
Oeh dit lijkt me leuk om te maken. Ik wil er ook kokos op doen, goede toevoeging! Heb je de kokos op het beslag gedaan en meegebakken, of heb je die er pas overheen gestrooid toen het uit de oven kwam?
Ik ga zaterdag wandelen met een vriend die gisteren jarig was en ik wil hem graag verrassen met iets lekkers, maar hij kan niet goed tegen melk/zuivel. Heeft iemand misschien tips voor lekkere koeken of muffins (of iets anders makkelijk vervoerbaars)?
Die heb ik er overheen gestrooid nadat ik de siroop had toegevoegd. Dan blijft het ook goed aan de bovenkant plakken!
Laatst had ik deeg voor pan banging cookies ingevroren. Net heb ik een koekje afgebakken.
Ik heb de baktijd aangehouden uit het boek (in totaal 16 minuten) zonder eerst te ontdooien. Tussendoor meerdere malen rimpels gecreëerd en nu heb ik gewoon een heerlijk vers warm koekje. Echt ideaal dat je koekjesdeeg in kan vriezen.
Wel iets te hard geslagen met de ovenplaat, gezien het kapotte randje rechtsboven. Maar hij smaakt er niet minder om.
Wat maken jullie allemaal lekkere en mooie dingen!
Door dit topic heb ik de alom bekende custard koekjes gemaakt en wat waren ze lekker
(@FrauHelga bedankt voor het recept)
Gisteren heb ik ook de brownie cookies via het recept van @Maestoso gemaakt en die waren ook al zo lekker!
Heb jij ook echt cornflour gebruikt en wat voor? Ik heb alleen maizena in huis en dat is volgens mij wel wat anders…
Die zien er heerlijk uit!
En ik vind het zo grappig dat die custardkoekjes zo populair zijn in dit topic, dat had ik helemaal niet verwacht toen ik het linkje deelde.
De brownie cookies staan ook nog op mijn lijstje, die lijken me erg lekker!
Haha nu je dit zegt… Ik heb er dus wel gewoon maizena in gedaan, klakkeloos vanuit gegaan dat er cornstarch stond, oeps. Misschien dat ze er minder door uitlopen? Geen idee. Ze waren lekker, in ieder geval!
Ik denk omdat het een best simpel recept is met weinig ingrediënten.