Baktopic (Deel 1)

Dat klinkt lekker!
Het ‘probleem’ dat ik heb met gist is dat het levend is, moet rijzen etc. Bij bakpoeder en baking soda is dat anders. Voor mijn gevoel werkt dat makkelijker.

Er was vandaag eindelijk weer bloem in de supermarkt. Stonden er nog 2 en heb ze allebei meegenomen. Dus nu staat er een cake in de oven.

4 likes

Oeh, dit klinkt lekker! Deze ga ik bewaren voor volgende keer.

Mijn recentste baksels waren een simpele chocoladecake en boterkoek van Rutger. Vooral die laatste was een succes, al heb ik er wel een beetje minder suiker ingedaan. Echt een bommetje.

1 like

Cappuccino cheesecake! Ik ga hem vanmiddag naar mijn moeder brengen voor moederdag.

34 likes

Influenced, dit recept door de helft gedaan

30 likes

Hier ook een moederdag baksel! Een mini rijstevlaai met kersen.

36 likes

Wow lijkt net professioneel dit

4 likes

Ohhhh dit lijkt me echt heerlijk! Zou je hier het recept van willen delen?

2 likes

Ah zo lief, dankjewel! :slight_smile: M’n eerste vlaai ooit, dus ben er best trots op haha. Voor wie wil, het recept komt van laurasbakery.nl en de kersen op siroop zijn gekookt met wat aardappelzetmeel om in te dikken!

1 like

Zeker, dit is hem: https://www.zoetrecepten.nl/recepten/cheesecake-2/de-ultieme-cappuccino-cheesecake/

Mijn moeder vond hem in ieder geval ook lekker!

3 likes

Super, dank je wel! Klinkt als iets wat mijn vader lekker gaat vinden en die is binnenkort jarig. :smiley:

1 like

Ik ben nu ik thuis werk meer aan het bakken en doe dat nog steeds met een handmixer van de Hema van zo´n 8 jaar oud. Ik heb nu dus bedacht dat ik een keukenmachine wil maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Een Kitchenaid vind ik prachtig maar die opzetstukken zijn zo belachelijk duur en ik heb natuurlijk net achter het net gevist met die Westwing-sale. Heeft iemand een tip voor een goede keukenmachine? Ik wil dat hij gewoon mixt en (pizza)deeg kan kneden en het liefst dat er een sapcentrifuge-opzetstuk op kan. Ik zag deze Kenwood bijvoorbeeld, maar volgens de reviews kan hij heel veel maar kan hij het allemaal niet zo heel goed, dus vraag me af of dit een goede keuze is (https://www.bol.com/nl/p/kenwood-prospero-km287-keukenmachine/9200000008136973/?bltgh=uvH9sTocdjbAFVDe-1BHpg.1_27.29.ProductTitle).

Ik heb dezeen vind die heel goed! Heef ook een krachtige motor en isniet zo duur

https://www.blokker.nl/p/bourgini-keukenmachine-4-5-liter-metallic-grijs/1555915

1 like

Ik heb vanochtend baksoda, bakpoeder en vanillearome kunnen scoren bij de Ah! En alle meel etc was ook weer op voorraad. Nu wil ik graag chocolate chip cookies gaan maken, heeft iemand nog een succesrecept?

2 likes

Heel toevallig heb ik hier een broertje van gekocht een aantal weken terug. Er zaten wel meerdere opzetstukken bij (sapcentrifuge, blender, grinder, vleesmolen, 3 snijplaten, En Dan de klopper/kneder/menger).
Ben er tot nu heel tevreden van! Gebruik hem bijna dagelijks, en heb er al succesvol broden, baksels, sapjes, pesto,… mee gemaakt!

Deze is het: Kenwood KHC29. W0SI Prospero+

1 like

De chocolate chip cookies van Miljushka vind ik lekker en iedereen lust ze. Ik vervang de pretzels wel altijd voor meer chocolade of macadamia nootjes.
https://miljuschka.nl/zoete-recepten/chocolate-chip-cookies-recept

2 likes

Oh volgens mij is dit de opvolger van die waar ik naar zat te kijken! Iets krachtiger en duurzamer blijkbaar. Helaas overal uitverkocht, ik ga hem in de gaten houden!

1 like

Heeft iemand wel eens een kruimelvlaai gemaakt (met roomvulling)? Mijn vriend wil deze graag voor zijn verjaardag vrijdag, maar de recepten online verschillen best veel en het moet dus in 1 keer goed gaan :sweat_smile:

1 like

Gisteren een aardbeien cake gemaakt! De smaak is lekker fris en zoet, maar ik vind de stukken aardbeien wat minder. Ze zijn een beetje zompig ofzo dus de volgende keer maak ik de aardbeien zo klein mogelijk zodat het zoveel mogelijk oplost in de cake zelf.

Ik heb deze dit weekend gemaakt. Lekker, maar proef geen theesmaak. Ik zou de volgende keer drie keer zoveel thee gebruiken, misschien dat dat nog iets uithaalt. Als extra had ik er grofgehakte hazelnoten doorheen gedaan, dat is echt een aanrader! Met pistachenootjes lijkt me ook lekker

2 likes