Baktopic (Deel 1)

Geen ervaring mee maar wel meermaals gelezen dat het niet zo lekker is met roomkaasglazuur.

1 like

Eerste poging tot supersimpel brood! Veel makkelijker en voldoenend dan ik dacht. :smiling_face_with_three_hearts:

15 likes

Had niet zoveel inspiratie, dus het zijn chocolate chip m&m koekjes geworden vandaag :woman_shrugging:t3:

5 likes

Bak jij dit recept gewoon in een brownievorm, of heb je daar te weinig beslag voor als je 1x het recept maakt?

Ik bak m in een ronde taartvorm van 18 cm doorsnee!

1 like

Ik heb dit Italiaanse recept gebruikt. Je kunt de site blijkbaar automatisch vertalen, maar als dat niet ideaal is wil ik dat best doen!

Worteltaart gemaakt!

18 likes

Mijn allereerste poging tot pizza bakken, vrijdag staat poging twee op de planning :smile:

16 likes

Klassieke appelcake gebakken. Vriend wil altijd dat ik appels meeneem en dan worden ze slecht :roll_eyes: dus nu maar appelcake gemaakt om overschotjes kwijt te raken. Hij neemt het mee naar z’n collega’s morgen!

25 likes

Ik denk dat dit de reden is dat jouw vriend om teveel appels vraagt. Ziet er mooi uit!

5 likes

Iemand nog meer leuke recepten met appel? Heb ook een hoop appels liggen. Maar wil iets anders dan de klassieke appeltaart. Dacht misschien aan een Italiaanse crostata met appel maar kan ik niet echt goede recept voor vinden en ook beetje saai wellicht.

Dat begin ik ook te vermoeden inderdaad… :thinking:
Hij kreeg overigens in de supermarkt vandaag twee (!!) dozen paaseitjes mee om op z’n werk uit te delen omdat hij in een essentiële sector werkt. Iemand zal graag gezien worden door zijn collega’s morgen!!

Misschien kan @anon28710462 helpen met de crostata?

Anders misschien appel scones, kwark bollen met appel, veranderen in appelmoes en iets Vegan bakken, of dit recept is ook bijzonder/niet saai: https://www.timelessfood.com/recipe/apple-lentil-cake/
Of appel cheddar taart, appelflappen, donuts gevuld met appel

1 like

Dit recept is mijn ride or die, laat me weten als je hulp nodig hebt met het vertalen! (:

Vooral haar eerste regel!

1. Eet het lekkers op.

:speak_no_evil:

1 like

Deze van Rutgerbakt is echt een aanrader!

Eindelijk weer wat tijd kunnen vinden om te bakken. Er staat inmiddels een monchoutaart op te stijven in de koelkast!

Ik maak vaak chocolade bananenbrood volgens dit recept; https://www.makingthymeforhealth.com/flourless-vegan-double-chocolate-banana-bread/. Erg lekker!

2 likes

Wat voor smaakstof gebruiken jullie voor bijvoorbeeld in meringue? Kan ik daar gewoon bijv citroensap, vanille-extract of cacaopoeder aan toevoegen? En als ik iets van frambozensmaak wil doen of zo, hebben jullie tips voor merken/webshops die extracten verkopen?

Ha die heb ik van t weekend voor het eerst gemaakt, bevalt goed! Al zal ik de volgende keer minder/geen chocola doen maar dat is natuurlijk persoonlijke voorkeur.