Broodjes gemaakt
Het einde van mijn meelvoorraad was in zicht maar gelukkig was het voor op voorraad bij AH.nl.
Dit ziet er echt mega lekker uit!
Ik heb gisteren havermoutkoekjes gebakken voor mijn moeder. Ze vond ze gisteren heel lekker! Het jammere is dat ze vandaag alweer hard zijn en de binnenkant moet chewy zijn. Heeft iemand misschien een succesrecept met tips over debijbehorende oventijd? Ik denk dat die van gisteren een paar minuten te lang erin zaten…
https://www.yummly.com/recipe/Eggless-Chocolate-Muesli-Cookies-2059853?utm_medium=yummly_amp_site&utm_source=yummly_amp_site# Ik heb deze al 2 keer gemaakt, 6 minuten in de oven op 180 graden en waren net de goede textuur vond ik
Voor degenen die nog cinnamon rolls willen bakken, heb ik nog een heel goed recept! Hij is van Menno van Heel Holland Bakt en dit recept stond jaaaaren geleden in de avrobode. Ik gebruik dit recept altijd als ik cinnamon rolls maak.
Dit soort manieren van recepten uitwisselen vind ik zo geweldig. Een recept dat jaren geleden uit een tijdschrift is gescheurd, een overgeschreven recept van een oud-collega of tante, een kopietje uit een bibliotheekboek, heerlijk. Doet me denken aan hoe we vroeger recepten uitwisselden voor alles op internet stond.
Hij komt inderdaad uit de bakbijbel!
Ziet er goed uit! Al geproefd? Is het uit het boek van Rutger? Ik wil dit ook gaan maken! Ik kan de ingrediënten net niet goed zien. Klopt dit? Vooral met vraagteken erbij kan ik net niet goed zien
400 Gr bloem
350 Gr bruine bastardsuiker
400 ML karnemelk
2,5 tl (?) bakpoeder
2 el (?) honing
3 el koekkruiden
1/2 tl (?) Tl zout
Mijn vriend heeft gisteren twee broodbakmixen van de Lidl meegenomen, spelt en zonnebloem. Ik ga er dit weekend eentje proberen, ben benieuwd.
Zag al een test ervan waarin gezegd wordt dat minder water nodig is (https://broodsmakelijk.nl/test-lidl-belbake-broodmix-speltbrood-bakmix).
Iemand ervaring met deze mixen?
Ja klopt helemaal!
Ik vind hem erg lekker. Ik heb hem 75 minuten gebakken, en hij was nu net goed! Dus zou hem denk ik niet korter doen, maar dat ligt ook aan je oven natuurlijk.
Er staan redelijk veel cakes in, ‘gewone’ basiscakes maar ook tulbandcakes en opgerolde cakes, cupcakes e.d.
Verder veel koekjes, taarten, gebak, maar ook dingen zoals donuts, oliebollen, pannenkoeken enzo.
Als je echt alleen cakes wil bakken zou ik denk ik eerder een speciaal cake kookboek kopen, maar als je ook van plan bent andere dingen te bakken is deze wel een aanrader
Ik heb onlangs kaneelbroodjes van betties kitchen gemaakt, geen mooie rolletjes, wel erg lekker!
En van Levine zijn ook heerlijk.
Nou hij is goed gelukt hoor, met gewone bloem!
Ik heb laatst gist gekocht in een iets grotere hoeveelheid dan normaal, bij een molen. Normaal heb ik zakjes van 7 gram van Dr. Oetker maar die waren langere tijd uitverkocht, en nu heb ik een pakje van 125 gram. Dat was de kleinst beschikbare verpakking.
Gist gebruik ik alleen voor pizzadeeg en ik ben er verder een beetje bang voor omdat gist een eigen willetje heeft en je met het rijzen zit. Maar ik wil me er toch toe zetten om wat minder bang te zijn voor gist. Wat zijn jullie succesrecepten?
Leker brood mee maken!
Mijn man bakt hier thuis brood. Hij maakt ‘s avonds het deeg met een kleine hoeveelheid gist en laat het dan de hele nacht rijzen. Werkt heel erg goed.
En als je je gewoon aan recepten houdt is gist toch niet anders dan bakpoeder?
Brioche is misschien leuk om mee te beginnen? Zo lekker!
Deze maakt mijn man: (iets gezonder dan normaal)
Dat klinkt lekker!
Het ‘probleem’ dat ik heb met gist is dat het levend is, moet rijzen etc. Bij bakpoeder en baking soda is dat anders. Voor mijn gevoel werkt dat makkelijker.