Baktopic (Deel 1)

Helaas geen echt recept, heb een bakmix van een molen hier uit de buurt gebruikt :sweat_smile:
Dit is een foto van de bakmix, de ingrediënten ervan zijn vrij simpel dus misschien kun je er wat mee! Heb overigens de helft van de bakmix en ingrediënten gebruikt

1 like

Lijkt qua ingrediënten op deze die erg lekker is:

2 likes

Ennn mijn bestelling is al binnen! Ik heb laten verzenden met PostNL. Superfijn dat ze zo snel konden leveren. :heart:

Ik ben echt een baknoob maar heb nu in m’n hoofd gehaald dat ik graag cupcakes wil maken. En dan met zo’n mooie toef (botercreme?) erop. En ik dacht aan misschien iets met lemon curd ofzo. Ik zie alleen door alle bomen het bos niet meer als ik google, toevallig iemand een foolproof succesrecept voor zoiets?

Superlekker bananenbrood gemaakt

8 likes

De lemond curd uit het recept van de citroen meringue taart van Uit Pauline’s Keuken vond ik goed te doen. Had ook nooit eerder lemon curd gemaakt en hij was goed gelukt. En anders vind ik de filmpjes van Rudolph van Veen van 24kitchen altijd heel leerzaam.

Vraagje: Ik heb een cheese cake gebakken met een bodem van gemalen koekjes en gesmolten boter, maar de bodem is aardig zompig geworden. Weet iemand hoe ik dat kan voorkomen?

1 like

Misschien de verhouding koekjes en boter?

Oh dat zou best kunnen! De koekjes die ik gebruikte voelden ook nogal vettig aan, zal niet mee hebben geholpen

Ik heb de boterkoek van Rutger (https://rutgerbakt.nl/koek-recepten/recept-de-perfecte-boterkoek/ ) gemaakt, echt heerlijk :ok_hand:
Dat zoiets simpels zo lekker kan zijn he haha :heart_eyes:

15 likes

Oh die ziet er goed uit, welk recept heb je gebruikt?

Iemand een goed en simpel recept voor kaastaart?

Meer mensen die toevallig morgen oranje tompouchen gaan maken? https://miljuschka.nl/zoete-recepten/maak-zelf-je-eigen-oranje-tompouce dit recept wilde ik gaan volgen, maar ik vind het zo lelijk dat die bladerdeeg echt heel hoog gerezen is. Heeft iemand misschien nog een tip om dit nog platter te krijgen?

Een gebakken cheesecake? Dan zijn de recepten van OhMyFoodness erg goed.

1 like

Misschien een bakplaat erop leggen als het uit de oven komt? Geen idee of dit werkt hoor :woman_shrugging:t3::grin:

1 like

Een bakplaat er over leggen inderdaad!

1 like

Ik ga het toevallig ook morgen maken en ga het recept van Robert (Heel holland bakt) volgen. https://heelhollandbakt.omroepmax.nl/recepten/details/tompoucen/
In het filmpje geeft hij aan dat het vele rijzen tegen gegaan kan worden door echt heel erg veel gaatjes er in te prikken. En dan echt gaatjes, geen deukjes (zoals hij het zegt).

1 like

Bedankt voor jullie tips! Ga ik toepassen met die bakplaat. En heeeeel veel gaatjes prikken, haha.

@Koekwaus ga je de bladerdeeg zelf maken? Ik durf het niet zo goed aan want het lijkt me zo bewerkelijk of is het wel goed te doen?

Madeleines batch #1: iets te bruin en het randje was wat krokant terwijl ik het liever als een helemaal zacht, luchtig cakeje heb.

Nu zit batch #2 er in. Iets lagere temperatuur en iets minder heftig ingevet. Hoop dat dat helpt!

10 likes

Batch #2 is een stuk beter gelukt!

29 likes

Ik heb gister tompouce gemaakt met een recept van Rutger. Het bladerdeeg moest je afbakken met een ovenrooster erop zodat het plat zou blijven, dat werkte goed!

Mijn vulling is trouwens niet vast genoeg geworden, dus ze zien er alsnog rampzalig uit :sweat_smile: Maar het is wel lekker geworden!

18 likes