Baktopic (Deel 1)

Haha dat is wel heel toevallig zeg!! Ziet er heerlijk uit hoor :heart_eyes:

Heb net een kitchenaid besteld :grimacing: :face_with_hand_over_mouth: En een oventemperatuurmeter en 2 extra beslagkommen :thinking:

11 likes

KitchenAid ga je écht geen spijt van krijgen :heart_eyes:

1 like

Gaaf! Welke kleur heb je gekozen?

Zwart :heart_eyes: ben erg benieuwd! Nu móét ik wel vaker bakken :sweat_smile:

1 like

Ik bak echt veel vaker sinds ik een keukenmachine heb! Zoveel makkelijker om deeg te knedenn, merengue te kloppen etc.

1 like

Nee deze https://www.culy.nl/recepten/chewy-chocolate-chip-cookies-van-miljuschka/

1 like

Dit klinkt echt heel lekker! Volg je een recept of is dit een eigen bedenksel? Ben wel benieuwd namelijk hoe je het maakt :slight_smile:

Uit verveling maar gaan bakken met spullen die ik nog in huis had.

Kokosmakronen

Dit recept gebruikt: https://rutgerbakt.nl/koek-recepten/kokosmakronen-met-limoen-recept/

En van de overige eidooiers die ik over had nog mayo gemaakt. Zonde om weg te gooien. Wel een rotklus haha

18 likes

Haha, die kitchenaid staat de hele tijd zo verleidelijk te lonken dat dat geen probleem is!

Eigen bedenksel! Ik laat wel weten of het wat geworden is en zal dan ook even delen wat ik uiteindelijk heb gedaan

1 like

Het is niet echt bakken, maar ik ga eind van de week deze maken:

Ik heb net een hakmolen besteld, want de laatste keer dat ik koekjes moest verkruimelen, zat mijn hele keuken eronder.

1 like

Heb ze zelf niet gemaakt, maar onderstaand recept is misschien een optie? Weet niet of het genoeg zandkoekje is hoor.

1 like

Ja ik moet er op terug komen haha. De eerste dag waren ze niet lekker maar nu na 2 dagen zijn ze wel oké. Alsnog niet de lekkerste brownie die ik ooit gegeten heb, maar ik ben ook niet zo’n fan van deze noten

Gisterenavond deze gemaakt als verjaardagscake, maar wat een teleurstelling. Was gisteren al meh, weinig smaak en warme citroen was niet zo lekker. Het recept zei dat hij lekkerder werd na een have dag koelkast en een beetje een cheesecakeachtige structuur zou krijgen. Echt een deceptie, het is nu net een spons :joy:

Thanks voor de tip van de bakbijbel trouwens! Kreeg hem vandaag binnen. Staan echt handige tips is en zag al genoeg recepten die ik wil uitproberen :smile:

1 like

Ik vind noten in brownies sowieso niet nodig, dus die heb ik er zelf uit gelaten. Maar wat is er nu ‘mis’ mee? Smaak? Structuur?

Het is al een stuk beter na een paar dagen gelukkig. Ik vind ze niet fudgy (noem je dat zo), ik proef de suiker ook te goed. Kan ook aan mijn oven liggen, die werkt niet helemaal goed…

1 like

Had je wel echt volle yoghurt gebruikt? I learned the hard way dat als je magere producten gebruikt i.c.m. poedersuiker het altijd te vloeibaar wordt.

1 like

De boeken van Rutger Bakt zijn gratis te lezen met het Kobo Plus abonnement. Misschien een tip!

2 likes

Oh ja dat heb ik ook wel eens gehad met een recept, niet bij de brownies, maar dat je de suiker nog proeft. Denk dat het wel eens kan liggen aan hoe lang je hebt geklopt/gemixt. Het moet echt heel licht van kleur worden en fluffy achtig.

1 like

Sorry voor de dubbelpost maar ik heb net roze koeken gemaakt en zo hè, die zien er echt delicious uit. Zo mooi roze! (De hoeveelheid glazuur is alleen meer voor 24 cakejes dan voor 12. Dus mocht iemand nog weten wat je met overgebleven glazuur kan)

45 likes