Baktopic (Deel 1)

Gisteravond citroen biscuit met blauwe bessen swiss merengue crème gemaakt en vanochtend in elkaar gezet.

Botercreme werd niet zacht genoeg, dus eerst in een kom met warm water gezet. Waardoor het opspuiten wat minder goed lukte.

Niet zo mooi als sommige taarten die hier voorbij komen. En geheel vegan.

91 likes

Prachtig! Zo jaloers op mensen die mooie taarten kunnen maken!

2 likes

Nee, het is dit recept! Vegan!

2 likes

Dankje! Ik ben zeer kritisch en zie hier soms zulke mooie creaties voorbij komen.

1 like

Dankje! Ik heb het recept van een vegan fb pagina. Ik kan het recept via pb sturen.

1 like

Hier een vraag van een redelijke bak-leek: is slof een beetje makkelijk om te maken als je niet zo heel veel bakervaring hebt? Kom vaak niet veel verder dan een cake, brownies of een millionaires shortbread. En iemand nog tips voor een recept/wat erop te doen?

Ik heb gisteren geprobeerd om white chocolate chip cookies te maken met butterscotch vulling. Helaas was de vulling te vloeibaar waardoor het door het hele koekje nu zit haha. Maar ze zijn wel lekker! Alleen de uitvoering niet zoals ik wilde.

27 likes

Ohhhh zalig!

1 like

Oeh die had ik nog niet geprobeerd! Zal ik ook eens proberen, ben heel benieuwd naar verschillende wafels.

1 like

Mmmm ze zien er erg lekker uit!

1 like

Heeft iemand hier een lekker recept dat ik kan maken met volle yoghurt? Heb een pak via to good to go XD maar eet zo los alleen magere. Basic bakdingen zoals bloem, suiker, bakpoeder etc. heb ik in huis. Noten zijn een no-no.

Als ik yoghurt wil opmaken gebruik ik het in deze pannenkoekjes:

En in PJ’s maïskoekjes:

1 like

Een slof maken is niet zo moeilijk! Banketbakkersroom is misschien nog het bewerkelijkste deel, maar je zou ook mascarponeroom kunnen gebruiken ipv daarvan (bijvoorbeeld https://rutgerbakt.nl/alle-recepten/mini-slofjes-met-frambozen-en-chocolade/).

Ik heb net zelf deeg gemaakt voor de espressochocoladekoekjes die hier laatst gedeeld werden, het deeg was al heel lekker dus ik kijk uit naar het afbakken!

1 like

Prachtig! Ziet er heerlijk uit :heart_eyes:

1 like

Van bakkerij het stoepje heb ik ooit echt heerlijke havermoutkoeken gehad met cranberry’s, ze waren echt lekker medium hard en kruimelig. Ik kan op het internet niet echt recepten vinden die erop lijken. Iemand een gouden tip voor gegarandeerde lekkere havermoutkoeken?

1 like

Hoe bedoel je niet zo mooi? :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Ik baal zooooo erg! Het is gisteren in mijn rug geschoten. Naar aanleiding van al jullie goede tips heb ik zo veel zin om te bakken :smiling_face_with_three_hearts:Hopelijk volgend weekend meer succes!

Wat maken jullie ook allemaal lekkere dingen, ik wil alles proeven!

Ziet er supergoed uit juist!

1 like

Ik heb deze zelf mooie gebakken, maar meestal zijn de recepten van Rutger perfect:

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://rutgerbakt.nl/koek-recepten/recept-krokante-haverkoekjes/&ved=2ahUKEwjJ-s3WrdXuAhU3wAIHHVeTAIMQrbMEMAB6BAgBEAY&usg=AOvVaw0lHplEXDsP3IAIqP_ZId0m

1 like

Eerste keer koekjes gebakken ooit :grimacing: Het espresso shortbread recept wat @FrauHelga en @Rockabye hier al eerder hebben gedeeld. (En @Fiets volgens mij ook??)
Heb de helft van het originele recept gemaakt.

Net geproefd en echt zo lekker!! Heel lekker bros en een goede koffie smaak. En helemaal niet moeilijk om te maken.

De helft met poedersuiker erover, de helft zonder :grin: Moet nog even a/b testen wat ik lekkerder vind.

De mooiste liggen natuurlijk bovenop :wink: Ik had de chocola denk ik iets te grof gehakt (al is dat wel heel lekker). Want toen ik met een vork de gaatjes wilde prikken, zaten de stukjes chocola telkens in de weg. Wat o.a. resulteerde in dit (heerlijke) uit elkaar gevallen monstertje :stuck_out_tongue:
Hebben de gaatjes nut bij het bakken? Anders prik ik de volgende keer gewoon wat minder diep als er een stukje in de weg zit.

18 likes