Baktopic (Deel 1)

Ik heb wel eens oranjebloesem water toegevoegd en smaakte echt heel goed

1 like

Ik heb er weleens vanille extract en citroensap in gedaan. Wel zo min mogelijk ivm de structuur. Echt een halve theelepel tot 1 theelepel.

1 like

Herkenbaar… Ze lijken dan zo zacht! Maar ze horen echt zo zacht (tenzij je brosse koeken wil).
Mag ik vragen welk recept je hebt gebruikt?

1 like

Wat een leuk receptenboek! Gebruik je hem vaak?

Ik heb vorig jaar van mijn broertje specerijen uit Maleisie gekregen. De gember & kurkuma waren superlekker en bijna op. Maar ik kreeg ook een pot met groen poeder, dit bleek pandanblad poeder.
Nu heb ik me al rot gegoogled over wat ik daarmee kan, maar vind bij veel recepten dat ze extract of paste gebruiken, maar dus geen poeder.
Ik ben voornemens deze week ‘gewoon’ een pandan cake te bakken en dan het poeder te gebruiken ipv extract, maar wellicht zitten hier nog mensen die weten wat ik ermee kan :smiley:

Ik ben ook hardleers hoor. Maar dit recept ziet er lekker uit, dank je wel! :heart:

1 like

Ik heb er wel eens firni/firnee mee gemaakt. Dat is een soort melkpudding met rozenwater en kardemom. Lijkt een beetje op een Oosterse custard. Ik had het uit een Perzisch kookboekje, maar er zijn online veel recepten te vinden.
Uit datzelfde boekje heb ik ook wel eens een tutti-frutti gemaakt met een beetje rozenwater erdoor. Was ook heel lekker.

3 likes

Stroopkoeken gemaakt met een recept van Rutger. Echt heel veel werk omdat mijn oven niet zo groot is. En het is echt even inkomen om het heel mooi dun te krijgen zonder dat het deeg scheurt (te warm was het) maar zelfs de dikke waren prima!

39 likes

Ik kwam een recept tegen voor madeleines en aangezien ik mijn madeleine vorm nog nooit heb gebruikt, gaat dit op mijn to do lijstje voor in de vakantie. Iemand al ervaring met madeleines?

Ik ook, toevallig moet ik vandaag nog even naar de Appie voor een potje kruiden…

2 likes

Proberen kan zeker, maar volgens mij wordt het echt een plakboel dan :joy:

Hè balen… maare wat je ook kan doen, maak de helft van de stroop en smeer dit op een of ander willekeurig koekje. Want echt die stroop is :drooling_face:

1 like

Als je een figuurtje van fondant wil ‘boetseren’ hoe lang van te voren kan je dit dan maken? En hoe kan je het figuurtje dan het beste bewaren?

Marsepein bewaar ik in een plastic bakje tot ik het erop zet.

1 like

Rutger :grin:

Het recept van Laura is ook goed. Ik vind madeleines heel leuk om te bakken, ze delen makkelijk uit en ze zijn lekker luchtig.

1 like

Oh dan gaat het helemaal goed komen! @Waterverf ik wilde inderdaad zijn recept gaan gebruiken :grinning:

Ik laat wel even weten hoe het is gegaan :sweat_smile:

1 like

In combinatie met pistache super lekker. Ottolenghi heeft er veel recepten van, als ik er aan denk kan ik je er een doorsturen dat hier een topper is (een niche met rozenwater frambozen en pistache)

1 like

Net mijn laatste baking soda (uit een zakje van Dr. Oetker) gebruikt voor cookie bars, en bij AH is het steeds niet leverbaar. :pensive: Daarom heb ik het nu maar besteld bij de Leukste Taartenshop, samen met bakpoeder, Crisco en wat bakvaste chocolade.

Zometeen nog een appelplaatkoek in de oven schuiven :sweat_smile:

13 likes