Baktopic (Deel 1)

Ja dat uitsteken en een strookje voor de rand doe ik ook, dat wordt veel netter dan een grote lap in het vormpje vouwen (en is ook nog makkelijker). Dat strookje voor de rand kun je dan nog oprollen en uitrollen in de vorm.
Het randje dat uitsteekt snijd ik er met een klein tourneermesje af, dat werkt ook prima.

@JeMoeder Lekker! Heb je eieren in huis? Dan kun je eventueel ook nog Italiaans schuim maken, dat had ik laatst ook op een sloffenkoek gedaan. Zowel het deeg, als het spijs, als het schuim had ik in de vriezer liggen haha, alleen de frambozen waren vers.

21 likes

Jaa ik vind tartelettes altijd zo gezellig! En je kunt er inderdaad heel veel kanten mee op.

Dit filmpje bedoelde ik trouwens, echt super satisfying;

https://www.instagram.com/p/CJ3kWrFBFME/?igshid=1k1hoo04664an

2 likes

Ik had het deeg over van een slof die ik vorige week maakte waar nog sinaasappelcurd op zat en die inderdaad was afgemaakt met Italiaanse merengue! Is heerlijk, maar vind merengue maken (met die suikersiroop en de hele mikmak) wel echt teveel moeite voor 3 koeken haha.

Ik heb vandaag de amandelspijs gemaakt voor mijn slof van aankomend weekend. Ben heel benieuwd hoe het smaakt na een aantal dagen in de koelkast. Heb het nog nooit zelf gemaakt

Dat doe ik een beetje op gevoel, maar als je het iets dikker maakt is het sowieso wel makkelijker om je deeg uit te steken en dat randje netjes te maken. Met geperforeerde ringen is het trouwens ook belangrijk om hem niet te veel aan te drukken, anders steekt het deeg door de gaatjes heen en krijg je de ring moeilijk van de tartelette af!

@Ovenschaal welk recept gebruiken jullie voor de tartellette’s? Ik ben over mijn eerste keer niet tevreden gezien het deeg ook naar beneden kwam zetten met bakken.

Waarschijnlijk heb je het deeg dan te lang gekneed. Zodra er enige binding is in het deeg moet je het laten rusten en niet verder kneden.

Ik heb deze appelcaketaart met cream cheese en salted caramel gemaakt incl gekarameliseerde pecannoten als verjaardagstaart.

72 likes

Gefeliciteerd! ziet er heerlijk uit! :heart_eyes:

Dankjewel!!

Ik heb een keer tartelettes gemaakt van harde wener, een keer met het recept van petit gateau en vorige week met het recept van Rutger, ik vind die van Rutger tot nu toe het fijnste werken!

1 like

Proficiat! Wat een prachtige taart :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

1 like

Voor het eerst een boterkoek gemaakt! Ben erg benieuwd of hij smaakt!

31 likes

Wat een beauty, gefeliciteerd!! :tada::tada::tada:

1 like

Waarom zijn recepten voor biscuittaarten altijd voor kleinere vormen? Wat gebeurt er als je dat gewoon in een 26 cm vorm doet ofzo?

Ah natuurlijk. Thanks! Ik vind het zo irritant dat ik weer een andere bakvorm moet kopen haha, kast puilt al uit :see_no_evil:

1 like

Nog ter aanvulling op @Eddie, bij een biscuittaart snijd je het biscuit meestal ook door om hem te vullen, dan is een kleinere hogere vorm ook wat praktischer.

2 likes

@Chippie volgens mij had jij hier het recept van de chewy cinnamon cookies gedeeld toch? Ik heb ze gisteren gemaakt en denk dat dit nu een van m’n favoriete koekjes is :heart_eyes:

26 likes

Wat vinden jullie het lekkerste boterkoekrecept? Wil ik mss volgende week maken. Houd van die lekker vettige smeuïge maar dan wel met echt zo een lekkerrr krokante rand.

1 like

Ik vind die van Rutger heel goed! Ik doe er zelf ook altijd nog citroenrasp doorheen, dat geeft een lekkere frisse hint.

1 like

Cupcakes met framboos en citroen uit Sweet van Ottolenghi. M’n mixer hield er halverwege mee op dus iets vaster dan ik had gewild maar alsnog lekker!

42 likes