ik eigenlijk ook liever, maar dan zou ik met hetzelfde probleem zitten. Veel te veel en te ongezond, helaas
Wij doen altijd een rondje door de wijk bij vrienden en schoonouders. Nu met corona kunnen we evt ook gewoon een bord afgeven en door na de volgende.
Heb vandaag deze pavlova gemaakt, ben echt mega trots dat hij zo goed gelukt was, het recept van Laura’s bakery, maar wel een beetje aangepast.
Ik heb een kartelmondje gebruikt van 12mm
Denk dat dit als reactie op mijn vraag bedoeld was. Maar nee. Ik dacht echt dat het hetzelfde was, dom! Volgende keer beter
Je zou kunnen wriemelen met het mes tot er beweging in zit. De bodem is dan wellicht niet mooi maar daar zie je weinig van.
Anders gewoon puntjes snijden in de vorm en die er uit wippen met een taartschep of paletmes.
Misschien het stuk waar het mes in vast zit eruit snijden? Dan kun je daarna het mesje weer naar beneden duwen om de rest eruit te krijgen?
Ik heb deze slagroomtaart laatst gemaakt met het recept van Cees Holtkamp (op YouTube maakt hij fantastische filmpjes). Ben tevreden voor de eerste poging, al heb ik wel gelijk wat aanpassingen bedacht. Hij was in ieder geval wel erg lekker!
Ik had hiervoor een spuit gebruikt van dr oetker, maar die werkt toch niet zo heel erg goed. Wat voor spuitzakken/spuiten gebruiken jullie? Ik ben opzoek naar een duurzame variant (dus geen wegwerpzakjes).
Ik heb een stoffen spuitzak gehad maar ik vond het schoonmaken veel gedoe. Als ik cannelloni vulde met de spuitzak (met spinazie / roomkaas) dan kostte het veel moeite om ze schoon te maken. Ook botercrème met cacao of kleurstof er in liet vlekken achter, dus ben ik overgestapt op wegwerpspuitzakken die ik op een rol koop bij Sligro.
Qua spuitmondjes zijn 2D en 1M van Wilton favoriet.
Zo dit ziet er lekker uit
Dankjewel! Ze zijn super Het recept komt uit Tanya Bakes, sowieso een heel fijn bakboek imo
Ik ga me erin verdiepen Thanks voor de tip!!
Vandaag de red velvet van Rutger gebakken

Edit: in kunstlicht ziet de rode kleur er een beetje viezig uit maar in het echt is die wel mooi rood
Bij mij iets minder goed gelukt, bij de laatste redelijk onder de knie dus binnenkort nog een keer proberen
Wauw! En wat een mooie bordjes. Waar heb je die gekocht?
Xenos! Wel vorig jaar al… Maar ze hebben wel vaker mooie bordjes.
Ik vind bovenstaand Instagram account echt geweldig en vroeg mij af of jullie soortgelijke accounts kennen, waarbij je dus echt complete recepten terug kan zien in de highlights? Ik ken verder zelf alleen uitdekeukenvanfatima.
Oh ik ga straks even kijken voor andere account, maar ik vind Nancy echt fantastisch. Ze is zo enthousiast altijd, krijg echt ‘gezellige oma’ vibes bij haar. Iemand die niet helemaal insta perfect is omdat ze het niet helemaal snapt, maar wel veel plezier eraan beleefd om haar baksels te delen en die van andere mensen te zien. Nancy is echt een treasure, ik kijk haar stories altijd als ik me sip voel
Kookmutsjes, Ellouisacooking en KeukenvanSou vind ik erg leuk!
pastrywithjenn, rushyama, acozykitchen, halfbakedharvest, pinchofyum… kan even niets meer bedenken