Baktopic (Deel 1)

Ik ga zometeen bladerdeeg maken, dus ik kan je nog geen tips geven. Volgens mij is het vooral een kwestie van tijd, maar het moeilijkheidsniveau valt volgens mij wel mee. Morgen ga ik kaasvlinders bakken naar recept van een banketbakker die mijn ouders kent.

Oh wauw! Ziet er heerlijk uit!!! Hoeveel koeken had jij uit het recept? Hier zijn ze trouwens al weer op :weary:

Oeh dat ziet er zeker goed uit! En goed om te weten dat het werkt met die bakplaat.

@George kaasvlinders, lekker! Misschien heb je wel gelijk en is het idd een kwestie van tijd en valt het mee hoe moeilijk het is en maak ik het groter in mijn hoofd. Ik koop gewoon voor de zekerheid kant en klaar bladerdeeg, heb ik sowieso tompoucen.

2 likes

Ja ga het zelf maken. Heb dat nog nooit eerder gedaan dus ben zelf ook wel benieuwd of dat gemakkelijk gaat. Zal morgen een foto plaatsen over de tompoucen, jij ook?

1 like

Zelf bladerdeeg maken doe ik volgens de video van Kees Holtkamp op YouTube. Nog nooit mislukt. Helaas is het hier eigenlijk al te warm in huis om het een beetje vlot te kunnen maken nu.

1 like

Die van Miljuschka; was mijn 2e recept van haar en vind ze eigenlijk top.
Niet te ingewikkeld, duidelijk omschreven, niet teveel lastig te vinden ingrediënten

1 like

Dank je, ik ga hm morgen proberen!

1 like

Wil fotos zien hier!

1 like

Zuurdesembrood gemaakt (met eigen starter). Voor een eerste keer brood bakken opzich tevreden, woensdag nog een keer proberen en dan proberen om hem beter geshaped te krijgen…

29 likes

Dit vind ik een hele mooie eerste poging hoor! Je kan hem nog wat donkerder bakken als je zou willen, welk recept heb je gebruikt?

Ohhh wat baal ik dat er geen enkele supermarkt hier nog gist op voorraad heeft. Anders ging ik morgen direct dit maken.

Naar recept van foodfromclaudnine! Had weinig vertrouwen in het deeg toen ik ermee aan het werk was. Maar nu ik het ongeveer weet lijkt mij het ook wat makkelijker te handelen!

1 like

Ik zie vaak dat de droge gist op is, maar de verse echt nog vol op voorraad is. Is dat geen optie?

Bij de supermarkt ben ik dat nog niet tegengekomen. Maar ik hoorde net van een vriendin dat de bakker wel verse gist verkoopt, dus ik denk dat ik daar ergens deze week ff langs ga!

Ik liep hier ook tegenaan en heb het online bij een molen gekocht!

1 like

AH, Jumbo en PLUS hebben dit vaak wel, is alleen even zoeken omdat het van die kleine blokjes zijn.

1 like

@anon95331300 Tataaaaaaaa!

Ben benieuwd hoe hij smaakt, het beslag was in ieder geval heerlijk, haha!

Edit: Oh my Lord, eindelijk LEKKER bananenbrood!

10 likes

Stroopwafelcake!

17 likes

Heb deze vanochtend gemaakt, resultaat is echt heel erg lekker! :yum:

1 like

Ik heb deze net gemaakt:

Goed recept! Geen geduld om er driehoekjes van te snijden, dus het zijn rechthoekjes geworden.

11 likes