Baktopic (Deel 1)

Oké deze cake is echt een aanrader! Super lekker geworden, heel luchtig. Alleen de icing was niet zo goed gelukt. Heb nog geprobeerd wat meer poedersuiker toe te voegen maar helaas hielp dat niet. Het bleef te vloeibaar om er echt als een mooie laag op te liggen zoals op de door bij het recept.

Maar als iemand nog een makkelijk recept zoekt zou ik deze cake zeker aanrader. Staat met een kwartier in de oven en daarna kun je de hele dag cake eten tijdens het thuiswerken.

2 likes

Ik wil zo graag die brownies van Rutger maken, maar echt nergens is nog meel te krijgen :frowning: wordt dat überhaupt bijgevuld??

Aha! Maak een lekkere pumpkin pie dan :heart_eyes::heart_eyes:

Het is in de supermarkten een drama inderdaad. Gist net zo, al weken is het op (ook online).

Ik heb meel en gist online gekocht bij een molen en dat is gisteren gelukkig geleverd. Is dat nog een optie voor jou?
Molen De Vrijheid lijkt ook nu nog voorraad te hebben. Dan heb je wel wat meer waarschijnlijk dan als je naar de supermarkt gaat, maar voor mij is dat geen probleem, nu heb ik ook wat meer gelegenheid om te bakken.

Ik ga eens kijken! Dankje voor de tip :blush:

1 like

Ik geloof dat die vooral geschikt is voor brood vanwege de hoeveelheid eiwitten. Ik heb gekozen voor tarwebloem gangbaar, die is zowel geschikt voor brood als voor cake, koekjes etc.
Tarwebloem gangbaar lijkt mij de normale die je in de supermarkt vindt.

2 likes

Vraagje wat is een goede amandel extract?

Van Nielsen-Massey.

1 like

De citroencake van gisteren is goed bevallen dus vandaag waag ik mij aan een koffie en pecannotencake. Net als @En_17_Anderen ben ik ook lekker bij mijn ouders aan het bakken. Niet voor de oven maar wel omdat ze een vaatwasser hebben :joy:.

4 likes

Ik wist helemaal niet dat zij ook andere extracten maakten. Dacht alleen vanille! Kan het helaas niet bij de ah kopen. Bestel jij het ergens online ofzo of?

Vandaag in drie supermarkten geweest en ook nergens bloem :pensive: Morgen een nieuwe poging en kijken of ze naast broodmeel ook patentbloem hebben bij de boerderijwinkel

1 like

Toen we nog gewoon naar buiten mochten kocht ik dit bij Kookpunt in Rotterdam of die kookwinkel in Den Haag (ben de naam even kwijt).

Online heb ik het weleens bij Baktotaal Bouwhuis gekocht maar het is nu tijdelijk uitverkocht.
Als ik het niet in huis heb gebruik ik weleens Amaretto als vervanger, maar dat vervliegt meer.

1 like

Hm dat is niet echt in de buurt, woon meer in het noorden :sweat_smile: Maar ik ga even kijken of het online nog ergens anders dan te vinden is! Amaretto is een goede tip. Zal daar even naar kijken in de slijterij. Bedankt

En @bakkes ja vreselijk hè dat echt nergens meel/bloem te vinden is. Een kennis had pas in de vijfde winkel wat gevonden, bizar. Ik vraag me af of iedereen nu aan het bakken geslagen is of dat het gewoon op is/langere levertijd heeft ofzo. Had al gegoogled maar kon er niks over vinden.
Wat misschien een idee is om naar griesmeel te zoeken. Of kikkererwten meel. daar kun je ook mee bakken en/of snoep achtige dingen mee maken

2 likes

ja echt verschrikkelijk, ik had drie supermarkten gehad en toen moest ik wel naar huis anders zouden de rest van de boodschappen omkomen. In winkel drie heb ik wel zelfrijzend bakmeel kunnen scoren, dus dat is in ieder geval iets haha
En thanks voor de tips!

1 like

Volgens mij verkoopt foodelicious ook goede!

1 like

Iemand de Red velvet cheesecake en de Cinnamon Rolls cheesecake gemaakt van ohmyfoodness? Welke is beter :grin: ga 1 van de 2 maken…

Ik heb vanmiddag spritsen gemaakt. Pfoe, het was nog best zwaar werk met die spuitzak. :joy:

26 likes

Ooh, die taart (dat hele boek eigenlijk) is hier ook een topper. Bij mij is ze bij mijn weten nog nooit gebroken,maar ik heb ze ook een paar keer met left-over kruimeldeeg uit mijn vriezer gebruikt ipv de deeg uit het recept. Dat gaat ook prima. Maar kan mij niet herinneren dat het met het ‘juiste deeg’ een probleem was.

Heb toevallig gister ook spritsen gemaakt, dat spuiten was inderdaad echt zwaar

17 likes

Ik maak nu vaker halve recepten. En het scheelt dat ik bij mijn ouders woon dus we zijn sowieso al met z’n drieën (en eten dan gerust drie keer per dag een koekje of plakje cake).

En ik bak veel brood en dat eten we gewoon als ontbijt en lunch, dus dat is niet onnodig ongezond of veel.

1 like