Baktopic (Deel 1)

Ja zonder bodem inderdaad! En die laat je dan tijdens het bakken om het deeg heen zitten, net zoals je een sloffenring eigenlijk zou gebruiken.

1 like

Heeft iemand toevallig een recept voor iets waar je bevroren blauwe bessen in kunt gebruiken? Ik heb nog een hele voorraad in de vriezer en ook al van een gedeelte jam gemaakt maar heb dus alsnog een paar zakken losse bessen over.

Had er laatst al een cake mee gebakken maar dat was niet zo’n succes. De bessen werden heel zompig om de een of andere reden

Vandaag West-Vlaamse lukken gemaakt:

19 likes

Met volkoren bloem zijn ze ook wel oké! Bak eigenlijk nooit koekjes, dus ben al blij dat ze smaken en knapperig zijn. Op naar een volgend koekjesproject (en volgende

Cheesecake? Laura’s Bakery heeft iig een recept met blauwe bessen erin!

Maar dat is ook met verse bessen en geen ingevroren/ontdooide toch? Ben bang dat het dan ook weer zo’n drab wordt :no_mouth:

@BiloxiParish Muffins? Ik doe daar als ik ze maak vaak bevroren frambozen in, dat werkt prima.

1 like

Blauwe bessen crumble maak ik wel eens. Super lekker om mee te ontbijten in het weekend.

3 likes

Ik kom nu dit tegen, dus ik denk bloem dan. Zie nu ook dat je het beter bevroren er in kunt doen ipv eerst ontdooien. Daar is het met die cake waarschijnlijk ook mis gegaan want toen heb ik ze eerst laten ontdooien.

@Frankie oh ja muffins is inderdaad wel een goeie. Is misschien ook nog wel leuk om op werk te doen met een cliënt

@Strawberry dat ik daar niet aan gedacht heb :hushed: zoiets heb ik met kerst met cranberries gemaakt. Gaat meteen op het lijstje voor volgend weekend

3 likes

Oooh hmm! Ik weet even niet meer hoe ik ze er toen in heb gedaan. Je kan ze natuurlijk ook inkoken met suiker en dan erdoorheen/bovenop een cheesecake :drooling_face:

1 like

Leuk, dit was ook het eerste recept dat ik koos uit het boek!

1 like

Ik heb de koeken gemaakt die @seveneleven had gedeeld. Alleen ze waren nog helemaal niet hard na de aangegeven minuten. Toen heb ik ze langer gedaan maar ik denkt te lang want toen waren ze niet meer zacht van binnen. Moet je iets langer erbij tellen als ze uit de diepvries komen? Ik ga namelijk vanavond nog een poging doen en heb de balletjes deeg ingevroren. Dit is mijn eerste keer en had er zoveel zin in maar nu baal ik haha!

Rutgers Brownie gebakken in een ronde bakpan van 22,5cm dus heb de baktijd wat gegokt. Vond het echt leuk en makkelijk om te maken, zitten hazelnoten en brokken chocola in. Las dat hij nog heel zacht is als hij uit de oven komt en lang moet staan dus helaas kan ik nog niet proeven. Huis ruikt heerlijk naar chocola dus kreeg trek, bak nu wat choc-chip koekdeeg af uit de vriezer :drooling_face: echt ideaal, in bolletjes ingevroren.

16 likes

Ik zag net dat mijn deeghaak wat zwart achter heeft gelaten op mijn boterkoekdeeg.
Ik denk dat het komt doordat ik mijn apparatuur in de vaatwasser doe na gebruik.
Iemand een idee hoe ik ervoor zorg dat het niet meer afgeeft? Het deed me een beetje denken aan het zwarte van kaarsen.

Ik had nog eidooiers en lemon curd over van de macarons, dus heb er banketbakkersroom van gemaakt en even snel wat in elkaar geflanst met bladerdeeg

35 likes

Ik heb ze gister weer afgebakken en 2 minuutjes langer gedaan en daarna een uurtje laten afkoelen en toen waren ze :ok_hand::ok_hand::ok_hand::ok_hand:

Ohhh wat goed! Sorry ik heb weinig verstand en door jullie enthousiasme de bakbijbel aangeschaft maar nog erg zoekend haha! Bij mij is de bovenkant van de koekjes nog zacht, ook na die twee minuten langer. Word dit nog hard tijdens het afkoelen of moet die wel hard zijn als ik ze er uit haal?

Ja dit wordt wel steviger als ze afkoelen, dan zijn ze lekker chewy!

1 like

Oeps, veel te snel uit de vorm gehaald :sweat_smile:. Een citroentaart uit de Flow magazine. Erg lekker maar ik ga altijd de mist in als ik een bodem van gemalen koekjes moet maken. Ik krijg hem nooit mooi stevig, hebben jullie misschien tips?

9 likes

Volgende week wil ik voor Valentijn tartelettes uitdelen aan vrienden en familie, dus ik heb even een proef rondje gedaan. De Italiaanse meringue botercrème vind ik te bewerkelijk (is nu ook iets in de schift). Dus dat wordt volgende week gewone Italiaanse meringue. De tartelettes zijn gevuld met zelfgemaakte bosvruchtenjam en een laagje ruby chocolade bovenop.

82 likes