Wauw wat een mooie taart! Is vast heeeel machtig en vast super lekker. Heb je het recept misschien ook?
I want!
Woww de dingen in dit topic zijn echt fantastisch. Zo zou een seizoen heel ff bakt kunnen zijn.
Oehhhh, receptje please??
@Marquez @anon67544534 @Pheebs Wat lief, dankjewel!
Het is wel mijn eigen blog, dus hopelijk is dat niet erg; https://www.keukenrebellen.nl/zoet/tiramisu-taart-met-bodem-van-oreo/
Ik heb voor het eerst brood gebakken, in een gietijzeren pan het was heel simpel en het brood is enorm lekker!
Meerdere recepten gecombineerd haha. Dit recept (https://www.jocooks.com/recipes/no-knead-bread/#wprm-recipe-container-13740) komt het meest overeen. Ik heb speltmeel en tarwebloem gebruikt en van de hoeveelheid deeg twee broden gemaakt (ik heb maar een kleine 20cm gietijzeren pan).
Jullie inspireren mij en daardoor wil ik ook meer gaan bakken! Ik heb met pasen een monchou taart gemaakt. Mijn mixer ging alleen stuk tijdens het maken… hebben jullie tips voor een goede mixer? Het liefst tot €30/€40 als dat mogelijk is.
Bedoel je dan een keukenmachine of een handmixer? Ik zat toevallig dit weekend naar een handmixer te kijken en deze krijgt hele lovende recensies en kost slechts 20 euro;
https://www.blokker.nl/p/philips-handmixer-daily-collection-hr3700-00/1898225?gclid=Cj0KCQjw-Mr0BRDyARIsAKEFbee_x6LzalMIe7t_nL2orAIy4GZJPcKlJDHKwY1iY1uLJYsjYrxsIUEaAlzjEALw_wcB
Ik maak zelf vaak deze taart, maar die is wel vrij zomers misschien omdat er veel fruit in gaat. Maar is echt super simpel.
Deeg
250 Gr. Koude boter in blokjes
125 Gr rietsuiker
75 Gr geraspte kokos
150 Gr bloem
60 Gr havermout
Vulling
4 moesappels, 4 rijpe perziken (blik wil misschien ook wel als je goed droog dept) beide in stukjes
30 Gr boter, 2 el kristalsuiker, 2 el kaneel, 2 tl gemberpoeder
Doe alles voor het deeg behalve de havermout bij elkaar en meng met je vingertoppen tot een kruim. Meng de havermout erdoor
Bak het fruit in de kruiden in een pan. Doe dit in een ovenschaal (belangrijk dat die dicht is. Anders gaat het lekken en dat stinkt!) Doe het kruimeldeeg er over en leg er klontjes boter bovenop.
Ongeveer 25 minuten in de oven op 200 graden
Edit: vulling kan je veranderen natuurlijk! En het is een recept van Leila Lindholm
En een carrot cake? Heel makkelijk en lekker!
Die klinkt goed inderdaad!
Ik heb een Tomado handmixer gehad waarbij de langzaamste stand inderdaad supersnel was. Heel vervelend want het zorgde voor rommel als ik bloem etc gebruikte.
Oh ja carrot cak is ook super lekker en makkelijk. Wat voor wortels gebruiken jullie eigenlijk?
- Winterpeen
- Bospeen
- Geschraapte worteltjes uit de koeling
- Wortel uit blik/pot? (Lijkt me niet maar who knows)
0 stemmers
Winterpeen want zo’n grote dikke peen heb je veel sneller geraspt dan dunnere kleinere wortels.
Ik gebruik gewoon dit
Handmixer! Ik heb hem even bekeken en ziet er goed uit! Ik ga hem bestellen, dankjewel!
Heeft iemand een goed recept voor cinnamon rolls Incl glazing?
Ik gebruik Laura Vitale’s recept al jaren!
Perfect, thanks ik ga het proberen!
Heeft iemand ervaring met worteltaart invriezen waar roomkaas glazuur opzit? Kan dat goed of niet?