Baktopic (Deel 1)

Zelfde verhaal hier :sweat_smile: Heb nu zo’n pak cakemeel gebruikt en er ‘voor de uitdaging’ een marmercake van gemaakt, anders was ik zo snel klaar :’)

Hoe is het afgelopen met je boterkoek?

Particulieren mogen ook winkelen bij Sligro tegenwoordig en daar heb ik laatst een 5kg pak gekocht. Kun je weer even vooruit!

2 likes

Wat is iedereen lekker bezig! Ben helemaal geïnspireerd geraakt :smiley:

Ik heb zelf een heel snel hartig hapje gebakken net: spinazie zalm vlinders.

11 likes

Mijn ultieme favoriet van het moment is David Lebovitz. Superleuke man ook, en hij gaat nu elke dag om 18:00 live en dan maakt hij meestal een cocktail uit zijn nieuwe boek. Ook heeft hij in zijn highlights een heerlijk koekjesrecept, die heb ik ook net op mijn insta gepost.

Verder volg ik ook meerdere mensen die hier al genoemd zijn (vooral halfbaked harvest).

1 like

Dat ziet er goed uit! Heb je een recept?

1 like

Yes! Eigenlijk te makkelijk voor een echt recept:

1 rol bladerdeeg uitrollen, kruidenroomkaas op smeren, bedekken met babyspinazie, stukjes gerookte zalm eroverheen verdelen. Aan twee kanten oprollen zodat je een vlinderachtige vorm krijgt. Snijden en op een bakplaat leggen. Ik had de oven op 200 gezet en ze hebben er ongeveer 15 minuten in gelegen.

Mocht je toch een recept willen: https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R1193794/bladerdeeghapje-met-zalm-en-spinazie?utm_campaign=all_bladerdeeghapje_zalm_spinazie_27_03_2020&utm_medium=organic%20&utm_source=instagram%20&utm_content=&utm_term=

1 like

Dank je!

Haha helemaal mee eens! Ze is echt mijn “goal” voor als ik later ouder ben. Hoop dat ik dan nog zo actief ben als zij. En zo’n leuke muzieksmaak heb hahahahaha.

Aan iedereen die insta-accounts heeft gedeeld: bedankt! Ik ben ze allemaal gaan volgen en ga ze op een later moment even in alle rust bekijken :slight_smile:

1 like

Weet niet hoeveel je tegelijk kwijt kan, maar ik was ook al een tijdje op zoek naar bloem en het enige wat ik kon vinden was 5 kilo pakken in turkse toko’s. Heb zelf een pak mee mogen nemen van werk (pannenkoekenhuis dat nu dus dicht is :yum:), dus misschien is een pannenkoekenhuis in de buurt mailen ook nog een optie.

1 like

Was ook al in de Sligro geweest voor een 5 kilo zak maar helaas weggehamsterd :scream: Goed idee, ga eens informeren!

Oh en waar ik eigenlijk voor naar dit topic kwam: Ik wil voor mijn verjaardag volgende week een bakboek kopen, wat zijn jullie favorieten?

Ik heb al Rutger Bakt en Heel Holland Bakt en zat te denken aan Sweets van Ottolenghi, Modern Baking van Donna Hay of de Bakbijbel. Ben vooral van de recepten waar je niet 200 speciale ingrediënten voor nodig hebt, moeilijkheidsgraad maakt niet zoveel uit :smile:

Ik heb zowel de Bakbijbel als Modern Baking en vind ze beide heel gaaf. Als ik zou moeten kiezen zou ik echter voor de Bakbijbel gaan. Die is meer allround.

1 like

Kookschool Patisserie is echt mijn favoriete bakboek! Daar staan alle basisrecepten in van de verschillende degen, vullingen etc. en vervolgens tientallen recepten om ze te verwerken. Echt mijn beste koop!

2 likes

Ben naar aanleiding van je bericht gaan zoeken naar dit boek, maar hij is nergens meer voor de normale prijs te koop zie ik. Bol verkoopt 'm zelfs voor 99 euro zie ik haha, en dat is nog tweedehands ook.

Nee joh, wat bizar! Volgens mij heb ik er destijds iets van 30 tot 40 euro voor betaald, maar ik heb hem inderdaad wel al een paar jaar liggen.

1 like

Voor de mensen die bloem zoeken, bij webshops als de Notenshop hebben ze ook nog. Misschien niet voordelig als je enkel dat nodig hebt, maar als je ook nog noten oid nodig hebt, kan je gemakkelijk een pak bloem erbij doen. Ze hebben ook veel andere bakspulletjes. Ik heb net nog hun chocoladedruppels gebruikt om door mijn muffins heen te doen!

2 likes

Molen de Vier Winden in Rotterdam heeft ook nog volop bloem in de winkel, hoorde ik van een kennis vandaag.

Dankjewel voor jullie reacties! Kookschool patisserie kan ik nergens vinden en lijkt me vooral veel basics. Ik maak liever dingen na dan dat ik lees waarom iets zo moet :yum: Dus het wordt toch maar de bakbijbel! Sweet en Modern Baking blijven op de wishlist voor later een keer, maar sta nog steeds open voor meer suggesties!

Voor de mensen die in Nijmegen wonen: Bij AH XL St. Jacobslaan is heel wat bloem aangevuld vandaag, dus als je dichtbij woont en snel bent… :wink:

1 like

Het boek De banketbakker van Cees Holtkamp! :ok_hand:t2:

4 likes