Ik zou eens kijken naar recepten waar geen extra suiker aan toegevoegd wordt, maar suiker door bijv. dadels of appelmoes. Dat is toch vaak (veel) minder zoet.
Ik heb hier laatst blueberry muffins met een crumble laag gepost en die waren ook niet zo zoet!
Misschien een pruimenvlaai/taart met weinig/geen suiker? Of ander soort fruit dat een beetje zuur is, dat neemt een groot deel van de zoete smaak weg.
Ik weet niet goed of brood ook meetelt onder bakken hier, maar ik ben er altijd zo door geïntimideerd geweest. Ik kan dan eeuwig filmpjes kijken over hoe het moet en het alsnog anders willen doen haha. Weleens platbrood gebakken in een pan, maar nog niet eerder in een oven. Dus heb gisteren mijn eerste focaccia gebakken aan de hand van een combi van twee recepten en hij is best aardig gelukt voor een eerste keer. Alleen een beetje te plat, maar mijn bakplaat was echt te groot.
Bananenbrood? Dat vind ik ook nooit zo zoet en wel heel lekker. En goed in te vriezen als hij het toch niet lekker vindt.
Ik zie dit voorbij komen op de insta van Catherine Zhang. Maar wat voor vorm heb je hier voor nodig? Ben wel nieuwsgierig haha
@Fredje Ik heb afgelopen week een citroen maanzaadbananebrood gemaakt, was idd niet zo zoet en weer eens wat anders
Thanks voor alle ideeën! Idd een goede om er iets zuurs tegenover te zetten.
Volgens mij maak je deze vorm door kleine balletjes aan elkaar te leggen, ipv dat je echt een normale bakvorm gebruikt
De digestives van Rutger vind ik ook heel lekker en niet heel zoet, vooral havermoutig. Echt mn nieuwe favoriet
In het thema van de dag hartjeskoekjes gebakken, voor het eerst in m’n leven iets met glazuur, ik ben niet erg tevreden over het uiterlijk, maar ze zijn wel lekker!
Klinkt goed! Heb je een recept?
Ik had een lazyfitgirlbrood gemaakt en daar gewoon maanzaad en citroensap + rasp bij gedaan. 150 gram havermeel, drie eieren, drie banen, bakpoeder, shotje vanille zoetstof denk ik sorry ben niet zo goed met recepten hahah (sorry voor deze heidense opvatting in dit topic)
Hahah ja zo simpel kan het zijn!
Gisteren was project Valentijnstartelette zo ver, ik ben behoorlijk druk bezig geweest, maar ik krijg nu al hele leuke reacties van iedereen! Ik heb uiteindelijk 20 tartelettes gemaakt en rondgebracht.
Ik heb het recept ook uitgetypt op mijn website, het is een flink lang recept. Ik heb zelf de tartelettes op vrijdag gevormd en afgebakken en ze gisteren gevuld en afgemaakt. Dan blijft het werk een beetje behapbaar.
Oh wouw, deze ga ik opslaan!
Ik wacht nog op de mijne. Is een eind rijden, je bent vast nog onderweg he? Haha ze zien er echt geweldig uit!