Baktopic (Deel 1)

Wie heeft een lekker recept met blauwe bessen? :innocent:

Deze uit Simpel! Heb hem laatst ook gemaakt. Mijne was mooier :upside_down_face:

4 likes

Ik vind die van Rutger inderdaad lekker worden, door de suiker worden ze lekker chewy van binnen. Ik doe er dan ook nog 100 gram witte chocolade en 100 gram melkchocolade doorheen. Die hak ik beiden in blokjes en doe ik door het beslag.

@houseofmemories Ik had laatst hele lekkere blueberry muffins gemaakt!

1 like

Hehe, ja eigenlijk wel logisch dat ze door de suiker juist zo lekker zijn haha! Maar toen ik door een bananenbrood eens 200 gram suiker moest doen zei iemand hier dat het best een bak suiker was en sindsdien let ik er wel op.
Maar ja dat hoort wel bij bakken he, lekker zoet. Miljushka gebruikt 210 gram ofzo dus dat is wel een groot verschil.

Ja klopt! Het zijn alle drie ook hele andere recepten, dus ze zullen qua structuur en mondgevoel ook wel anders worden. De ene brownie is natuurlijk veel smeuïger en de ander weer knapperiger, ik zou gewoon degene proberen die je het meeste aanspreekt.

Ik ga sowieso wel die van Rutger proberen aangezien jullie hier zo enthousiast zijn!

1 like

O dat ziet er heerlijk uit. Is dit van het recept van Rutger?

Ik heb je tip geprobeerd en inderdaad een game changer om deels boekweitmeel te gebruiken. Thanks!!

1 like

Ik heb de Stromboli uit de Ovenbijbel gemaakt. Viel goed in de smaak!

Aangeneden

27 likes

Oh, ziet er lekker uit zeg!

Mijn allereerste baksel uit de Bakbijbel: Sinaasappel-amandel tulband

(Mijn vriend had hem aangesneden voordat ik een foto kon maken :joy:)

@houseofmemories dit recept met blauwe bessen is erg lekker! https://ohmyfoodness.nl/omf-kookt/snacks-omf-eet/witte-chocoladebrownies-blauwe-bessen/

23 likes

Klopt!

1 like

Wat is jullie favoriete recept voor een (aardbeien)slof? Ik heb geen sloffenring, maar het kan ook vast wel in koekjes uitstekers toch. Niet dat mijn oven straks in de fik vliegt :joy:

Haha ik heb laatst het recept van Rutger gebruikt en had iets deeg over dus heb er toen een in een koekjesuitsteker gemaakt, ging prima! Hoeft alleen wat minder lang in de oven.

19 likes

Ja die vind ik altijd erg lekker! En echt goede, hele pure chocolade gebruiken. Dat doet het meeste voor de smaak.

Ik heb ook voor het eerst macarons gemaakt dit weekend! Ik had alleen geen kleurstof, dus heb een beetje gekleurd met kurkuma, maar dat is toch niet helemaal hetzelfde. Twee vullingen: botercrème + nutella en botercrème + mango curd

26 likes

Heb je toevallig wel een springvorm? Daar maak ik ze altijd mee! Koekjesuitstekers werken ook goed hoor :smile:

2 likes

Ik wil zo graag koekjes gaan bakken maar heb dat nog nooit gedaan eigenlijk. Heb de basics in huis: bloem, suiker (diverse soorten), poedersuiker, melk, eieren, cacao, limoen, citroensap (flesje), bakpoeder, vanillesuiker, vanille-extract, heel klein beetje zelfrijzend bakmeel.

Dacht zelf aan de roombotermoppen die eerder gepost zijn maar dan met limoenschil ipv citroenschil, maar dacht misschien heeft een van jullie nog een andere aanrader?

Ik ben dé custardkoekjes aan het maken, maar mn vriend had per ongeluk volkoren bloem gekocht. Denk dat ik zo tijdens mn rondje maar even langs de super loop en ze opnieuw maak, meh.

Misschien een domme vraag, maar gebruik je dan de springvorm zonder bodem? Of gewoon met de bodem? :nerd_face: