Baktopic (Deel 1)

& @Marquez

Beetje laat. Maar hier de foto’s van het recept:

afbeelding afbeelding

Top dankjewel! Ga van het weekend een tweede poging wagen. Heb nu meerdere recepten dus moet toch wel lukken nu

1 like

Ik heb ook een recept met golden syrup, maar ik vervang die door honing, en dat lukt prima

Goeie! Een collega vertelde me dat keukenstroop ook kon. Heb een chocoladetaart gezien die ik wil maken en waar het in moet. Dus nu kan ik hem toch maken :grin::partying_face:

1 like

Ohh deze zien er zo goed uit, die ga ik ook proberen!

Dit is echt het makkelijkste ooit! Even 00 meel halen, wat water en olijfolie en klaar volgens mij.

Sorry als je hele fancy pizza bedoeld, dan lees ik wel gewoon in stilte mee

Goed kneden dan wordt het lekker knapperig door de glutenvorming!

Edit: omg er staat reizen ipv rijzen haha

2 likes

Ik ben een soort van twix cheesecake aan het maken voor m’n zusje, maar ben benieuwd of het lukt en lekker wordt. Vond het er niet per se smakelijk uit zien op het filmpje, maar we zullen zien :joy:

1 like

Wat grappig! Ik een snickers taart voor mijn nichtje haha. Plaats je een recept als het is gelukt?

1 like

Ik ben heel benieuwd naar die taart. Misschien wordt dat mijn volgende. De kitkat taarten vind ik ook altijd zo mooi.

Ik volg deze grotendeels, maar dan gebruik ik een oven:

En ik versier hem met een toefje slagroom en kleine twixjes.

4 likes

Ik ben nu bezig met deze cheesecake, maar het mengsel is super waterig :cry: Ik vind die hoeveelheid eieren ook al zo groot… Nu de chocola erbij doen en straks het meel en er dan maar het beste van hopen :rofl:

Hij was bij mij echt perfect gelukt! Dus ik heb goede hoop hoor, de eieren bakken natuurlijk ook gaar in de oven waardoor het geheel weer wat steviger wordt. Daarnaast laat je hem ook weer afkoelen en opstijven in de koelkast, dus dat komt vast helemaal goed. Ik duim voor je!

Ja, da’s waar, hij gaat nog een nachtje in de koelkast. Hoop alleen dat niet alles eruit loopt tijdens het bakken, haha.

Mijn cheesecake gaat de koelkast in. Ben wel tevreden met het uiterlijk. So far so good

foto

10 likes

Die ziet er zeker goed uit!

De mijne staat nu in de oven (die al drie keer uitgevallen is… het is me niet gegund vandaag geloof ik). Heel benieuwd of het wat wordt…

1 like

M’n zusje kon niet wachten totdat de chocola hard was, dus had hem vast aangesneden. Helaas is m’n slagroom een beetje geschift :joy:

Foto

32 likes

Wel mooi man!!

1 like

Oeh :drooling_face: is dat achterste stuk nog over? Want dan wil ik graag meehelpen om dat weg te werken

1 like

Hij is gelukt!! :yum:

45 likes

Ik heb nog wat mascarpone die gegeten moet worden (500 gram) en even geen zin in tiramisu. Heeft iemand er weleens cheesecake mee gemaakt? Zo ja, was dat lekker?