Baktopic (Deel 1)

Voor iedereen die zich wel eens af heeft gevraagd, kun je over datum gelatine nog gebruiken? Heb ik een duidelijk antwoord Nee! Tenminste niet als het iets van acht maanden is.

Dus ehm tja zo zag mijn banketbakkersroom eruit (en het smaakte ook vies!)

En dit is mijn zielige tompouce geworden met een vulling van slagroom. Gelukkig heb ik nog oranje m&m’s. (Tis uiteindelijk kant en klaar bladerdeeg geworden)

Ik had ace drank gebruikt voor de glazuur, maar de volgende keer wil ik proberen mango met frambozen/aardbeien te mengen voor een mooie oranje kleur.

2 likes

Ahw wat een sneu gezocht haha. Heb je verder nog genoeg van je ingredienten in huis? Want dan kan je ook ff een ander recept opzoeken, ik heb nog nooit banketbakkersroom met gelatine gemaakt.

1 like

Vanmiddag heb ik zelf bladerdeeg gemaakt en er kaasvlinders van gebakken. Zeker een aanrader!

23 likes

Oh hoeft dat normaal gesproken niet perse? Ik heb daar niet eens over nagedacht. Had nog wel genoeg ingrediënten in huis gehad.

Later nog maar x proberen. Dit was gelukkig ook maar genoeg voor twee stuks. Dus niet een hele dag staan zwoegen.

En stiekem vind de bovenkant toch altijd het lekkerste :wink:

@koekwaus hoe zijn die van jou geworden?

@george, die kaasvlinders zien er erg mooi uit! Binnenkort nog toch eens zelf bladerdeeg proberen te maken. Hoe vind je het om te doen?

1 like

Nee hoeft niet! Dit recept gebruik ik altijd, al laat ik m geloof ik iets korter dan 4 min doorkoken, maar precies weet ik t niet want dat doe ik altijd op zicht (hou er iig rekening mee dat het bij het afkoelen nog iets steviger wordt dus sowieso niet te lang laten doorkoken)

1 like

Het was eigenlijk super simpel! Het kost vooral wat tijd, maar het maken zelf ging erg makkelijk. Zeker het uitproberen waard!

1 like

Net snel kwarkbolletjes gemaakt. Ze ruiken goed, benieuwd naar de smaak!

12 likes

:heart_eyes: Ohhh die lijken me lekker, en ze zien er net zo uit als de kwarkbolletjes die mijn bakker soms heeft! Hoe maak je deze?

Ja, zo ruiken ze ook! Ik heb dit recept gebruikt: https://www.francescakookt.nl/hemelse-kwarkbollen-en-hoe-staat-pbp

Maar dan met rozijnen (even laten wellen) ipv blauwe bessen.

2 likes

Dankjewel voor de inspiratie! Ga nu m’n bed uit rollen om ze te maken hahaha

1 like

Dank je wel! Deze zet ik op het lijstje voor het weekend.

Oeehh ik ga deze ook binnenkort maken denk ik! Ziet er goed uit!

Hoe eet je dit? Gewoon “zo” of met beleg?

Ik eet ze gewoon zo. Met wat roomboter en jam is vast ook lekker! Maar ik vind ze zo los al lekker en zoet genoeg.

1 like

Hoe krijg je ze zo mooi gesneden? Ik heb ook wel eens kaasvlinders gemaakt maar als ik dan dunne plakjes van de rol bladerdeeg af wil snijden, trek ik die vlindervorm meestal uit elkaar… aan de scherpte van de messen ligt het niet, de messen zijn scherp genoeg.
Maar moet ik nou een koksmes gebruiken, broodmes, klein mesje… en snijden als de rol nog koud is of juist kamertemperatuur? :woman_shrugging:t3:

Je moet ze inderdaad koud snijden! Ik leg ze meestal een half uurtje in de koelkast, of een kwartiertje in de vriezer en dan snijden ze mooi. Ik gebruik dan een scherp, glad koksmes.

1 like

Wauw wat nice! Welk recept heb je gebruikt?

Ik heb een recept gekregen en die heb ik weer een beetje aangepast, dat is het volgende geworden; https://www.keukenrebellen.nl/hartig/kaasvlinders-zoals-bij-de-banketbakker/

1 like

M&M en pretzel cookies :two_hearts:

De vorm is mislukt, want had ze als balletjes in de oven gedaan (normaal zakken ze dan in tot koekjes) maar nu bleven het ballen. Dus toen alsnog platgedrukt en nog een paar minuten gebakken.

13 likes

Voor het eerst aardbeientaart gemaakt :strawberry:
afbeelding
Afbeelding op zen zij :sweat_smile:

13 likes