Baktopic (Deel 1)

Goed om te weten dat dit niet de real deal is. Zat laatst al te denken waar had ik toch een recept gezien voor deze koekjes? Dat was dit recept dus.

Ik vraag me wel af hoe je die creme zou moeten omschrijven en dus namaken. Want het is idd geen glazuur, geen royal icing maar ook zeker geen botercrème. Zou een Italiaanse boyercr met misschien in de buurt komen qua structuur?

Nou dan ga ik idd niet nadat dit pak op is deze koekjes bakken maar gewoon weer een nieuw pak kopen, haha. Het is ook niet echt stijf geklopte slagroom hè. Stom is dat als je iets niet kan duiden. Maar bedankt voor de waarschuwing ^^

1 like

Heeft iemand de gouden tip zodat homemade scones niet droog worden? :slight_smile:

Wat is een lekker zoet recept om te maken met bladerdeeg? Ik kom met googelen vooral veel plaattaarten tegen, maar die lijken me allemaal een beetje meh. Een appelstrudel vind ik zo winters voor met dit weer.

Tarte tatin misschien?
Heb geen goed recept voor je helaas, heb het nog nooit gemaakt. Mocht je dit maken en iets goeds vinden, let me know.

Ik plaatste hier laatst dat ik zelf cake uit pak laat mislukken maar wel geniet van jullie recepten. Ik kijk net in de koelkastdeur en zie zo’n klein pakje melk staan die ik had gekocht omdat wat op de verpakking van die cakemix stond. Ook vergeten dus :joy:. Voortaan gewoon weer kant-en-klaar hier.

Die heb ik ook nog nooit gemaakt, maar dat is misschien wel een goed idee!
De andere optie die ik nu overweeg is trouwens tompouce, lijkt me ook best leuk om een keer te maken.

1 like

Bakken jullie nog iets voor Pasen? Zo ja, wat? Ik ben op zoek naar wat inspiratie :joy:

Ik ga een Babka maken :grin:

4 likes

Niet echt bakken, maar wel speciaal voor Pasen, ik ga advocaat maken! Hopelijk lukt dat dit keer goed, heb het een paar jaar geleden gemaakt en toen had ik stukken ei en dat is echt super nasty kan ik je vertellen :joy:

Hier kan je dan natuurlijk zo’n sneeuw ster taart mee maken!

Edit: kwam net dit recept tegen https://deliciousmagazine.nl/site/recept/wprm-gevuld-brood/ misschien een leuk idee?

2 likes

Ik ga een gevlochten kaneel brood maken en een luchtige cake met paaseitjes erin :smile:

3 likes

Deze net gemaakt. Echt mijn favo kwarktaart in de lente en iedereen is er altijd enthousiast over. :heart_eyes:

3 likes

Scones horen een beetje droog te zijn.
Juist samen met de cottage Cream is dat evengoed combo

1 like

Moskovische tulband!

1 like

Welk recept gebruik je voor je brood?

Ik ga deze proberen!

2 likes

Ik heb ze zelf alledrie niet, dus kan je niet echt verder helpen. Maar op bol.com of andere verkoopsites staan vaak wel inkijkexemplaren. Dan kun je een beetje een idee krijgen van de recepten!

Rutger heeft volgens mij ook een boek met alleen cakes. Ik heb hem zelf niet, maar dit klinkt echt als iets voor jou!

Edit: deze dus:
https://www.bol.com/nl/f/masterclass-cakes/9200000104885023/

1 like

Waarom lijkt mijn cake op een inlegkruisje? Heb er niks geks mee gedaan en aan de randen is hij wel goed gerezen?

Bij nader inzien denk ik geen goed idee om een deel van de boter door olie te vervangen…

41 likes

Staat hier misschien iets bij wat het kan zijn?