Baktopic (Deel 1)

Ik heb ook eens croissants gemaakt. Pas toen de croissants goed afgekoeld waren, kwam het bladeren van het deeg goed tevoorschijn.

Ooohh daar ga ik volgend weekend eens op letten, vanochtend hebben ze niet eens de kans gekregen om af te koelen hahaha

Pindakaas koekjes, zelf nog chocolade toegevoegd.

9 likes

Recept? :heart_eyes:

1 like

Zien er lekker uit zeg! Zou je het recept willen delen?

1 like

Ik had vorige week de brownies van Rutger gemaakt na alle lovende verhalen hier. Ik vond ze niet zo lekker. Jammer!

heeft een van jullie wel eens italian merengue botercrème gemaakt?

Is dit een beetje licht/luchtig vergeleken met normale botercrème? Ik denk dat ik voor pasen een kardemombiscuittaart wil maken met sinaasappeljam en dan nog een lichte fluffy vulling. Is italian merengue botercrème hiervoor geschikt denken jullie?

Wat jammer! |k heb ze ook gemaakt en vind ze wel echt lekker. De eerste dag trouwens mwah, maar nu 3 dagen later uit de koelkast zijn ze perfect. Ik ga de volgende keer wel iets minder (en fijne ipv gewone kristal) suiker en meer cacaopoeder gebruiken.

Dit weekend wil ik graag de chocolatchipkoeken van Miljuska maken, maar ik heb geen mixer. Nu zit ik eraan te denken een kitchenaid te kopen :sweat_smile: (de brownies waren mijn eerste ‘niet healthy’ baksel sinds jaaaaren en nu heb ik bedacht dat ik vaker wil gaan bakken).

1 like

:scream: Wat vond je er niet lekker aan?
Ik vind ze de perfecte mix van fudgy en iets knapperig.

ik vind het fijner dan gewone botercrème, maar botercrème is dan ook niet echt mijn ding. Persoonlijk vind ik het dan weer wel snel wat te zoet worden, waardoor ik er ook weer snel genoeg van heb. Maar ik maak dat wel heel graag:). Zo’n glanzende, gladde, meringue geeft mij bijna dezelfde kick als het kraken van een crème brûlée korstje:p

Ja ik ben ook geen fan van normale botercrème, maak meestal een cream cheese variant, maar wilde ook wel eens wat anders proberen. En ik hou wel heel erg van merengue…

Je kan het sowieso proberen, moeilijk is het niet. Kardemombiscuit met sinaasappeljam klinkt wel super lekker!

1 like

Voor de mensen die geen gist kunnen vinden, maar wel 200 gram bloem in huis hebben hier misschien een leuk recept voor Schotse scones (waar scones dus blijkbaar oorspronkelijk vandaan komen)

2 likes

Ha toevallig, ik heb beiden van het weekend gemaakt! En beiden echt superlekker.

10 likes

:heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes: Zijn dit deze?

1 like

@jigglypuff @FrauHelga ze zijn echt super lekker! #dichtgroeien

2 likes

Ahhh top, dank je wel! Ik heb er alles voor in huis ook nog. :muscle:

1 like

Cinnamon rolls met roomkaastopping :yum:

19 likes

:drooling_face::drooling_face::heart_eyes:

1 like

Net een ontbijtkoek in de oven gezet. Ik had niet genoeg keukenstroop en heb maar appelstroop erbij gedaan. Is natuurlijk een stuk dikker, dus fingers crossed. Over twee dagen weten we de smaak

5 likes