Baktopic (Deel 1)

Ohhhh dit lijkt me echt heerlijk! Zou je hier het recept van willen delen?

2 likes

Zeker, dit is hem: https://www.zoetrecepten.nl/recepten/cheesecake-2/de-ultieme-cappuccino-cheesecake/

Mijn moeder vond hem in ieder geval ook lekker!

3 likes

Super, dank je wel! Klinkt als iets wat mijn vader lekker gaat vinden en die is binnenkort jarig. :smiley:

1 like

Ik ben nu ik thuis werk meer aan het bakken en doe dat nog steeds met een handmixer van de Hema van zo´n 8 jaar oud. Ik heb nu dus bedacht dat ik een keukenmachine wil maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Een Kitchenaid vind ik prachtig maar die opzetstukken zijn zo belachelijk duur en ik heb natuurlijk net achter het net gevist met die Westwing-sale. Heeft iemand een tip voor een goede keukenmachine? Ik wil dat hij gewoon mixt en (pizza)deeg kan kneden en het liefst dat er een sapcentrifuge-opzetstuk op kan. Ik zag deze Kenwood bijvoorbeeld, maar volgens de reviews kan hij heel veel maar kan hij het allemaal niet zo heel goed, dus vraag me af of dit een goede keuze is (https://www.bol.com/nl/p/kenwood-prospero-km287-keukenmachine/9200000008136973/?bltgh=uvH9sTocdjbAFVDe-1BHpg.1_27.29.ProductTitle).

Ik heb dezeen vind die heel goed! Heef ook een krachtige motor en isniet zo duur

https://www.blokker.nl/p/bourgini-keukenmachine-4-5-liter-metallic-grijs/1555915

1 like

Ik heb vanochtend baksoda, bakpoeder en vanillearome kunnen scoren bij de Ah! En alle meel etc was ook weer op voorraad. Nu wil ik graag chocolate chip cookies gaan maken, heeft iemand nog een succesrecept?

2 likes

Heel toevallig heb ik hier een broertje van gekocht een aantal weken terug. Er zaten wel meerdere opzetstukken bij (sapcentrifuge, blender, grinder, vleesmolen, 3 snijplaten, En Dan de klopper/kneder/menger).
Ben er tot nu heel tevreden van! Gebruik hem bijna dagelijks, en heb er al succesvol broden, baksels, sapjes, pesto,… mee gemaakt!

Deze is het: Kenwood KHC29. W0SI Prospero+

1 like

De chocolate chip cookies van Miljushka vind ik lekker en iedereen lust ze. Ik vervang de pretzels wel altijd voor meer chocolade of macadamia nootjes.
https://miljuschka.nl/zoete-recepten/chocolate-chip-cookies-recept

2 likes

Oh volgens mij is dit de opvolger van die waar ik naar zat te kijken! Iets krachtiger en duurzamer blijkbaar. Helaas overal uitverkocht, ik ga hem in de gaten houden!

1 like

Heeft iemand wel eens een kruimelvlaai gemaakt (met roomvulling)? Mijn vriend wil deze graag voor zijn verjaardag vrijdag, maar de recepten online verschillen best veel en het moet dus in 1 keer goed gaan :sweat_smile:

1 like

Gisteren een aardbeien cake gemaakt! De smaak is lekker fris en zoet, maar ik vind de stukken aardbeien wat minder. Ze zijn een beetje zompig ofzo dus de volgende keer maak ik de aardbeien zo klein mogelijk zodat het zoveel mogelijk oplost in de cake zelf.

Ik heb deze dit weekend gemaakt. Lekker, maar proef geen theesmaak. Ik zou de volgende keer drie keer zoveel thee gebruiken, misschien dat dat nog iets uithaalt. Als extra had ik er grofgehakte hazelnoten doorheen gedaan, dat is echt een aanrader! Met pistachenootjes lijkt me ook lekker

2 likes

Ik heb voor het eerst in m’n leven broodjes gebakken. Ben er best trots op. Hoelang kneden jullie deeg eigenlijk wanneer je gist gebruikt?

26 likes

Denk dat je bij aardbeien door je cake altijd wel lastig uit gaat komen. Zijn echt vochtbommetjes die je dan door je beslag gooit.

1 like

misschien helpt het als je de aardbeien eerst door wat bloem oid haalt, ik zie dat vaak bij blauwe-bessen-cake recepten.

1 like

Ik kneed tot je een vliesje kunt trekken van het deeg, ligt een beetje aan de meelsoort enzo hoe lang dat is, met de Kitchenaid een minuut of 6, met de hand 10-20 minuten.

2 likes

De prospero variant is wel een van de meest compacte mixer van Kenwood en niet zo gericht op kneden. Kenwood raadt daarvoor hun mixers aan met meer dan 1000 watt, maar die zijn dan wel best prijzig.

Ik heb zelf de Kenwood Chef Elite XL KVL6330S (geloof die en mijn moeder de 6230S en zij bakt echt super veel en maakt echt meerdere keren per maand lekker brood ermee) en hij werkt echt als een tierelier. Ik gebruik de mixer wekelijks voor normale cakes en ong. 1x per maand voor deeg en echt geen moment spijt van gehad (ook al is het echt een rib uit je lijf). Super fijn dat je allerlei attributen erop kan zetten voor het malen van vlees, of hakken van groente, snijden of maken van smoothies. Kan nu al niet meer zonder dat apparaat.

De normale Chef kan volgens mij hetzelfde maar kleinere hoeveelheden waardoor het wel wat goedkoper is!

Het lukt mij nooit om zo een vliesje te trekken. Ook al stop ik het deeg 15 min in de KitchenAid.

Wat voor deeg maak je dan zoal? Mij lukt het bij de stevige degen (brood, pizza, broodjes) meestal wel, bij natter deeg als focaccia ofzo is het wat lastiger.

Voornamelijk pizza deeg en deeg voor worstenbroodjes. Ben echt benieuwd wat ik dan fout doe. Bij mij blijft het altijd best wel een stevige massa, ook al kneed ik daarna ook nog even met de hand verder. Maar ik ben ook niet zo een pro broodbakker.

Gelukkig komt het wel altijd goed uit de oven.