Ben nog geen slecht recept tegengekomen. Ik vind zelf met citroen, gember of anijs erg lekker.
Ziet er ook weer zooo lekker uit!
Moet me nu inhouden om de deegbal niet uit de diepvries te halen
O ok mss ga ik vandaag deze maken! Ik proef alleen best vaak een baking soda nasmaak en zie hier ook geen zuurtje in om het te neutraliseren, dus ben benieuwd.
Dit wil ik ook heb je een recept?
Ik proefde de baking soda in dit recept heel goed, vond het echt geen lekkere koekjes (en ik had niet te veel gebruikt). Maar dit heb ik al eens gepost en genoeg andere forummers hadden het niet! Mijn vriend vond ze ook gewoon lekker.
Ik heb ook een deel in de vriezer gestopt maar denk dat ik die ook maar ga afbakken haha en die geurrrr wanneer het uit de oven komt
@Bunnyslippers Hmm persoonlijk proef ik daar zelf niets van maar ben benieuwd wat jij er van vindt!
@Whoopdidoo https://baketheneat.com/soft-chewy-cinnamon-cookies/
Hmm mss dat ik het dan laat, want ik proef baking soda dus ook heel goed helaas. Dus dan moet er echt iets zuurs tegenover staan zoals cacaopoeder. Heel typische nasmaak die je niet kan negeren.
Je kan ze ook met cream of tartar maken. Dan heb je snickerdoodles
Heb deze gemaakt, yum! Ze deden me ergens ook denken aan blondies. Mijn beslag/deeg was wel heel dik en plakkerig, not sure of ik dat helemaal goed heb gedaan
Boterkoek met een laag pecanspijs er tussen echt super lekker voor bij de koffie
en @Bunnyslippers Domme vraag maar waar smaakt baking soda naar? Ik heb het namelijk nog nooit bewust gemerkt / geproefd in een recept. Zou het bij die koekjes 1 op 1 te vervangen zijn door bakpoeder, of heeft dat hetzelfde issue?
Ik ben keihard geinfluencet, heb net ff de kaneel koeken gemaakt. ben benieuwd hoe ze smaken. Ze werden bij mij idd wel hoog en ik heb ze moeten platmeppen met een lepel. Ik had ze tussendoor ook al gemept op het keukenblad in de hoop dat ze niet hoog zouden worden.
Pre-mep in de oven
Aftermath
Edit: ja kak inderdaad een heel lichte bakingsoda smaak. Verder wel lekker
Tweede edit een dag later: nu proef ik geen bakingsoda meer en zijn ze echt heel lekker
Op Laura’s Bakery bij het basisrecept voor biscuit staan de verschillende verhoudingen al omgerekend voor verschillende bakvormen. Mijne is ook 26cm, werkt perfect
Hmm lastig, denk beetje metalig/ bitter? Een niet lekkere overheersende nasmaak. Niet iedereen kan het proeven, of alleen als er teveel in zit. Ik kan wel dingen eten waarin het wordt gebruikt maar dan moet het voor mij wel een tegenhanger hebben, want anders proef ik het gewoon er doorheen.
Ah, dank voor de uitleg. Ik kan me niet herinneren dat ik dat ooit geproefd heb, dus hopelijk kan ik het niet proeven. De kaneelkoekjes staan namelijk nog op mijn lijstje.
Ik heb deze week voor het eerst bladerdeeg gemaakt, en vanmiddag een eerste batch croissantjes gebakken. Was erg lekker! Maar wat een lang proces zeg. De handelingen nemen niet veel tijd in beslag maar van ingrediënten tot warme croissant op je bord duurt 3 dagen
Weet iemand misschien een goed recept voor kruidkoek? Dus niet ontbijtkoek, maar echt die ouderwetse (?) gekruide cake, liefst met plakkerige buitenkant
Ik had dinsdag de macademia american cookies uit de Bakbijbel gemaakt en ze zijn zo lekker! Tot nu toe is alles uit de boek echt top. Heb net het laatste deel niet bevroren beslag gebakken waardoor ze nog warm waren en het huis superlekker ruikt Zijn niet de mooiste koekjes though, heb de chocolade en noten niet helemaal goed verdeeld want in deze laatste zitten superveel stukjes.
Ziet er super uit!! Ik heb net de bakbijbel, welke recepten raad je aan? Ik wil dit weekend weer iets gaan bakken!
Welk boek van Rutger raden jullie het meest aan?
- Bakbijbel
- Koekjesbijbel
- Rutger bakt (nieuwste)
0 stemmers
Ik neig naar koekjes omdat ik dat het leukst vind om te bakken, maar ben benieuwd naar jullie mening!