Heel mooi geworden!!
Op hoeveel graden en hoelang bakken jullie altijd een normale cake? Ik heb verschillende dingen (recepten, maar ook graden/tijden) geprobeerd, maar ze worden bij mij altijd een beetje droog.
Heel mooi geworden!!
Op hoeveel graden en hoelang bakken jullie altijd een normale cake? Ik heb verschillende dingen (recepten, maar ook graden/tijden) geprobeerd, maar ze worden bij mij altijd een beetje droog.
Ik altijd op 160 graden, boven en onderwarmte, dik een uur. Ik doe wel vaak een flinke scheut melk (ong. een half koffiekopje) melk door het beslag, tip van mn oma
Een tip is regelmatig te checken of je cake gaar is door met een breinaald in het midden van je cake te prikken. En goed in de gaten houden want elke oven verschilt en de gaartijden van een recept kloppen echt niet altijd. Als er geen beslag meer aan je breinaald hangt, mag je cake eruit. Als je ze dan nog veel langer laat zitten wordt ze te droog.
Dit ziet er zo gruwelijk lekker uit. Smaak ook goedgekeurd? Ik wil dan graag het recept haha.
Ja heel erg lekker, ik heb voor het chocoladebescuit een recept van Rutgerbakt gebruikt en dat vond ik erg machtig, dus een iets luchtiger beslag is wellicht wat beter. Wel erg makkelijk te maken!
Ik heb het recept van pinterest, ik ga hem even zoeken!
Ik kom ook even m’n taarten showen hoor! Dit weekend m’n verjaardag gevierd en besloten maar eens goed uit te pakken en versieren.
Chocola blauwe bes taart met genoise cake (uit de kookbijbel). Heel stevige cake, maar daar had veel meer vulling in gemogen om dat de stevige/droge structuur te compenseren. Alsnog heel lekker hoor.
Andere is gember-melasse cake met roomkaas frosting (uit zout zuur vet hitte). Al de 3e keer dat ik em maak, echt een succes recept. Decoratie wat minder netjes want toen was het bezoek al binnen
Ik ben deze chocolate chip cookies aan het maken (dit topic inspireert mij!), maar ze lijken echt heel dun uit de oven te komen
Je hebt het vast al ergens in opgemaakt, maar ik maak eigenlijk altijd cheesecake met mascarpone. Vind dat lekkerder dan zonder. Zorgt een beetje voor een zoetere smaak ofzo?
Echt? Ze zijn hier altijd heel populair en vind die frosting er zo lekker bij Lekker dik.
Doe er vaak wel extra banaan in en echt van die bananen die bijna weglopen zeg maar
Ik ga als ik zin heb zo flatbreads maken, is ook een soort bakken.
Goeie tip, dank! Ik gebruik meestal Philadelphia of de roomkaas van Lidl van 60 cent voor het basisrecept van Sabine Koning (OMF). Maar dan ga ik de volgende keer mascarpone gebruiken voor gewone cheesecake, ik ben benieuwd!
Ja de recepten van Sabine zijn hier ook favoriet. Maar ik gebruik dit recept ook vaak:
Ik gebruik alleen niet altijd basterdsuiker voor de bodem, want het smaakt ook prima zonder.
En verder is dit recept ook top. Kan ook vrijwel niet mislukken als je maar zorgt dat de taart langzaam af kan koelen.
Die laatste is een beetje zoeter.
Thanks! Die laatste laat me echt kwijlen, ziet er zo lekker uit!
Ik heb mijn mascarpone nu gebruikt voor o.a. deze cake. Weer heel iets anders dan cheesecake maar heel erg lekker.
Hebben jullie die bakmix van omf weleens gebruikt? Daar staat dat je Philadelphia moet gebruiken maar moet dat per se? Vind het zo duur. Zou het onderdeel zijn van een samenwerking vraag ik me af.
Nee hoor dat hoeft niet. Die bakmixen lukken gewoon met goedkope roomkaas van Lidl, is mijn ervaring. Wel zorgen dat je volvette roomkaas gebruikt en niet de light variant.
Neehoor, Sabine/OMF geeft zelf aan dat de roomkaas van de Lidl haar favoriet is en dat zij die eigenlijk meestal gebruikt.
Edit: dit zegt ze letterlijk op haar blog: “Ik bracht ook weer een bezoekje aan Lidl. By far is dit de beste roomkaas voor het bakken van cheesecake en alleen afgelopen week gingen er al bijna 100 kuipjes roomkaas doorheen hier. Wow! Ik kreeg inderdaad wel wat gekke blikken bij de kassa.”
Oh top! Ik had al gekeken bij veelgestelde vragen over die mixen maar daar stond het niet. Zal wel een afspraak zijn gemaakt met Philadelphia. Super, thanks.
Oeh die lijkt me ook heel lekker! Heb hem meteen opgeslagen in mijn digitale “kookboek” zodat ik hem ook een keertje kan maken.
Met ricotta lijkt me trouwens wel echt niks. Die gekke structuur en smaak
Als je geen Lidl in de buurt hebt, hebben de ook goede roomkaas bij de Dirk vd Broek! Frischa heet het.