Voor het eerst kokosmakronen gemaakt. Ik vond het verhitten tot 55 graden heel lastig. Ik heb een vleesthermometer van de Hema die ik daar maar voor gebruikt heb, maar ik twijfel nogal aan de nauwkeurigheid van dat ding. Ze zijn lekker, maar heel kruimelig. Misschien toch niet genoeg verhit?
Wat heb je verhit dan?
Kokosmakronen maak ik met eiwitten, suiker en kokosrasp, daar bergjes van maken en dan in de oven. Of maak ik ze te simpel?
Haha, geen idee, ik ben ook maar een leek. Maar van rutger moet je dat mengsel verhitten tot 55 graden voor je er bergjes van gaat maken. Zijn ze bij jou wel stevig?
Ik heb ze nooit van Rutger gemaakt maar van Laura:
Het is al even geleden maar het ‘deeg’ was redelijk stevig en goed te scheppen. Wel een smeuïg eindresultaat.
Ik heb voor mijn verjaardag het boek Sweet van Yotam Ottolenghi gekregen en ben nu bezig met jojo koekjes met een rabarbervulling en pindakaaskoekjes daaruit te maken. Die vulling is iig al zooo lekker! Foto’s van resultaat volgen nog!
Ohhh die staat op mijn lijstje voor Moederdag.
Die chocolade koekjes met pistache en banaan zijn ook echt fantastisch. En die taart met verticale laagjes ook. En zo kan ik wel even doorgaan
Ik verhit het mengsel wel in een pannetje, maar gewoon totdat het iets dikker wordt (en niet verkleurt), geen idee wat de temperatuur dan is
Ik zou denken dat het kruimelige eerder ligt aan de verhouding natte/droge ingrediënten. Ik gebruik altijd gelijke hoeveelheden, 250 gr suiker, 250 gr kokosrasp en 5 eiwitten. Daarmee krijg je kokosmakronen die heel knapperig zijn aan de buitenkant en chewy aan de binnenkant. Zo vind ik ze zelf het lekkerste!
—
Ik heb gisteren brownies gebakken!
Wat een plaatjes!
Ik word hebberig van alle andere bakboeken die hier genoemd worden, maar Sweet is ook wel echt een pareltje. Qua originaliteit van de recepten en hoe duidelijk ze beschreven zijn, maar er staan ook zulke mooie foto’s in!!
Jaaa meringue klinkt ook goed! Het is inderdaad heel eenvoudig maar zo lekker.
Waar heb je het recept vandaan? Ik zoek nog een taart om te maken voor mijn verjaardag
https://favorflav.com/nl/recipes/classics/key-lime-pie/
Doet me eraan denken dat ik deze ook maar weer eens moet maken
Ik ontdek dit topic nu pas ! Ik bak bijna nooit meer, op bananenbrood na voor ontbijt. Dinsdag en woensdag ben ik vrij, dan wil ik witte chocolade chip cookies met pistache gaan maken. Zal aan dit topic proberen te denken voor foto’s!
Edit: is bakpoeder en baking soda nou hetzelfde of niet?
Wauw prachtig!