Baktopic (Deel 1)

Yes, ik zit nu terug te lezen in het topic en zie dat er meerdere keren om is gevraagd. Helemaal niet gezien, sorry! Dus alsnog, ook voor @Blush en @Lovepink.

Voor 6 koeken

Oh en deze koekjes kun je dus ook met Nutella of andere pasta’s maken! Ik wil heel graag een keer kinderella bestellen bij Black Milk om Kinder Bueno koeken te kunnen maken maar ik moet mezelf nog even over de prijs heen zetten.

5 likes

Super, dank je wel! Ben heel benieuwd hoe ze smaken, het origineel vind ik in ieder geval erg lekker.
Kinderella wil ik ook nog wel een keer proberen, of de Mövenpick hazelnootcrème uit Duitsland (die schijnt vergelijkbaar te zijn). Maar voorlopig zit een bezoekje aan Duitsland er natuurlijk niet in.

Heb je de pistachepasta van Dille & Kamille gebruikt?

Ik heb de originele nooit gegeten! Ben benieuwd naar wat je dan van deze vindt. Die van humbleandcrumble zijn wel anders qua textuur trouwens, die lijken aan de binnenkant cake-achtiger aan de foto’s te zien. Ik heb inmiddels een hele batch in de vriezer liggen (ook andere variaties).
Die Mövenpick hazelnootcrème was ik ook tegengekomen ja, maar nu je het over Dille & Kamille hebt, daar hebben ze natuurlijk ook hazelnootcrème!
Ik had zelf de pistachepasta van Lidl (is er geloof ik alleen rond feestdagen).

De pistachekoeken van H&C zijn er maar heel af en toe helaas maar erg lekker.
De speciale pasta’s van Lidl zijn er inderdaad alleen met feestdagen. Hopelijk voor Pasen weer!

D&K heeft goeie pasta’s alleen erg prijzig (voor kleine potjes) maar ik ga ze daar toch halen denk ik, als ze niet in het feestassortiment komen van Lidl.

Dat moet het zijn inderdaad, dankjewel!

@Shadina @Panda
De taart is gebaseerd op dit recept

Alleen heb ik gekozen voor een chocolade cake ipv vanille. Mijn chocolade cake was wel heel erg moist, bijna plakkerig zeg maar. Als je daar van houdt kan ik dat recept ook geven.

Voor de swiss merengue botercreme heb ik het recept van uitpaulineskeuken gebruikt.
Voor het gemak heb ik dit keer gewoon karamelpasta (Bebogeen) gebruikt en dat opgewarmd in een pannetje :see_no_evil:. Dit heb ik gebruikt voor zowel tussen de cake lagen, als in de merengue botercreme en over de taart heen als drip!

Ik mix graag recepten :joy:

7 likes

Ja, voor twee euro meer heb je een pot Kinderella van 440 ml, alleen daar komen verzendkosten bij à 11 euro. En misschien ook wel invoerrechten tegenwoordig (nog niet echt naar gekeken eigenlijk).
Dille en Kamille valt dan nog te proberen, voor 6 euro kan ik in ieder geval zo’n 18 koeken maken!
Als de pasta’s er bij Lidl weer zijn ga ik inslaan, misschien ook wat met de kokosvariant proberen :smiley:

1 like

Over de pistachepasta, ik had het vandaag nodig voor de pistache cranberry koekjes van Rutger, en heb gewoon pistaches vermalen in de keukenmachine, werkte perfect! Had er een half theelepeltje water bij gedaan om het aan de gang te krijgen, maar werd een heel smeuïge en lekkere pasta.

2 likes

Ik heb deze gebruikt voor de cake, wel heb ik het beslag (bijna alles) in 1 grotere springvorm gebruikt ipv verdeeld over 3 kleinere.
In de oven op 165 graden voor 60min ongeveer en daarna door midden gesneden. Heb dit recept 2x gebakken zodat ik 4 lagen kreeg :blush:

5 likes

Ik gebruik voor fudge altijd 380 gram chocolade op 1 blikje gecondenseerde melk en geen boter. Daarmee wordt het altijd mooi stevig en kun je er ook echt blokjes van snijden.

1 like

Ah thanks. Ik had ook het idee dat mijn witte chocolade een beetje te romig was, die was eigenlijk al best zacht van zichzelf. Werken deze verhoudingen bij jou ook met witte chocolade? Of gebruik je dan een hardere pure of melk?

Gisteren havermoutkoeken met rozijnen gebakken uit Het makkelijke bakboek van Rutger. Heb hier over dat boek gelezen en ben er echt blij mee, @FrauHelga. Perfect boek om even snel tussendoor iets te bakken.
De koeken zijn ook helemaal niet bijzonder, maar wel heel lekker!

16 likes

Dit werkt ook met wit! Ik heb bijvoorbeeld ook wel eens ‘‘cappuccino’’ fudge gemaakt door de helft van de gecondenseerde melk met 190 gram pure chocolade en een lepel gemalen koffie te mengen en de andere helft met 190 gram witte chocolade. Dan vulde ik eerst de bodem van de vorm met de witte chocolade en stortte ik daar het koffiemengsel bovenop.

3 likes

Superleuk om te horen! Ik vind het inderdaad ook een ideaal boek. Wel iets lekkers willen bakken, maar geen gedoe? Dan is het echt een perfect boek.
De haverkoeken van Rutger zijn heerlijk inderdaad.

Dit weekend een Oreo cheesecake gemaakt die ik 8 jaar geleden wel eens maakte toen ik nooit bakte omdat mn vriend dat graag wou. Nu ik vaker taarten maak vind ik hem zo lelijk though haha, terwijl ik er vroeger vrij trots op was :joy: Gelukkig smaakte hij wel goed.

14 likes

Eindelijk de brownies aangesneden.
Zeer fudgy! Lekker hoor. Misschien kon hij iets langer in oven zodat bovenkant wat krokanter was.

22 likes

Ik heb net even koekjes gebakken. Chocolade koekjes met cacao, witte choco, melk choco en ruby chocolade. Nu alvast eentje proeven :biggrin:

29 likes

Pardon :flushed: Ik vond ze prachtig!

5 likes

Ze zijn leuk geworden met dat patroon! Ik zag toevallig net een filmpje op insta waarbij iemand het lapje voor het randje eerst oprolde en toen in de bakring uitrolde, dan kan hij niet breken bij het bekleden. Dat ga ik volgende keer ook proberen!

3 likes

Had nog spijs en sloffendeeg over! Nu nog bedenken hoe ik deze “sloffenkoeken” ga versieren. Heb nog appels liggen, dus denk eraan die te bakken in een sticky caramel laag en dat erop te doen…

23 likes