Baktopic (Deel 1)

Hoe groot is deze ovenschaal? In het recept staat 15x30, maar daar heb ik geen equivalent van. Zou ik het beter in een iets kleinere of iets grotere vorm kunnen doen?

Hoort de bodem een beetje zacht te zijn? Ik had meer een knapperige koek verwacht, maar dat is het niet en bij jou ziet het er ook wat vettig/zacht uit.

1 like

Dit weekend heb ik een prinsesstårta gemaakt, lemon meringue pie (oude foto, maar zelfde taartje) en de worteltaart van @Tedmosby, ga hem straks proeven :sweat_smile:!

106 likes

Ze zien er heel mooi en smaakvol uit! Wat zit er in die witte taart? Meerdere lagen als ik het goed zie.

Het is dit recept! De drie lagen cake heb ik gebakken in een springvorm van 15 cm. de cakes werden wel erg hoog dus heb overal ongeveer een cm vanaf gesneden. Aan de frosting heb ik iets meer cream cheese toegevoegd. Maar vond het alsnog iets te weinig frosting voor de taart want ik heb echt alles erop, en ertussen gesmeerd :smile:.

1 like

Dank je wel. Heb hem opgeslagen voor als ik inspiratie heb om te bakken :grin: maar ze zien er echt allemaal heel mooi en lekker uit!

1 like

Wauw wat een mooie taarten en klinkt ook lekker.

1 like

Wow, wat ontzettend mooi zeg :heart_eyes:

1 like

WOAH! Supermooi, zien er stuk voor stuk ook echt zo lekker uit :drooling_face:

1 like

Ja dat heb ik ook idd, een beetje zacht en vettig. Ik vind het maar een lastige koek als ik eerlijk ben, haha. Zelf ben ik er vanuit gegaan dat het zo goed is, want het lijkt gewoon gaar te zijn. Maar het is geen knapperige bodem. Meer een beetje taai en chewy? De hele bovenlaag is er een soort van ingetrokken ofzo. Maar ja of het echt zo hoort… 🤷

Ik heb ook maar weer eens gebakken. Niet de beste foto want hij is voor morgen en ik wil hem het liefst zo lang mogelijk in de springvorm houden (zit een deksel op dus kan hem op die manier afgesloten wegzetten), maargoed:

Witte chocolademousse taart met een bodem van Oreos en chocolade ganache.

Heb trouwens ook nog advocaatmousse gemaakt die ik morgen in een toetje ga verwerken. Heb nu alleen nog heel veel advocaat over dus daar moet ik nog even iets voor verzinnen. Een liter oplepelen is een beetje veel vant goeie

14 likes

Hahaha je omschrijft precies hoe ik er ook over denk. Ik vind de smaak wel echt lekker trouwens!

1 like

Heel de dag Snowball cocktails drinken.

2 likes

Oh wauw had hier nog nooit van gehoord, maar heb het net even opgezocht en klinkt goed. Vanavond meteen even proberen!

1 like

Wauw dit zou niet misstaan in de vitrine van een banketbakker zeg! :heart:

3 likes

Prinsessentaart :heart::heart: Die moet ik ook nog eens maken! Welk recept heb je gebruikt? Hij ziet er prachtig uit!

1 like

Heb bijna dezelfde cheesecake gebakken als vorige week, alleen dan ipv frambozen met mango #paasversie. Ben benieuwd of dat ook smaakt.

Wowwwww! Wat mooi!

1 like

Ik heb dit recept gebruikt:

https://www.mathem.se/recept/prinsesstarta

En volgens dit filmpje in elkaar gezet:

Biscuit
60 g bloem
75 g potatismjöl (weet niet of ze dit in Nederland hebben)
1 theelepel bakpoeder
4 eieren
180 g suiker

Vulling en decoratie
100 g frambozenjam
150 g frambozen (heb ik niet gebruikt)
600 g slagroom
poedersuiker
marsepein (roze en groen)

Banketbakkersroom
4 eieren
80 g suiker
28 g maizena
250 ml melk
1 vanillestokje
20 g boter

Verder kwam ik dit recept ook tegen, is ongeveer op dezelfde manier gemaakt :smile:

2 likes

Dank je!

1 like